1396-12-26 10:58
645
6
51711
گزارش؛

سرنوشت آموزش و پرورش گلستان در دست سیاسیون!/ «تربیت» قربانی منافع سهم خواهان/ استاندار برسردوراهی

هرچند گزینه های مطرح شده برای مصاحبه به وزارت هم رفته اند و گویا تاکید شده "نظر نمایندگان را هم در معرفی مدیر جدید لحاظ کنند" اما نمی توان از لابی گری های مستمر سیاسیون استان بر سرمدیریت این اداره کل گذشت چرا که عطش رسیدن به سمت های بالاتر دراین افرا وجود دارد و چه جایی بهتر از آموزش و پرورش.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست، انگار حواشی انتصابات دست از سر "سید مناف هاشمی" برنمی دارد چرا که هنوز از حواشی انتصابات فرمانداران خارج نشده باید پاسخگوی حواشی در حوزه آموزش و پرورش باشد .

هرچند اداره کل پرجمعیت آموزش و پرورش به دلیل تنوع مخاطبین خود همواره آبستن حواشی های مختلف بوده است،  اما آنچه از همه مهمتر است تصمیم درست و با تعقل در  آموزش و پرورش می باشد  چرا که هر تصمیمی در آن به طور مستقیم متوجه  آینده استان و کشور می شود. بنابراین باید از سیاسی‌کاری و باندبازی به دور باشد چرا که محصول آن جز مدیر نا کارآمد، بی کفایت و درگیری و حواشی در جامعه فرهنگی استان نخواهد بود .

متاسفانه در سال های اخیر انتصاب از بالاترین تا پایین ترین سطوح در آموزش و پرورش استان. آقدر لنگ و لعاب سیاسی و وابستگی بخود گرفته است  که هم اکنون نیز بسیاری از فرصت طلبان برای سمت در آن دندان تیز کرده اند .

به نظر می رسد؛ مهمترین فردی که میخواهد بالاترین سمت را در این اداره عریض و طویل برعهده بگیرد فردی بدور از سیاسی بازی باشد چرا که وام دار بودن به یک جناح خاص مسلما او را از رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت  و پیاده سازی راهبردهای  سند تحول بنیادین مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دور می کند.

پیاده سازی عدالت آموزشی، داشتن سابقه و طرح و برنامه کوتاه مدت و بلند مدت و نگاه عمیق به برنامه های آموزشی و به‌کارگیری مدیران کارآمد ازجمله ویژگی های یک مدیر توانمند در آموزش و پرورش است اما چهار گزینه مطرح در این حوزه چقدر شایستگی حضور در کرسی آموزش و پرورش گلستان دارند؟ 

این گزینه ها را بیشتر بشناسید:

"عادله کشمیری" عضوهیئت علمی دانشکده فنی وحرفه ای مائده گرگان، استاد حوزه علمیه الزهراء و مسئول زنان ستاد روحانی در استان گلستان. او یک از گزینه های فرهنگیان تندرو اصلاح طلب ومجمع فرهنگیان ایرانی اسلامی شاخه گلستان است .

"تقی ایزد" از پاسداران قدیمی و فرمانده گردان مسلم بن عقیل لشکر 25 کربلا ، جانباز شیمیایی 70 درصد وگزینه اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان و نزدیک به آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان می باشد که رئیس واحد دانشگاهی علمی کاربردی در استان است.

"ابراهیم قدمنان"، مدیرکل فعلی پژوهش استانداری گلستان است.او از فعالان اتحادیه انجمن های اسلامی و بازنشسته آموزش و پرورش است، بخشدار گرگان در دوره اصلاحات و فعالیت کوتاه در اتاق تعاون از دیگر سوابق کاری وی می باشد. به تازگی شنیده شده فرمانداری یک از شهرهای غرب استان به وی پیشنهاد شده است. او ازسوی مجمع فرهنگیان ایرانی اسلامی استان مورد حمایت  و یکی از گزینه های مطرح اتحادیه و انجمن اسلامی معلمان نیز است .

"احسان گوهری راد" رئیس فعلی اداره مشارکت های آموزش و پرورش گلستان. از سال 76 تاکنون دراداره کل آموزش و پرورش استان حضور دارد و باسابقه ترین گزینه از حیث اشرافیت در آموزش و پرورش محسوب می شود .او از سوی برخی نمایندگان شرق استان مورد حمایت می باشد.

هرچند گزینه های مطرح شده برای مصاحبه به وزارت هم رفته اند و گویا توصیه به حذف گزینه افراطیون شده,همچنین تاکید شده "نظر نمایندگان را هم در معرفی مدیر جدید لحاظ کنند" اما نمی توان از لابی گری های مستمر سیاسیون استان بر سرمدیریت این اداره کل گذشت چرا که عطش رسیدن به سمت های استانی و کرسی های نمایندگی همچنان دراین افرا وجود دارد و چه جایی بهتر از آموزش و پرورش که تقریبا همه طیف از مردم را یکجا جمع  می کند و بیشترین جایگاه اجتماعی و رای آوری را برای آنان به ارمغان خواهد داشت.

برهمین اساس نامه سه تن از نمایندگان استان و تذکر به وزیر، جلسات مستمر تشکل ها و احزاب مختلف، گفتگوهای مستمربا استاندار و .. را می توان به سهم خواهی سیاسیون در گلستان  و بر سر دوراهی قرار دادن استاندار تعبیر کرد اما باید به این افراد گوشزد کرد، آینده یک جامعه دردست فرهنگیان است و آموزش و تربیت با سیاسی کاری جمع شدنی است .

با توجه به فرمایشات صریح مقام معظم رهبری در دوری از سیاسی کاری و محور قرار گرفتن آموزش و پرورش در کشور؛ انتظار می رود نگاه سیاسی به قشر آموزش و پرورش در استان نیز از بین برود .

در استان گلستان نیز کانون تربیت اسلامی استان گلستان نیزبا صدور بیاینه ای خواستار بر برقراری آرانش درآموزش و پرورش  استان شدند و حضور مدیران تندرو سیاسی را آفت بزرگ برای آن عنوان کردند .(متن این بیانیه از اینجا قابل دریافت است.)

به گزارش کلاس بیست؛چالش های مهمی که در آموزش و پرورش وجود دارد،  چنانچه مدیریت نشود می تواند بعنوان معضلی بزرگ در جامعه بوجود آید براین اساس یک روز برای سختی امتحانات و لو رفتن سوالات تجمع نوجوانان و اعتراض به حذف مدارس سمپاد و نمونه دولتی را به خود می بیند و روز  دیگر تحصن مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدیس برای مطالبات، ، بازنشستگان این اداره نیز هر از چند گاهی برای مطالبات و بی عدالتی. اما انچه که همه اینها را به اتمام می رساند وعده درست،  با صداقت و شنیدن حرف راست مسئولان است و این جز با حضور مدیری دلسوز، از جنس فرهنگی و با درایت وعملگرا امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.