1396-12-16 19:43
722
0
51326
رئیس موسسه حداث الحسین (ع) قم:

کشور برای دستیابی به توسعه به حرکت جهادی نیاز دارد

رئیس موسسه حداث الحسین (ع) قم با بیان اینکه روحیه جهادی یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود، گفت: کشور برای دستیابی به توسعه در بخش های مختلف به حرکت جهادی نیاز دارد.

به گزارش گلستان ما؛ حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی امشب در آیین یادواره شهدای گمنام و جاوید الاثر شهرستان گرگان اظهارداشت: ‌بهترین پوشش و سپر برای دوری از آتش جهنم تقوا است و امیرالمومنین(‌ع)‌ اعتقاد دارد جهاد یک سپر در برابر جهنم است که یک رزمنده را از هر بلایی نجات می‌دهد.

وی تصریح کرد‌: آنهایی که در مدار تقوا گوی سبقت از همه ربوده باشند و مجاهدین فی‌سبیل الله بوده و از دیدگاه اسلام به جایگاه والا می‌رسند.

رئیس موسسه حداث الحسین (ع) قم ‌ادامه داد: امام خمینی(‌ره) و مقام معظم رهبری ‌بیان کردند که عزت و استقلال و سربلندی این کشور مدیون شهدا است و این منویات الهام گرفته از بیان امیرالمومنین(‌ع) است.

رئیس موسسه حداث الحسین (ع) قم ‌ادامه داد: جامعه‌ای که بیگانه از جهاد باشد، آحاد آن جامعه مبتلا به ذلت و خواری می‌شود.

‌میرزامحمدی تاکیدکرد: در جامعه‌ای که جهاد حاکم باشد اینکه دنیا و رسانه‌ها و کشورهای غربی در مورد آنها چیزی بگویند ارزشی ندارد چون عمل انسانی انجام می‌دهند و امیرالمومنین علی (‌ع) می‌فرماید جامعه‌ای که از جهاد فاصله گرفت از جوامع بشری دیگر مورد تحقیر و سرکوب قرار می‌گیرد و افراد آن جامعه از عنصر بصیرت بی‌بهره می‌شوند.

وی یادآور شد: حضرت فاطمه(س)‌ در دفاع از ولایت سرسوزنی در مقابله با سازشگران کوتاهی نکرد و عده‌ای پس از فوت پیامبر اکرم‌(‌ص)‌ به دنبال بیعت با طاغوت زمان بودند و حضرت فاطمه(‌س)‌ وارد جهاد فی‌سبیل الله شدند و از هیچ چیزی نترسیدند و صدیقه طاهره تک و تنها در برابر مهاجمین ایستادگی کردند.

میرزامحمدی افزود:‌ پس از گذر تاریخ پس از ١٤ قرن می‌بینیم که چنان سیلی به طاغوت زده که حقانیت شیعه را هر زائری که وارد مکه می‌شود از مخفی بودن قبر مطهر حضرت زهرا(‌س)‌ را متوجه می‌شود.

رئیس موسسه حداث الحسین (ع) قم با بیان اینکه حرکت جهادی بن‌بست ندارد،‌ افزود: سردار سلیمانی بیان کردند که در 8 سال دفاع مقدس کارشناسان نظامی بیان می‌کردند که ما با شکست رو‌به‌رو می‌شویم اما حرکت جهادی شکست ندارد چه کشته شویم و چه بکشیم.

میرزامحمدی تاکیدکرد: مقام معظم رهبری به حرکت جهادی تاکید کردند و یادآور شدند برای اینکه بتوانیم از شرایط تحریم و فشار اقتصادی خارج شویم باید جهاد اقتصادی کنیم.

‌وی افزود: در توسعه دانشگاه‌ها مقام معظم رهبری فرمودند که حرکت جهادی انجام شود و ثمره آن شد که ما به دستاورد انرژی هسته‌ای رسیدیم.

رئیس موسسه حداث الحسین (ع) قم تاکیدکرد:‌ مجاهد فی‌سییل الله می‌سوزد تا دیگران در نور آن به تعالی و رشد برسند و این شهدا افرادی بودند که در کوچه‌های ما زندگی کردند اما در مکتب امام حسین(ع)‌ رشد یافتند.

میرزامحمدی تاکیدکرد: ‌مدیران ما حقوق نجومی نگیرند و خود را برتر ندانند و این اخلاق برای جامعه‌ای که بیش از 250 هزار شهید داده، مناسب نیست.

وی افزود:‌ بهترین بهانه برای توسل به حضرت زهرا(‌س) شهدای گمنام هستند و امید داریم با تاسی از شهدا، زندگی فاطمی در زندگی و جامعه ما بروز کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.