1397-02-27 06:07
496
0
53510
رئیس جهاد دانشگاهی :

2300 شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد / بهره‌برداری 2 پروژه دانش‌بنیان در گلستان

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 300 شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد.

به گزارش گلستان ما؛ حمیدرضا طیبی امروز در دیدار سیدمناف هاشمی استاندار گلستان با بیان اینکه زمینه خوبی برای همکاری در استان گلستان وجود دارد، اظهار کرد: توانمندی‌های جهاددانشگاهی می‌تواند در خدمت توسعه این استان قرار گیرد.

وی به فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر حوزه علوم انسانی و آسیب‌های اجتماعی، جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه‌هایی مانند پسماند و شیرابه‌های زباله، پزشکی به خصوص در زمینه سلول‌درمانی، سرطان پستان، زخم‌های بدخیم ناشی از دیابت و نازایی  فعالیت داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 300 شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد و همچنین در آینده نزدیک دو پروژه بزرگ نیز در این بخش در گلستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

طیبی با بیان اینکه اغلب این شرکت‌ها در بخش آی‌تی، کشاورزی و گیاهان دارویی، زیست فناوری، آب و خاک و محیط زیست فعالیت می‌کنند، افزود: با وجود اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش کشاورزی استان وجود دارد، اما پایین بودن درآمد سرانه یکی از چالش‌های عمده در این استان به شمار می‌رود.

استاندار گلستان نیز در جلسه با تاکید بر شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف توسعه استان، گفت: مدیریت استان از طرح‌های مختلف اشتغالزایی جهاد دانشگاهی حمایت می‌کند و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های این نهاد بتوانیم زمینه‌های رشد استان را فراهم آوریم.

*صنایع دستی روستاییان بهترین ظرفیت برای توسعه استان گلستان است/ به تعداد 230 واحد تولیدی گلستان بیش از 368 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد

سید مناف هاشمی اظهارکرد: ما به دنبال اجرای طرح‌های مهم و بزرگ دانش‌بنیان در این استان هستیم چرا که  معتقدیم  ظرفیت‌های فراوانی در این بخش وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اقوام مختلف در این استان با وحدت در کنار هم زندگی می‌کنند، تصریح کرد: با وجود پتانسیل‌های خوب استان از جمله دریا، دشت، جنگل و ... گلستان می‌تواند یک از پایگاه‌های خوب کشور در زمینه‌های پژوهشی و دانش‌بنیان باشد.

استاندار گلستان صنایع دستی روستاییان را بهترین ظرفیت برای توسعه استان دانست و یادآور شد: فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها با در اختیار گذاشتن مکان مناسبت از عرضه محصولات صنایع دستی آنها حمایت  کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد:تفاهمنامه‌ای برای آینده استان به امضا خواهد رسید که براساس آن در زمینه ناباروی زنان،گیاهان دارویی، مطالعات ژنتیکی بر روی میگو و ماهیان خاویاری، حفظ ذخایر ژنتیکی بر روی اسب ترکمن مطالعه و کار شود.

وی با اشاره به اجرای طرح رونق تولید در گلستان، یادآور شد: در سال 1396 به تعداد 230 واحد تولیدی استان بیش از 368 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که از این حیث گلستان به رتبه هفتم رسید.

استاندار گلستان یادآور شد: در حوزه رفع موانع تولید و اعتبارات هم با توجه به اینکه رشد 12 درصدی داشتیم باید با تلاش بیشتر به سمت پیشرفت 50 درصدی برویم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.