1397-02-27 11:17
6564
0
53486
در راستای مجازات جایگزین حبس صورت گرفت ؛

تجلیل قوه قضاییه از محمدرضا عموزاد خلیلی قاضی شعبه 101 گالیکش

۵ قاضی صادرکننده آرای برتر جایگزین حبس توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تقدیر شدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه؛ در مراسم تقدیر از آرای برتر جایگزین حبس که روز گذشته (سه‌شنبه) توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد، از آراء برتر ۵ قاضی درزمینهٔ مجازات جایگزین حبس تقدیر شد.

amozad57628097

در این مراسم از محسن مرادی قاضی شعبه ۱۰۳ کیفری سلماس، کاظم‌زاده قاضی شعبه ۱۰۱ کیفری ۲ خدا آفرین آذربایجان شرقی، حسین میرزایی قاضی شعبه ۱۰۲ کیفری ۲ آبدانان؛ محمدرضا عموزاده خلیلی قاضی شعبه ۱۰۱ کیفری گالیکش، علیرضا احمدی منش قاضی شعبه اول دادگاه کیفری ۲ بندرعباس تقدیر شد.

افرادی که پرونده‌هایشان به شعبه قاضی « محمدرضا عموزاد خلیلی» در دادگستری گالیکش ارجاع می‌شود، اغلب به‌جای اینکه روانه زندان شوند، سر از گل‌فروشی و کتاب‌فروشی درآورده و یا مشغول به درختکاری می‌شوند.

او در شهری کوچک قدم درراه بزرگی گذاشته و امیدوار است روزی دیگر همکارانش نیز بیش‌ازپیش به این رویکرد توجه کنند.

عموزاد خلیلی معتقد است چرا شخصی که مرتکب بی‌احتیاطی در رانندگی شده و ازنظر مالی نیز مشکل دارد و شاید تنها راه چاره برای رفع مشکل ارتزاق خود و خانواده‌اش رانندگی است را روانه زندان کنیم؛ که این امر هزینه‌های مادی و معنوی از جهات مختلف داشته باشد.

می‌گوید با اجرای این‌گونه احکام هم به فرد از جهت حفظ حیثیت فردی و اجتماعی کمک شده و هم سیستم قضایی ما با جمعیت کیفری کمتری مواجه می‌شود. همچنین استقبال از این احکام و میزان تأثیرگذاری آن‌ها را از دیگر دلایل صدور مجازات جایگزین حبس می‌داند.

به‌عنوان‌مثال تابستان 1396 این قاضی جوان پزشک بی‌احتیاط را در گالیکش، مکلف به مداوای رایگان ۱۰۰ بیمار یتیم و بد سرپرست کرده بود.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.