1396-12-22 04:01
620
0
51522
نخبه ترکمن صحرا :

عنوان توسعه پایدار صرفا برای پربارتر نشان دان همایش هاست

یک نخبه ترکمن صحرا گفت : در مقابله با مخاطرات محیطی کمتر با ابعاد توسعه پایدار پرداختیم و صرفا جهت تزئین همایش ها عنوان توسعه پایدار را به آن می دهیم .

به گزارش  گلستان ما ؛ دکتر محمد میرزاعلی نخبه ترکمن اهل استان گلستان در گفت و گو با خبرگزاری علم و فناوری اظهارکرد: در بحث مساکن روستایی کتاب خیلی کم وجود دارد و نگاه ها نیز کاربردی و دارای عمق فکری نبوده و عمده تلاش های دولت به حوزه مسکن عشایری و روستایی ضربتی بود .

میرزاعلی افزود : در مقابل این موضوع مقاوم سازی و بهسازی در مقابله با مخاطرات طبیعی محیطی انجام شده و کمتر به ابعاد توسعه پایدار پرداختیم در حالیکه برای همایش های خودمان صرفا برای اینکه آن را پربار تر نشان دهیم عنوان توسعه پایدار به آن می دهیم .

این کارشناس معماری روستایی اضافه کرد : خانه روستایی در نگاه اول ساده است اما به طراحی که می رسیم، مساکن روستایی سخت تر از منازل شهری است چون در مساکن شهری مکان استراحت و .. داریم اما در روستایی باید برای دام و طیور و انباری و آذوقه و ... جانمایی کرد .

مدیر و دبیر منتخب شورای راهبردی گروه ساختمان بسیج مهندسین گنبدکاووس ادامه داد : کارکردها در این زمینه متفاوت است ، در مساکن شهری الگوهای زیستی بکارگرفته می شود اما در خانه های روستایی علاوه بر آن کارکردهای معیشت و تامین معاش را داریم .

میرزاعلی یادآور شد : در بررسی سوابق پژوهشی و علمی سازمان نظام مهندسی استان گلستان بین سالهای 93 تا 96 بنده به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شدم و لذا سعی کردم تمام اهتمام خودم برای حل مشکلات مردم بکار گیرم .

وی تصریح کرد : معماری روستایی و عشایری تخصص اصلی من است و چون منطقه گنبد کاووس دارای عشایر است و بخشی از ترکمن ها نیز بصورت کوچ زندگی می کنند دوست دارم برای آنها راهبردهای جالبی از زندگی ترسیم کنم .

میرزاعلی که دارای بیش از 50 مقاله در سطح ISI و علمی و پژوهشی با رتبه isc و مقالات علمی و ترویجی و کنفرانس های بین المللی خارجی و همایش های داخلی را در کارنامه خود دارد ، افزود : کتاب مساکن روستایی و عشایری ایران توسط بنده نوشته شده و انتشارات جهاد دانشگاهی نیز آن را منتشر کرده است .

این نخبه ترکمن صحرا بیان کرد : در این کتاب سعی کرده ام بهترین سرفصل ها را انتخاب کنم و حتی نقاطی از استان گلستان را به عنوان مثال آورده ام تا عمق مطلب بهتر درک شود .

میرزاعلی که مدرس روش تحقیق و مقاله نویسی مرکز جهاد دانشگاهی است ، گفت : قطعا حضور سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری می تواند کمک کند تا یک انسجامی بین گروههایی که فعالیتهای علمی پژوهشی انجام می دهند بوجود آید .

گفتنی است محمد میرزاعلی متولد سال 1363 شهرستان گنبد کاووس در شرق استان گلستان می باشد . او همچنین دانشجوی ممتاز علمی در هر سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری و دانشجوی ممتاز کشوری در سال 88 و از اعضای تیم اجرایی اولین همایش ملی معماری روستایی کشور دانشگاه شهید بهشتی تهران است .

طی مراسمی در گرگان از این نخبه استانی توسط سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان گلستان تجلیل شد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.