1396-12-18 07:46
808
0
51381
استاندار گلستان:

نباید به بهانه برخی از مسائل زیست‎محیطی پروژه‎های بزرگ گلستان را تعطیل کنیم

استاندار گلستان با بیان اینکه نباید به بهانه برخی از مسائل زیست‎محیطی پروژه‎های بزرگ استان را تعطیل کنیم، گفت: نباید اجازه بدهیم که حقوق مردم در حوزه اقتصاد پایمال شود.

به گزارش گلستان ما؛ سید مناف هاشمی در آیین تحلیف و جشن استقلال کانون وکلای استان گلستان اظهار داشت: مراسم امروز جشن استقلال است و تلاش باید کرد از مناسبت‎ها در جایگاه خود استفاده کنیم.

وی به چالش‎ها و مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: نباید به علت وجود مشکلات در جامعه، خدمات بزرگی که در انقلاب اتفاق افتاده را نادیده بگیریم و ما کشوری بودیم که با انقلاب اسلامی و مبارزه با حکومت ستم‎شاهی توانستیم به حقوق خود برسیم.

هاشمی یادآور شد: یکی از اقدام‎هایی که وکلا انجام می‎دهند بیان مشکلات است و توسعه بسیاری از کشورها در حوزه حقوق بشر است و حقوق شهروندی یکی از حقایق واقعی بوده که در سال گذشته ابلاغ شد و در اصل قانون وجود داشت و می‎توانست در گذشته ابلاغ شود.

وی گفت: خیلی سخت است که حقوق مردم را در مسائل مختلف به گوششان برسانیم حقوقی که حس تعلق اجتماعی را به مردم بازمی‎گرداند و حس اعتماد را در جامعه بیان می‎کند.

استاندار گلستان با بیان اینکه اسم وکیل انسان را به یاد اعتماد می‎اندازد، تاکید کرد: زمانی که می‎خواهیم حقوق مردم را به گوش خودشان برسانیم عده‎ای مخالفت می‎کنند چرا که در این شرایط می‎توان به مردم ظلم کرد و با شناخت این قانون شرایط فردی و قومیتی کنار گذاشته شود و شایستگی‎ها مطرح می‌شود.

هاشمی گفت: حقوق شهروندی یکپارچه‎سازی را به گوش مردم می‎رساند و اجرای عدالت در عمل یکی از شعارهای اصلی آن است، عدالت آن است که شایستگان در جایگاه خود باشند و این موضوع در قانون شهروندی دیده شده است.

وی افزود: در 120 ماده حقوق شهروندی نکات مهمی مطرح شد و معرفی و جا انداختن حقوق شهروندی در دستگاه‎های اجرایی نیز سخت است چرا که بیشینه‎ای در آن حاکم شده و اصلاح آن سخت است.

استاندار گلستان با بیان اینکه اداره شایسته و حسن تدبیر، حق حیات و سلامت جامعه در حقوق شهروندی دیده شده، یادآور شد: یکی از ثمرات بودجه سال 1397 بیان این بودجه توسط رئیس جمهور بود و مردم باید بدانند که این بودجه در کجا مصرف می‎شود.

وی با بیان اینکه نباید به بهانه برخی از مسائل زیست‎محیطی پروژه‎های بزرگ استان را تعطیل کنیم، گفت: ما یک بعد را نگاه کردیم و نباید اجازه بدهیم که حقوق مردم در حوزه اقتصاد پایمال شود.

استاندار گلستان به حضور 30 هزار نفر افراد اتباع خارجی و اقوام مختلف که ادامه تحصیل نمی‎دهند اشاره کرد و گفت: قانون وکلات ما برای  سال 1331 است و ترس از آن وجود دارد که برخی از قوانین که به مجلس می‎رود چه تغییری پیدا می‎کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.