1397-03-01 09:34
495
0
53634
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان:

موفقیت طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد با حمایت از کالای ایرانی

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: امسال با تحقق شعار سال و حمایت مردمی از کالای ایرانی، طرح‌های اشتغال‌زایی با اهتمام بیشتری دنبال می‌شود.

به گزارش گلستان ما، امان اله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: امروزه مهم‌ترین مسئله جامعه، اقتصاد و معیشت مردم است برای همین این نهاد یکی از اقدامات اصلی خود را حمایت از تولید داخلی و مشاغل خرد قرار داده است و به موضوع ارائه تسهیلات اشتغال برای کسب‌وکارهای کوچک و تثبیتتوانمندی اقتصادی مددجویان، توجه بیشتری کرده است.

حسین پور با اشاره به اینکه تحقق‌پذیری شعار سال مستلزم همگرایی، تعامل عزم راسخ دولت و ملت است افزود: تحقق شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» نیازمند رفع موانعتولید و فرهنگ‌سازی در جهت ترغیب مردم به مصرف اجناس داخلی است.

وی با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای ارتقا کیفیت محصولات تولیدی مددجویان گفت: تولید کالای باکیفیت و مبتنی بر ذائقه مصرف‌کنندگان و نیازسنجی بازار در کنار رونق ورشد اقتصادی زمینه کاهش معضل بیکاری در جامعه را فراهم می‌سازد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد در کشور یادآور شد: خرید کالای ایرانی باعث افزایش تولید و سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال مولد برایجوانان خواهد شد بنابراین باید همگان را تشویق به خرید کالای داخلی کرد تا به معنای واقعی، اقتصاد کشورمتکی به نیرو و کار ایرانی بشود

وی با اشاره به تحقق خودکفایی هزار و ۲۰۰ خانوار از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال جاری گفت: کمیته امداد امسال باهدف حمایت ازنیروی کار ایرانی متعهد شده از محل منابع کمیته امداد برای ۹۷۲ مددجو بااعتبار ۱۶ میلیارد تومان در استان گلستان شغل پایدار ایجاد کند که مطمئناً با تسهیلات بانکی این تعداد افزایش خواهد یافت.

حسین پور عنوان کرد: سال گذشته این نهاد با پرداخت ۶۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب طرح‌های زودبازده برای سه هزار و ۷۰۴ مددجوی گلستانیشغل ایجاد کرد.

وی افزود: تسهیلات اشتغال‌زایی سال ۹۶ به دو هزار و ۱۷۱ طرح خدماتی،۹۱۴ طرح دامپروری،۳۳۰ فعالیت صنعتی و معدنی و ۱۹۱ طرح کشاورزی و باقیمانده در بخش شیلات و صنایع‌دستی اختصاص داده‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان بابیان اینکه بیشترین فرصت‌های شغلی مددجویان تحت حمایت در استان درزمینهٔ های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی و قالی‌بافیایجادشده است، عنوان کرد: این نهاد متعهد شده در سال ۹۷ که مزین به شعار «حمایت از کالای ایرانی» یک بازارچه استانی و پنج بازارچه شهرستانی برای فروش تولیدات خودکفایی مددجویان راه‌اندازی کند.

حسین پور با اشاره به تخصیص ۱۰۰ غرفه از بازارچه و نمایشگاه‌های محلی به فروش تولیدات مددجویان گلستانی در سال گذشته گفت: مددجویان تحت حمایت این نهاد از هزار و ۳۱۷ طرح فرش و صنایع‌دستی توانستند بااعتبار ۸۹۰ میلیون تومان، ۹ هزار و ۲۵۰ تخته فرش به متراژ ۵۴ هزار و ۱۷۵ مترمربع تولید کنند که بیش از ۲۸۰ میلیون تومان آن توسط کمیته امداد خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه حمایت مردم از تولیدات داخلی موجب توانمندی و ایجاد انگیزه تولید مجریان طرح‌های اشتغال می‌شود افزود: محصولات و کالاهایی که مددجویان تحتحمایت تولید می‌کنند از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین تولیدات داخلی است که طی نظارت‌های مستمر کارشناسان مجرب این نهاد تولید و به بازار عرضه می‌شوند که حمایت‌های مردمی باعث رونق اشتغال کارگران و به‌تبع آن مددجویان و نیازمندان می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان یادآور شد: شناسایی متقاضیان و مناطق مستعد برای توسعه و گسترش کشت گیاهان دارویی در ۲۰ هکتار از اراضی مددجویان و ایجاد خوشه و حلقه‌های کسب‌وکار تولیدات و طرح‌های اشتغال مددجویان این نهاد نیز در دستور کار قرارگرفته است.

به گفته وی، ایجاد اشتغال و مبارزه با غول بیکاری با حمایت از تولیدات داخلی و اتکا و اعتماد به کارگر ایرانی و ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی قابل‌حل است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.