1397-02-02 08:27
456
0
52822
برای چندمین سال متوالی؛

کمیته امداد استان گلستان رتبه برتر جمع‌آوری زکات کشور را کسب کرد

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان گلستان گفت: دبیرخانه شورای زکاتِ کمیته امداد استان گلستان برای چندمین سال متوالی با جمع‌آوری بیش از ۳۷ میلیارد تومان زکات، رتبه برتر کشور را کسب کرد.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جواد اعلائی نسب، رئیس اداره زکات کمیته امداد استان گلستان گفت: سال گذشته کمیته امداد استان گلستان توانست بیش از ۳۷ میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان زکات واجب، مستحبی، فطریه و کفاره جمع‌آوری کند.

وی بابیان نقش زکات جمع‌آوری‌شده در محرومیت‌زدایی منطقه افزود: از زکات پرداختی مودیان حدود ۷۷ درصد به مبلغ ۲۹ میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان برای رفع مسائل و مشکلات فقرا و محرومان منطقه و ۲۳ درصد زکات دریافتی به مبلغ هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای عمرانی و آبادانی روستاهای محروم این استان صرف شده است.

جواد اعلائی نسب افزود: استان گلستان توانست در نسبت جمع‌آوری کل زکات از درآمد کشوری و نسبت جمع‌آوری زکات به برنامه ابلاغی و همچنین درصد کل درآمد زکات و درآمدهای غیرمستقیم یک نفر نیروی انسانی در استان نسبت به میانگین کشوری رتبه نخست را کسب کند و به‌عنوان پنج استان برتر در کشور معرفی شود.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان با اشاره به مصارف زکات سال گذشته در بخش‌های مختلف اعلام کرد: اجرای ۱۵۳ پروژه عمرانی، احداث و مرمت ۳۴۴ مسکن و کمک‌هزینه درمان هزار و ۷۳۲ بیمار صعب‌العلاج از محل زکات جمع‌آوری‌شده انجام‌شده است.

اعلائی نسب افزود: سال ۹۶ بیش از ۸۱ هزار کمک‌هزینه معیشتی، سبد کالا و اطعام دهی و ۲۲۸ طرح خودکفایی و اشتغال محرومان و نیازمندان، اهدا ۵۳۹ کمک‌هزینه جهیزیه و کمک‌هزینه تحصیلی هفت هزار و ۱۱۷ دانش‌آموز و طلبه و آزادی تعدادی زندانی از محل زکات پرداختی مودیان گلستانی انجام‌شده است.

گفتنی است، کمیته امداد استان گلستان با ۱۴ شهرستان و پنج منطقه از ۹۷۱ روستای دارای اقلام مشمول زکات، موفق به دریافت زکات از مودیان ۹۳۳ روستا شده است./ سایت امداد

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.