1397-02-27 15:01
539
0
53521
سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان خبر داد؛

فعالیت 4500 نیروی امدادگرهلال‌ احمر در گلستان / ساماندهی 1350 نفر در قالب تیم‌های هلال‌ احمر در گلستان

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: 4 هزار و 500 نیروی امدادگر-نجاتگر طبقه‌بندی شده در سال 1396 در سطح استان گلستان فعالیت داشتند.

به گزارش گلستان ما ؛ محمدعلی هروی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهارکرد: 4 هزار و 500 نیروی امدادگر- نجاتگر طبقه‌بندی شده در سال 1396 در سطح استان گلستان داشتیم که یک‌هزار و 350 نفر از آنها در قالب تیم‌های هلال احمر سامان‌دهی شدند و متناسب با تخصصی که دارند وارد صحنه می‌شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در سال جاری با محوریت «همه جا برای همه» است تعداد 14 میلیون داوطلب در هلال‌احمر در سطح دنیا وجود دارد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گلستان ابراز کرد: در کشور ایران 12 هزار داوطلب جوان در هلال‌احمر استان گلستان داریم که این افراد ساماندهی شدند که طیف مهدکودک تا دانشگاه را می‌تواند شامل شود.

هروی خاطرنشان کرد: 84 کانون غنچه هلال احمر در گلستان وجود دارد که با توجه به ظرفیت علمی این افراد به آنها آموزش داده می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گلستان خاطرنشان کرد: 32 کانون دانشجویی و 32 کانون روستایی در استان گلستان فعال است با توجه به شرایط موجود این افراد در حوزه‌های متعدد با ما همکاری و مشارکت دارند.

وی بیان کرد: از بین 10 الی 15 داوطلبی که وارد کانون امور جوانان می‌شود دو امدادگر را می‌توانیم در حوادث از آنها استفاده کنیم که یا نجاتگر آوار می‌شوند و یا نجاتگر جاده‌ای می‌شوند این افراد تخصصی عمل می‌کنند و در حقیقت سرمایه‌های هلال‌احمر محسوب می‌شوند.

هروی اذعان کرد: 4 هزار و 500 نیروی امدادگر-نجاتگر طبقه‌بندی شده در سال 1396 در سطح استان گلستان داشتیم که یک‌هزار و 350 نفر از آنها در قالب تیم‌های هلال احمر ساماندهی شدند و متناسب با تخصصی که دارند وارد صحنه می‌شوند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: تیم‌های واکنش سریع افرادی هستند که تمام امکانات را دارند و نخستین گروهی هستند که وارد صحنه می‌شوند و دارای چند تخصص هستند و این افراد نیازسنجی می‌کنند که چه امکانات را به منطقه اعزام کنیم براساس گزارش اقدامات لازم را از استان گلستان یا استان همجوار انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: همه افرادی که به نقطه حادثه می‌روند داوطلبان هلال‌احمر هستند که آموزش‌های لازم را در این زمینه کسب کردند.

هروی اذعان کرد: تیم‌های 65 نفره در هر شهرستان استان گلستان وجود دارد که به فراخور توان شهرستان‌ها تیم وجود دارد به عنوان مثال شهرستان گنبدکاووس ممکن است سه تیم داشته باشد و یک شهرستان دیگر یک تیم داشته باشد که این تیم‌ها براساس توانمندی شهرستان‌ها ایجاد می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: اولویت کار هلال احمر گلستان توان‌افزایی نیروهای امداد و نجات است تعاملی بین تمام دستگاه‌های اجرایی ایجاد کنیم تا اثربخشی کارمان را ارتقا ببخشیم و در حقیقت یک هم‌افزایی داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.