1397-02-05 08:23
518
0
52955
در دیدار با استاندار و مجمع نمایندگان گلستان؛

لاریجانی: لایحه منطقه آزاد اینچه‌برون تا پایان اردیبهشت‌ ماه به صحن علنی مجلس می‌رود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه منطقه آزاد اینچه‌برون برای تصویب نهائی تا پایان اردیبهشت در صحن علنی مجلس مطرح و به رای گذاشته می‌شود.

به گزارش گلستان ما ؛ علی لاریجانی در دیدار با استاندار و مجمع نمایندگان استان، گلستان را افتخاری در راستای وحدت اقوام مختلف قلمداد کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشوری امن در منطقه است و این موضوع انگیزه را برای سرمایه‎گذاری افزایش داده و ما باید امنیت را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: نگاه ما به منطقه آزاد اینچه‌برون مثبت است و مجموعه مختصاتی که این استان دارد نشان می‌دهد اگر منطقه آزاد با یک منطق صحیح و درست به وجود آید می‌تواند تحول لازم را برای استان ایجاد کند.

لاریجانی گردشگری و مزیت‌های صادراتی گلستان به کشورهای آسیای میانه روسیه و چین را نقطه قوت استان دانست و یادآور شد: با پیگیری‌های مجلس طرح ساخت راه‌آهن گرگان - مشهد، تکمیل پتروشیمی گلستان، رفع کمبود آب شرب مرکز استان وتصیفه خانه های فاضلاب تسریع می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کنار توسعه کشاورزی برای ارزش افزوده و درآمد بیشتر مردم استان از توسعه صنایع نباید غافل شد، افزود: برای پرداخت تسهیلات و افزایش آن در بخش اشتغال روستایی و رونق تولید هیچ محدودیتی نیست به شرط اینکه به درستی و با دقت و سرعت انجام پذیرد.

لاریجانی درباره توجه به استان‌های کمتر توسعه یافته خاطر‌نشان کرد: در برنامه ششم 3 درصد از بودجه نفت به استان‌های توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته اختصاص خواهد یافت تا بتوانند در مسیر پیشرفت حرکت کنند.

وی درباره طرح زهکشی اراضی استان گلستان تصریح کرد: زهکشی طرح بسیار مناسبی است که اگر این طرح عملی شود سبب ایجاد اشتغال و فرصت شغلی بسیار و همچنین توسعه استان خواهد شد و ما در این طرح آمادگی تأمین منابع را نیز داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد : تسریع در اجرای طرح‌های تصفیه فاضلاب شهری، تعیین تکلیف اراضی وقفی و بنیاد علوی به نفع مردم، حمایت از توتون کاران و توسعه کشت پنبه در دستور کار است.

سید مناف هاشمی استاندار گلستان هم در این جلسه اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه‌برون، راه‌آهن گرگان به مشهد، بندر خشک اینچه برون، طرح گردشگری جزیره آشوراده از جمله مسائلی است که می‌تواند نقش موثری در زمینه تجارت و سرمایه گذاری داشته باشد.

وی، گلستان را استانی مستعد در زمینه‌های مختلف دانست و افزود: با همراهی مجلس شورای اسلامی زمینه‌های رشد این استان تسریع خواهد شد و امیدواریم با توجه به ظرفیت راه‌آهن اینچه‌برون نقش گلستان در مراودات تجاری جمهوری اسلامی ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان پررنگ‌تر شود.

استاندار گلستان خاطر‌نشان کرد: تصویب منطقه آزاد اینچه‌برون، استقرار بندر خشک در شمال استان، ساخت آزادراه، توسعه ریلی و همچنین حل بحران کم آبی در کشاورزی و تقویت آب‌رسانی شرب روستایی در ارتقاء گلستان موثر است.

هاشمی کمک دولت و مجلس را برای توسعه همه جانبه استان ضروری دانست و گفت: مسئله پتروشیمی گلستان، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، توجه به کشاورزی با استفاده از آبیاری نوین، استقرار صنایع بزرگ وتوجه ویژه به آشوراده از جمله مسائلی است که همراهی نمایندگان مجلس را می‌طلبد.

وی با اشاره به توسعه همه‌جانبه استان در بخش‌‌‌‌‌‌‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و تجارت بر مبنای طرح آمایش سرزمینی که تهیه شده، تصریح کرد: از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم همکاری لازم را در تکمیل و اتمام پروژه سدها و مستقل شدن اداراتی مانند غله و حوزه نیرو از استان همجوار داشته باشد.

همچنین در این جلسه هر یک از نمایندگان مجلس استان، نظرات خود را درباره مسائل و موضوعات استان اظهار داشتند و خواستار حمایت از بخش کشاورزی، توسعه زیرساخت‌های آب, برق, زیرساخت‌های جاده‌ای و خطوط ریلی، سد سازی، تامین حق آب‌های اترک و گرگان‌رود و توسعه آبزی‌پروری در استان شدند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.