1397-02-25 10:58
545
0
53454
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

روحانیت متعلق به حزب و گروه خاصی نیست / اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در 600 مسجد گلستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه علما در هدایت و رشد فضائل اخلاقی جامعه نقش دارند، گفت: روحانیت متعلق به قشر و گروه خاصی نیست و متعلق به جامعه است.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد صبح امروز در همایش «نقش روحانیون در تبیین سبک زندگی اسلامی و حمایت از کالای ایرانی» که در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان در حال برگزاری است اظهار کرد: روحانیت متعلق به صنف، حزب و گروه خاصی نیست و برای همه اقشار صنوف و اقوام و جامعه است و نقش پرچمداری و هدایت‌گری دارد.

وی با بیان اینکه علما نقش پرچمداری اسلام ناب، تهذیب اخلاق، مبارزه با ظلم و ستم را برعهده دارند، گفت: علما در هدایت و رشد فضائل اخلاقی جامعه نقش دارند چراکه وارث انبیاء و مقلد قرآن کریم هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه نماز جماعت مغرب و عشاء در 600 مسجد استان برگزار می‌شود که رشد دو برابری داشته است، افزود: اقامه نماز جماعت صبح نیز به 80 مسجد و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به 150 مسجد رسیده است. ولی‌نژاد با بیان اینکه بیش از 2 هزار مسجد در استان گلستان وجود دارد، اذعان کرد: اماکن مذهبی به دست علما پرچمداری می‌شود تا ما شاهد رشد معنوی، قرآنی، فضایل معنوی و ... در استان باشیم که روحانیون و علما ماه رمضان امسال در یک هزار و ١٠٠ نقطه از استان گلستان برای تفسیر و اقامه نماز حضور پیدا می‌کنند.

وی وضعیت استان گلستان را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: ماه رمضان بهترین فرصت برای تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با تأکید بر اینکه همه جلسات و مراسم‌های تشکل‌های دینی ماه رمضان باید با حضور روحانی انجام شود، ابراز کرد: ما حضور طلبه، روحانی و عالم در همه تشکل‌های دینی و مراسمات مذهبی را از اوجب واجبات می‌دانیم چراکه حضور علما از بیراهه رفتن و ایجاد خرافه جلوگیری می‌کند./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.