1397-01-03 12:58
567
0
51894
رییس بسیج اساتید استان؛

مدیران امروز جوانان دیروز بودند/ متولیان باور کنند آینده ایران با نقش افرینی جوانان گره خورده است

رییس بسیج اساتید استان با توجه به ظرفیت جوانان گفت: جوانان در ابتدا باید خودشان را باور کنند و باید بدانند که می توانند و متولیان هم بدانند آینده ایران اسلامی با نقش افرینی نسل جوان گره خورده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجوسلام، رییس بسیج اساتید استان در گفتگو با این پایگاه خبری در خصوص بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب و توجه ایشان به ظرفیت جوانان اظهار کرد: در آموزه های دینی در رابطه با گروهای مختلف سنی تعابیر خاصی به کار گرفته شد و آن را بهار زندگی نامیدند.

در قیامت می پرسند جوانیت را چطور گذراندی؟!

منتظری گفت: اگر به چهار فصل نگاه کنیم همه فصلها ارزشمند است اما فصلی که سرنوشت طبیعت و جامعه را عوض می کند و سرآغاز تحولات است بهار است و در بهار چند ویژگی وجود دارد که پویایی ، کار و کوشش از جمله آن است.

وی ادامه داد: بهار فصل زندگی است و از مواردی که در قیامت در مورد آن می پرسند دوران عمر و جوانی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیان کرد: جوان موتور متحرک جامعه است از اینرو با توجه به اهمیت این نسل در پویایی جامعه هجمه به جوانان از سوی دشمنان صورت می گیرد.چرا که دشمنان اهمیت این دوران را درک می کنند و اگر بتوانند نسل جوان جامعه را از لحاظ فکری مسخ کنند برگ برنده در دست انان است.

مسئولان نه در شعار بلکه در عمل ظرفیت جوانان را باور کنند

منتظری تصریح کرد: رهبری معظم با توجه به آموزه های دینی و تجارب تاریخی و مدیریتی در از آغاز انفلاب تاکنون، این حقیقت را باور دارند و از مسئولان می خواهند ظرفیت جوانان را نه تنها در شعار بلکه در عمل باور داشته باشند و از آن استفاده کنند.

رییس بسیج اساتید استان گفت: رهبر انقلاب می خواهند باور به جوانان را در جامعه و در بین مسئولان ایجاد شود چرا که موفقیتهای این نظام به خصوص در زمان دفاع مقدس حاصل حضور این قشر فعال در عرصه بود و اگر تنها قشر میانسال حضور می داشتند و جوانان نبودند این حماسه خلق نمی شد.

وی توضیح داد: دلیل موفقیت جوان این است که چون جوان تعلق به دنیا ندارد و ضریب ریسک پذیری و ظرفیت کارافرینی او هم بالاست.و این جوانان در روز آغازین انقلاب تا کنون در عرصه های سیاسی و فرهنگی و.. حضور داشتند.

جوانان مدیران و سرمایه آینده کشورند

منتظری بیان کرد: برای ادامه این حرکت عزت بخش به ویژه در حوزه علمی باید باورمان بشود این نسل بیش از پیش وارد صحنه شوند.

وی ادامه داد: جوانان مدیران و سرمایه آینده جامعه هستند اما نگاهی وجود دارد که می گوید جوان تجربه ندارد پس باید کارها به با تجربه ها سپرده شود اما این مسئله قابل حل است و چقدر زیباست که در کنار چند چهره با تجربه از حضور یک جوان هم استفاده کنیم.

توجه به بعد معنوی دوران جوانی

این استاد دانشگاه گفت: نکته دیگری که آقا به آن اشاره کردند بعد معنوی جوانان است و با توجه به تقارن سه فصل اولیه بهار با رجب و شعبان و رمضان این بشارت دهنده یک حرکت معنوی بیش از سال های گذشته است.

منتظری افزود: جوانان نیز باید خودشان را باور کنند و هم باید بدانند که می توانند. و متولیان باور کنند آینده ایران اسلامی با نقش افرینی نسل جوان گره خورده است.

حضور جوانان مدافع حرم فریادی در سکوت برای اهل بصیرت است

وی در خصوص نقش آفرینی جوانان در زمینه دفاع از حرم گفت: وقتی میانگین سنی مدافعان حرم را می بیند مشاهده می کنیم که میانگین سن مدافعان حرم به خصوص شهید حججی به عنوان نماد جوان یک جوان افتخار افرین و عزت بخش در اوج جوانی است و اینها همه در سکوت خود فریادی برای صاحبان بصیرت است.

این استاد دانشگاه گفت:متولیان و مسئولان در بخشهای مدیرینی فرصت نقش افرینی و حضور جوانان ر را فراهم کنند.

منتظری بیان کرد: حالا اگر جوان به دلیل نبود تجربه کاستی هایی داشت طبیعی است چون انسان تا میدان حضور در مسابقه را نداشته باشد رشد نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از مدیران برجسته زمانی جوان بودند و ممکن است خطاهایی در حوزه مدیریت خود هم داشنه باشند اما تجربه علمی در زمان دفاع مقدس نشان داد جوانان پشتوانه محکمی هستند و با وجود آنان نباید دل مشغولی داشته باشیم.

توجه عملی به ظرفیتهای جوانان

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جدی نگاه متولیان از نظر به عمل تبدیل شود و شاهد حضور این جوانان در عرصه های مختلف باشیم.

رییس بسیج اساتید گفت: نسل جوان هم نباید به دستاوردهای فعلی خود قانع باشد چرا که هرچند در زمینه علمی دستاورد داشته ایم اما نباید به فرموده امام عملی در دو عرصه علم و معنویت قانع و سیر شویم.

وی افزود: ما اگر در این دو حوزه سیر شویم سراغاز توقف ما می شود.

وی با ذکر مثالی در این خصوص گفت: در نظر بگیریم هدف ما بامی است که ۱۲ پله دارد اگر در پله ششم باشیم و به پله اول نگاه کنیم قانع می شویم اما به پله ۱۲ ام نگاه کنیم تلاش ما دوبرابر می شود.

رسیدن به تمدن نوین با تنبیل و سستی سازگار نیست

منتظری اظهار کرد: نگاه رهبری به پیشرفت و تمدن نوین نگاه دوم است که می گوید به داشته ها بسنده نکنیم.و با تنبیلی و تن آسایی نمی شود به تمدن نوین دست یافت و باید روحیه و همت جهادی مثل زمان دفاع مقدس داشت چون رزمندگن در آن زمان به ساعت نگاه نمی کردند بلکه به هدف فکر می کردند.

جوان خسته و ناامید اهل خلاقیت نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه افزود:مدیران ما به گونه ای عمل کند که جوان در کوتاه مدت دچار خستگی و نا امیدوی نشود.

رییس بسیج اساتید با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی گفت: مسئولان چتر حمایتی خود را برسر جوانان باز کنند و بازارمصرف و عرضه محصول را برایش فراهم کنند چون تا این عمل انجام نشود انتظار خلاقیت از جوان را نباید داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.