1396-12-24 05:53
586
0
51618
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گلستان؛

رسوا کردن فتنه گران دستور صریح آیه قران است/ مردم هر خبری را زود باور نکنند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گلستان گفت:زمانی که فاسقی برای شما خبری می آورد بروید و خبر را بررسی کند،انسان مومن نباید سطح بین و زود باور باشد و نباید تا هرچه را که دید باور کند. گفت:زمانی که فاسقی برای شما خبری می آورد بروید و خبر را بررسی کند،انسان مومن نباید سطح بین و زود باور باشد و نباید تا هرچه را که دید باور کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از گلستان24؛حجت السلام سید علی طاهری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در جمع نمازگزاران مسجد امیر (ع) گفت:انسانی که خبر دورغ و فتنه انگیزی اش موجب فته در جامعه می شود اگر بخواهیم او را رسوا بکنیم از نظر شرع اشکالی ندارد.

وی ادامه داد:اگر فردی رفتاری انجام داد که رفتارش موجب فتنه در جامعه می شود جایز است تا آبروی او را ببرید واگر ما مطلع شویم فردی دارد به جامعه اسلامی ضربه می زند و در بین مومنین اختلاف اندازی می کند با رسوا سازی او وافشا گری به آیه صریح قران عمل کرده ایم.

حجت السلام سید علی طاهری با بیان این که  فتنه با بصیرت مردم خنثی می شود، تصریح کرد: فتنه دو ضمینه دارد،یکی کار فاسق ایجاد فتنه می کند و یکی زود باوری مردم و مومنین که اگر این دو ضمینه بر طرف شود، فتنه در جامعه ایجاد نخواهد شد.

سرپرست آستان قدس رضوی در استان گلستان با اشاره به فتنه سال 88، اظهار کرد:کسانی که فتنه را آغاز کردند و خبر دروغی را به مردم دادند که در انتخابات تقلب شده موجب شدند تا عده ای از مردم که زود باور بودند و عده ای که از اصل قضیه باخبر نبودند اعتراض کنند و همین شد که برخی از آنها به صحنه آمدند که البته بعد از این که رفتار های فتنه گران را دیدند و صحبت های حضرت آقا را در آن نماز جمعه تاریخی شنیدند،خودشان را از فتنه گران جداکردند.

وی ادامه داد:انسان های فاسق هرچی می خواهند دروغ می گویند، نمی شود که جلوی آنها را گرفت ولی اگر مردم زود باورنباشند می توان جلوی آنها را گرفت و راه آن هم  ایجاد روشنگری و وجود بصیرت در مردم است تا مردم فریب این فتنه گران را نخورند.

نماینده سابق مردم گرگان و آق قلا با تاکید بر این که مردم باید در  خصوص همه چیز تحقیق کنند، گفت: اصل در اسلام اعتماد به مردم است؛ مگر این که فسق یک فاسقی اثبات شود،ما نمی توانیم هر که را که ببینیم بگویم او آدم خوبی است و یا آدم فاسقی هست، مگر این که اثبات شود.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با بیان اینکه مردم اگر به سرعت خبری را شنیدند، باید پیرامون خبر را بدون هیچ تاخیری بررسی کنند،خاطرنشان کرد:اگر کسی فسقش ثابت شود باید او را از جمع مومنین جدا کرد،انسان فاسق یکی از کار هایی را که انجام می دهد که موجب فته در جامعه می شود؛ دروغ پراکنی است که مردم می توانند با تحقیق در مورد حرف های فرد فاسق به دروغ بودن آن پی ببرند وجلوی فتنه را بگیرند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.