1397-03-07 11:51
598
0
53812
بسکتبال گرگان همچنان محل مناقشه ؛

جدال های نهایی بر سر حمایت شهرداری از تیم بسکتبال گرگان / انتقاد به دخالت استاندار در امور شورا و شهرداری/ استانداری دو میلیارد تومان را از بودجه خودش بپردازد نه بیت المال!!

سید مناف هاشمی که خود سابقه معاونت وزارت ورزش و جوانان را یدک می کشد ، در اقدامی عجیب و شبه مداخله جویانه به شورا و شهرداری گفت که دو میلیارد تومان برای تیم بسکتبال گرگان کنار بگذارند .

به گزارش گلستان ما ؛ پشت درب های اعضای شورای شهر گرگان مراجعین زیادی نشسته اند که از فرط شرایط سخت زندگی معمولا تقاضاهایی از جنس کمک مالی حتی از 10 هزار تومان گرفته تا مبالغ بالا و البته درخواست شغل برای فرزندان و رفع مشکلاتی که در شهر برای آنها پیش می آید ، را دارند .

به نظر می رسد شورای شهر پنجم گرگان از مشکلات اصلی شهر و مردم فارغ شده و مردم این روزها در پارلمان محلی بلاتکلیف بوده و مشکلاتشان معمولا حل نمی شود .

این در حالیست که شورا برای مباحثی چون بسکتبال 2.5 میلیارد تومان ، بافت تاریخی 5 میلیارد تومان و حقوق ماهیانه مشاورش 2 میلیون تومان هزینه می کند در حالیکه با مدیریت همین پول می توان خیلی از مشکلات مردمی را در صحن شورا حل کرد .

اکثر افرادی که برای دریافت کمک مالی به شورا مراجعه می کنند بیشتر از 200 نفر نمی شوند و اگر به هر فردی طی سال یک بارسهمیه کمکی داده بشود و در لیستی ثبت بشود که مبلغ را دریافت نموده و متعهد شود که دیگر به صحن علنی مراجعه نکند ، قطعا شورا اینگونه در فاز کمیته امداد فرو نمی رود و با فراغ بال به مشکلات اصلی شهر می پردازد .

اما دیروز جلسه هیئت رئیسه شورای شهر گرگان پشت درب های بسته و مراجعین زیاد برگزار شد . جلسه ای که دو گروه موافق و مخالف حمایت از تیم بسکتبال شهرداری گرگان، در آن بر سر حمایت مالی از این تیم با هم بحث می کردند و تعدادی از خبرنگاران ورزشی نویس هم منتظر نتیجه این نشست بودند .

گروهی معتقدند بسکتبال برند شهر گرگان است و باید به هر نحوی (حتی استفاده از بیت المال و عوارض شهرداری ) حفظ شود و گروهی دیگر می گویند شهرداری طبق قانون نباید تیمداری کند و باید بخش خصوصی نسبت به این کار اقدام کند هر چند نقش حمایتی اش را داشته باشد و اذعان می کنند اصرار برخی اعضای شورای شهر و موافقین از بسکتبال پوپولیستی و انتخاباتی است .

دعوای مخالفین و موافقین چند سالی است در این خصوص ادامه دارد و تاکنون موافقین برنده جدلهای ایجاد شده بودند ، حمایتهایی که تاکنون نتیجه نداده و تیم شهرداری گرگان در سالهای اخیر هیچ پیشرفتی نداشته و همواره رده های آخر جدول را در اختیار خود داشته است .

امسال نیز درگیری و بحث بر سر حمایت از بسکتبال گرگان بالا گرفت تا جایی که با دخالت استاندار گلستان همراه شد .

سید مناف هاشمی که خود سابقه معاونت وزارت ورزش و جوانان را یدک می کشد ، در اقدامی عجیب و شبه مداخله جویانه به شورا و شهرداری گفت که دو میلیارد تومان برای تیم بسکتبال گرگان کنار بگذارند .

برخی از اعضای شورا این اقدام را دخالت صریح در کار شورا و شهرداری دانستند و عنوان کردند که استانداری از کیسه خلیفه نبخشد و اگر می خواهد به ورزش بسکتبال کمک کند از حسابهای خود استانداری پرداخت کند .

به هر حال جلسه دیروز هم گویا ثمری نداشت تا اینکه در آینده ببینیم در این خصوص چه تصمیمی گرفته می شود .

گفتنی است بسکتبال گرگان در دهه 70 و 80 فروغی دیدنی داشت و چندین بازیکن و مربی مطرح همچون اسدالله کبیر ، محمد مهدی ایزد پناه ، حمیدرضا کلاسنگیانی در سطح لیگ برتر داشت اما از سال 90 به به بعد دچار مسائل و مشکلات مالی و مدیریتی شد و نتوانست جایگاه گذشته را بدست آورد .

با توجه به روند فعلی تزریق پول از سیستم شهرداری که از محل اخذ عوارض از مردم و گرفتن مالیات می باشد به صلاح نیست و با این سطح حمایت تیم شهرداری به جایی نمی رسد ، به نظر می رسد حمایت کورکورانه عده ای از طرح حمایت شهرداری از بسکتبال به دلیل نداشتن حامی مالی مناسب است و در حال حاضر منبع دست به نقد پول همین بیت المال شهرداری است .

این نکته را هم بدانید که وزارت کشور تیمداری شهرداری ها را ممنوع کرده است لذا کارشناسان حوزه ورزش معتقدند صنایع سنگین و پرسود باید تیمداری را به دست بگیرند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.