1396-12-19 07:19
474
0
51394
مسئول پویش مردمی خورشید نو:

خدمات‌رسانی پویش مردمی خورشید نو در روستای زلزله‌زده کرمانشاه

مسئول پویش مردمی خورشید نو گنبدکاووس گفت: پویش مردمی خورشید نو گنبدکاووس, بازسازی روستای زلزله‌زده تپانی از توابع کرمانشاه که ۱۰۰ درصد تخریب شده را برعهده گرفته است.

به گزارش گلستان ما؛ حسن جعفری در مراسم افتتاح دفتر ستاد مردمی پویش خورشید نو در گنبدکاووس اظهارداشت: پویش مردمی خورشید نو گنبدکاووس, بازسازی روستای زلزله‌زده تپانی از توابع کرمانشاه که 100 درصد تخریب شده را بر عهده گرفته و تاکنون به کمک مردم خوب گنبدکاووس, فعالیت‌های خوبی را انجام داده است.

وی افزود: در مراحل اولیه زلزله, هدف ما اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و سلامت برای بازماندگان زلزله بود و در این راستا با همکاری مرکز بهداشت و سپاه شهرستان, پزشکان متخصص داخلی, زنان و زایمان, کودکان را به روستای اعزام کرده و تنها در یک مرحله توسط مردم, دارو به ارزش 20 میلیون ریال به همراه ویزیت رایگان انجام دادیم.

مسئول پویش مردمی خورشید نو گنبدکاووس تصریح کرد: سبدهای غذایی شامل جیره خشک, پروتیئن و ویتامین, میوه و گوشت تازه بین 135 خانوار بازمانده در روستای تپانی در چند مرحله توزیع شد و برای 3 خانم باردار در این روستا نیز سبد غذایی مخصوص به صورت ماهانه توزیع می‌شود.

جعفری تاکیدکرد: تاکنون 20 چشمه سرویس بهداشتی و حمام, که هر پکیچ از اینها  به ارزش 15 میلیون تومان نصب شده و برای افراد خاص مانند نابینایان و بیماران روحی و افراد فلج نیز با شرایط خاص این امکانات فراهم شده است.

وی یادآور شد: همچنین چند کانکس و حدود 10 آبگرمکن با کمک‌های مردمی خریداری و در این روستا نصب و احداث شده و در کنار فعالیت‌های عمرانی, کارگروه آموزشی و تربیتی نیز در زمینه مذهبی, فرهنگی و افزایش توانمندی زندگی فعال است و برای کاهش آلام ناشی از زلزله نیز, برنامه‌‎های شادمانه و برپایی سینما نیز صورت گرفته است.

مسئول پویش مردمی خورشید نو گنبدکاووس اظهار کرد: یکی از مشکلات مردم این روستا مرتعی است که در سال‌های گذشته به بهانه اشتغالزایی توسط جهادکشاورزی به وسعت 13 هکتار تصرف شده و هیچ‌گونه فعالیتی در آن صورت نگرفته و قرار بود گاوداری احداث شود.

جعفری گفت: با توجه به اینکه اراضی این روستا رانش دارد و به خاطر همین رانش 100 درصد تخریب شده و از آنجایی که مردم روستا نمی‌خواهند زمین اجدادی خود را رها کنند, در تلاش هستیم تا مشکلات این اراضی را مرتفع کرده و مردم در این اراضی اسکان دائم یابند.

وی تصریح کرد: به منظور ایجاد موج در مسئولان و مردم برای کمک های مستمر به مناطق زلزله زده تا رفع کامل مشکلات مردم کرمانشاه, قرار است در اوایل سال جدید, با حضور مسئولان ارشد شهرستان, مدیران دستگاه اجرایی, خیران, فعالان و مردم بازدیدی از مناطق زلزله‌زده انجام دهیم تا عمق آسیب و خسارت متوجه همه افراد شده و کمک‌ها استمرار یابد.

مسئول پویش مردمی خورشید نو گنبدکاووس افزود: دفتر ستاد مردمی به منظور کمک‌های بیشتر مردم در آستانه سال جدید افتتاح شده و تلاش داریم با انبوه کمک‌های مردمی, سال نو را در جمع مردم روستای تپانی با حضور علاقمندان مردم گنبدکاووس، سپری کنیم./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.