1397-02-02 04:11
339
0
52799
رئیس کل دادگستری گلستان:

نظارت بر برداشت شن و ماسه در گلستان / دادگستری با مدیرانی که نظارت در این بخش را جدی نگیرند برخورد می کند

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به افزایش نظارت بر برداشت شن و ماسه در گلستان گفت: دادگستری استان گلستان با مدیرانی که نظارت بر برداشت شن و ماسه را جدی نگیرند، برخورد می‌کند.

به گزارش گلستان ما ؛ هادی هاشمیان در نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان با موضوع بررسی برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه با انتقاد از دستگاه‌های متولی صدور مجوز برداشت شن و ماسه در استان اظهار داشت: این دستگاه‌ها پس از صدور مجوز، نظارت بر برداشت‌ها را جدی نمی‌گیرند و همین امر سبب برداشت‌های عمیق از زمین‌های کشاورزی و آسیب‌های جدی در این بخش شده است.

وی افزود: مجوز برداشت شن و ماسه از زمین‌های کشاورزی با هدف بهبود  خاک و مناسب‌سازی این زمین‌ها برای کشت است اما برداشت‌های عمیق و  بیشتر از مجوز، عملا این زمین‌ها را نابود و کشاورزی در آن‌ها و اراضی اطراف را غیرممکن می‌کند.

رئیس کل دادگستری گلستان خطاب به مدیران سهل‌انگار خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان پیش از برخورد با متخلفان برداشت غیرمجاز از زمین‌های کشاورزی و بستر رودخانه‌های استان، برای مدیرانی که بر امر نظارت بر این برداشت‌ها کوتاهی کرده‌اند، پرونده قضایی تشکیل می‌دهد.

هاشمیان همچنین از مدیران متولی خواست: به محض مشاهده تخلف در این بخش، برداشت شن و ماسه را متوقف کنند و سپس به تشکیل پرونده قضایی در محاکم اقدام کنند.

هاشمیان افزود: متاسفانه در برخی موارد دستگاه ها با وجود مشاهده تخلف برداشت را متوقف نمی‌کنند و منتظر سیر قضایی پرونده می‌مانند که سبب آسیب جدی به زمین‌های کشاورزی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان به برخی بریز و بپاش‌ها در استفاده از بیت‌المال در دستگاه‌ها هم اشاره کرد و گفت: استفاده غیرمجاز از خودروهای دولتی در ساعت غیراداری و برای کارهای شخصی یکی از مصداق‌های بارز دست‌اندازی به بیت‌المال است.

هاشمیان افزود: از نیروی انتظامی خواسته‌ایم از این پس خودروهای دولتی را که در ساعت‌های غیراداری تردد می‌کنند و یا فردی غیرمسئول مانند همسران و یا فرزندان مسئولان از این خودروها استفاده می‌کنند توقیف  و تا زمان تعیین تکلیف نشدن اجازه ترخیص ندهند.

در ادامه این جلسه مسئولان شرکت توزیع برق استان از بدهی 22 میلیارد تومانی اداره های دولتی به این شرکت گفتند و از رئیس کل دادگستری استان خواستند به عنوان مسئول شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان، دستگاه‌ها را به پرداخت بدهی‌شان به این شرکت مکلف کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.