1396-12-21 03:55
534
0
51472
مصیب عباسی در جلسه نقد کتاب فرهنگ و تمدن اسلام :

تمدن اسلامی تمدن غربی را همیشه تحت تاثیر قرار داده / ایرانیان نقش پررنگی در پویایی فرهنگ اسلامی داشته اند

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان گفت : نقش ایرانیان را در پویایی و بالندگی فرهنگ اسلامی بالاخص در دهه های گذشته پر رنگ بوده است.

به گزارش گلستان ما ؛ به همت بنیاد نخبگان استان گلستان و با همکاری جهاد دانشگاهی استان، جلسه نقد کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام تالیف فاطمه جان احمدی، به مدت 5 ساعت در محل سالن جلسات جهاد دانشگاهی استان برگزار گردید.

مصیب عباسی، عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان، ضمن اشاره به خدمات متقابل ایران و اسلام، نقش ایرانیان را در پویایی و بالندگی فرهنگ اسلامی بالاخص در دهه های گذشته پر رنگ توصیف کرد.

وی در ادامه به تشریح بخش های مختلف کتاب پرداخت و ضمن برشمردن عوامل موثر در یک تمدن، مولفه های مختلف تمدن اسلامی را از نگاه نویسنده مورد بحث و بررسی قرار داد و نقاط قوت و ضعف این اثر را برشمرد.

عباسی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ظرفیت های بی شماری در تمدن اسلامی وجود دارد به طوری که تمدن اسلامی، تمدن غرب را همواره تحت تاثیر قرار داده است.

در قسمت پایانی این جلسه شرکت کنندگان به ارائه دیدگاه ها و طرح سوالات خود پیرامون مباحث مطرح شده پرداختند.

جلسات نقد کتاب با رویکرد هدفمندی و شکل دهی و شناخت هرچه بیشتر ظرفیت غنی نخبگان و مستعدین برتر کشور به منظور ارتقای سطح فرهنگی و معنوی اجتماع نخبگانی برگزار می شود.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.