1397-02-26 09:54
609
0
53500
افسر سابق نیروی دریایی فرانسه:

ناپایداری در خاورمیانه نقشه اسرائیل است/ سیستم دلار حذف شود

افسر سابق نیروی دریایی فرانسه گفت: ناپایداری در خاورمیانه نقشه اسرائیل است.

به گزارش گلستان ما ؛ فرانسوا فریه، شامگاه سه شنبه، در نشست «قدس، پایتخت همیشگی فلسطین» که در سالن رشد دانشگاه گلستان برگزار شد، اظهارکرد: اینجا هستم تا از وضعیت کنونی ایران حمایت کنم.

وی به تاریخ ۱۹۴۷ سال ایجاد رژیم صهیونستی و سال ۱۹۶۷ که جنگ هفت روزه اتفاق افتاد، اشاره کرد و ادامه داد: خواسته صهیونیست ها این است که بیت المقدس پایتخت آن ها شود.

فریه گفت: کشورهای عراق، مصر، اندونزی و لیبی دچار تحول سیاسی شدند و این نقشه اسرائیل بود که ناپایداری در این کشورها ایجاد کند.

وی افزود: اما یک کشور توانست در برابر نقشه های آن ها مقاومت کند و آن سوریه بود و مردم آن توانستند با کمک ایران، روسیه و حزب الله، کشور خود را در کنترل درآورند.

فریه با بیان این که بیت المقدس پایتخت سه دین یهود، مسیحیت و اسلام است، گفت: آمریکا با متحدان جدید تصمیم گرفت استراتژی بدی در منطقه ایجاد و بیت المقدس پایتخت اسرائیل شود تا آمریکا بتواند بر فلسطینی ها قدرت یابد.

وی گفت: آمریکا می خواهد استفاده از دلار در معاملات تجاری ثابت بماند و اکنون ۷۰ درصد مبادلات در جهان با دلار انجام می شود و این وضعیت باید شکسته شود.

فریه با بیان این که بعد از جنگ جهانی دوم طبق تصمیم آمریکا کل مبادلات با ارجاع دلار انجام می شد، افزود: باید سیستم پولی اکنون که یک سیستم سیاسی یهودیت است را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: ایرانیان خوشبخت هستند که یهودیت سیاسی آن ها را کنترل نمی کند، کشورهای اروپایی تحت سلطه یهودیت هستند و این وضعیت در فرانسه شدیدتر است.

فریه با بیان این که آمریکا می خواهد سیستم سیاسی ایران را از کار بیندازد، گفت: ما اروپاییان دوست داریم با ایران برنامه های مشترک داشته باشیم ولی در اولین قدم باید سلطه دلار را از بین ببریم./مهر

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.