1396-12-20 12:17
560
0
51464
کارشناس مسائل سیاسی:

تنش‌های ارزی منبعث از ضعف مدیریتی مسوولان و خرابکاری نفوذی‌هاست

کارشناس مسائل سیاسی استان گلستان با اشاره به اینکه در کنار دشمنی دشمنان نظام و انقلاب عوامل داخلی نیز در تنش‌های ارزی نقش دارند، گفت: تنش‌های ارزی اخیر منبعث از ضعف مدیریتی مسوولان و خرابکاری نفوذی‌هاست.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، حسین کریمی‌اول صبح امروز در نشست تخصصی بررسی تحولات و نابه سامانی‌های اقتصادی و به ویژه اختلالات پیش آمده در هفته‌های گذشته در بازار ارز کشور که در دفتر خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه دشمن با محوریت آمریکا و صهیونیزم بین‌الملل می‎خواهد با اندیشه انقلاب اسلامی مبارزه کنند، اظهار کرد: آنها برای مقابله با انقلاب اسلامی و اندیشه برتر آن از هر روزنه و مسیری وارد خواهند شد و تلاش می‌کنند تا این انقلاب را در عرصه‌های مختلف ناکارآمد جلوه دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما از هر روزنه‌ای که احساس کنند می‌توانند به نظام و انقلاب اسلامی ضربه بزنند با سرمایه‌گذاری سیاسی و اقتصادی و حمایت از عناصر نفوذی برای ضربه زدن تلاش خواهند کرد، افزود: امروز و پس از آنکه دشمن در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی و فرهنگی شکست سنگینی از ایران اسلامی خورده محور عملیات خود را بر جنگ اقتصادی قرار داده است.

کارشناس مسائل سیاسی استان گلستان با تاکید بر اینکه محور نخست تحرکات دشمن در شرایط اخیر ایجاد نارضایتی اجتماعی و اقتصادی است، خاطرنشان کرد: دشمن به خیال ایجاد نابه سامانی در بازار ارز است تا از طریق بروز چالش‌های اجتماعی همچون فتنه دی ماه سال جاری با سوءاستفاده از اعتراضات مردم اصل نظام را دچار آسیب و ضربه کند.

کریمی اول با اشاره به اینکه بدون تردید بخشی از نوسانات بازار ارز منشعب از فضای سیاسی و تحرکات سیاسی است، ادامه داد: این تحرکات در سه بخش قابل تحلیل است که دشمنی و توطئه دشمنان نظام و انقلاب در خارج از کشور به همراه تحرکات نفوذی‌هایی که در دستگاه‌ها و نهادهای اقتصادی کشور نفوذ کرده و خرابکاری می‌کنند و نهایتا ضعف مدیریتی برخی مدیران اقتصادی از این جمله است.

وی با بیان اینکه تنش‌های ارزی به وجود آمده یک سناریوی طراحی شده‌ای بود که به هر شکلی در کشور پیاده‌سازی شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این میان از دشمنی دشمنان گریزی نیست اما می‌توان از نفوذ عوامل نفوذی جلوگیری و با شناسایی آنها و همچنین اصلاح ساختارها و ضعف‌های معیوب اقتصادی کشور گامهای موثری برای بهبود شرایط برداریم.

کارشناس مسائل سیاسی استان گلستان با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی ضعف‌های مدیریتی در فضای اقتصادی کشور به روشنی قابل مشاهده است، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر ارتقای ارزش پول ملی و حذف دلار از مبادلات ارزی تاکید کرده و بر استفاده از تفاهم نامه‌های دوجانبه پولی و ارزی میان کشورهای مسلمان، آسیایی و جنبش عدم تعهد اصرار کرده‌اند اما اتفاقات مثبت و شایسته‌ای در این حوزه صورت نگرفته است.

کریمی‌اول با اشاره به ضرورت پاکسازی دولت از نفوذی‌های دشمن، تاکید کرد: قصد اتهام به یک قوه در نظام جمهوری اسلامی را نداریم اما بدون شک وقتی این پاکسازی صورت نگیرد اذهان عمومی و افکار مردم دولت را در اقدامات این افراد نفوذی شریک می‌پندارند و ناامیدی و بی‌اعتمادی در کشور میان مردم و دولت شکل می‌گیرد که بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه برخی افراد امروز به دلیل انتساب به اشخاص و یا مسوولیت‌های مهم مجموعه نیروهای خدمت‌گذار در قوای مختلف را نیز تخریب کرده‌اند، افزود: نیروهای پاک‌دست بی‌شماری در دستگاه‌های مختلف اجرایی، قانونگذاری، نظارتی و قضایی نیز به آتش خرابکاری برخی متخلفان می‌سوزند.

کارشناس مسائل سیاسی استان گلستان با اشاره به اینکه دشمن بر روی نفوذی‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده است، خاطرنشان کرد: این افراد همان‌ها هستند که منافع شخصی خود را بر منافع ملی ترجیح داده و بدون توجه به مصالح نظام و ملت برای پر کردن جبب‌های خود و لذت‌های زودگذر دنیا به نطام، انفلاب، رهبری و مردم عزیزمان خیانت می‌کنند.

کریمی‌اول با تاکید بر اینکه البته انقلاب اسلامی همچون دریای خروشان خود به پاکسازی این عناصر نفوذی اقدام خواهد کرد، ادامه داد: دیر یا زود این عناصر نیز شناسایی و رسوا خواهند شد و دشمنان نیز مزد نوکری این افراد را همچون صدام با خوار کردن و ذلت آنها خواهد داد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.