1396-12-23 18:13
450
0
51612
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان:

۷۰ هزار نفر در گلستان از خدمات بنیاد شهید و امورایثارگران استفاده می‌کنند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با اشاره به بهره مندی حدود ۷۰ هزار نفر در استان از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: با توجه به کهولت سن پدران و مادران شهدا بحث درمان در اولویت قرار دارد و در همین راستا طرح پایش سلامت را داریم.

به گزارش گلستان ما، علی اصغر فاضلی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز شهید اظهارداشت: برنامه‌های گرامیداشت منتهی به هفته بزرگداشت مقام شهید از ماه‌های گذشته به صورت مستمر آغاز شد تا فضای مناسبی برای نکوداشت این روز فراهم شود.

وی افزود: در همین راستا برگزاری نشست تخصصی با جمعی از نخبگان شاهد و ایثارگر، برگزاری دومین همایش نکوداشت شهدای اهل سنت در گنبدکاووس به صورت منطقه‌ای، گردهمایی بزرگ مادران و همسران شهدا و دیدار مسئولان با همه مادران شهیدی که در قید حیات هستند، در استان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ادامه داد: همچنین 120 نفر از خانواده‌های معظم شهدا در 3 مرحله به مشهدمقدس و 80 نفر از همسران شهدا نیز به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

وی بیان داشت: امروز  چهارشنبه هم مسابقه اتومبیل‌رانی تحت عنوان رالی خانوادگی ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در علی آبادکتول برگزار می‌شود.

فاضلی با بیان اینکه حدود 70 هزار نفر در استان از خدمات بنیاد شهید و امورایثارگران بهره‌مند می‌شوند، یادآور شد: در استان 4 هزار شهید، 13 هزار و 500 جانباز و یک‌هزار و 200 نفر آزاده داریم که با احتساب خانواده‌های آنان، این تعداد به حدود 70 هزار نفر می‌رسد.

وی اشاره به بحث درمان والدین شهدا گفت: با توجه به کهولت سن پدران و مادران شهدا بحث درمان در اولویت قرار دارد. در همین راستا طرح پایش سلامت را داریم و تلاش می‌کنیم پزشکان را با اکیپ به منازل آنان بریم.

مدیرکل بنیاد شهیدو امور ایثارگران استان گلستان به تلاش‌ها برای برقراری حق پرستاری برای پدران و مادران شهدا هم اشاره کرد و افزود: برای این افراد حق پرستاری در نظر گرفته شد اما چندین ماه است این کار متوقف شده امیدواریم از اوایل سال 97 همراه با حقوق آنان واریز شود.

وی ادامه داد: در مقوله فرهنگی، مهم ترین موضوع فراهم کردن شرایط و حمایت از  فرزندان شهدا برای تحصیل است که تاکنون 5 هزار و 652 نفر را فارغ التحصیل کردیم.

فاضلی درباره یادواره‌های شهدا هم بیان داشت: بحث یادواره‌ها باید ساماندهی و شورایی برای آن تشکیل شود تا برنامه‌ریزی صورت بگیرد. در بحث تأمین مالی هم این برنامه‌ها در محلات و با کمک مردم برگزار می‌شود./ تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.