1396-12-15 20:10
933
0
51279
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان:

نقش روحانیت در دفاع مقدس، نقشی بی‌بدیل بوده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: نقش روحانیت در دفاع مقدس، نقشی بی‌بدیلی بوده است و تاریخ آن را ثبت کرده است.

به گزارش گلستان ما؛ نشست روحانیون ایثارگر دفاع مقدس استان گلستان، در سالن اجتماعات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.

در این جلسه، سرهنگ «مسعود جمشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان اظهار داشت: جامعه روحانیون ایثارگر استان گلستان، 73 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و تعداد شهدای روحانی در قیاس با جامعه آماری آن مقطع، شش برابر سایر اقشار جامعه بوده است.

وی افزود: نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس، نقشی بی‌بدیل بوده و تاریخ آن را ثبت کرده است. در دوران انقلاب و دفاع مقدس، روحانیون نوک پیکان مبارزات مردمی بودند و در 2 سنگر حوزه علمیه و دفاع مقدس نقش ایفا کرده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان، به اقدامات روحانیون در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تشویق مردم به حضور در جبهه و بسیج مردمی، تأثیر مثبت و ایجاد انگیزه بین فرماندهان و رزمندگان و شوق روحانیون به جهاد و حضور فعال آن‌ها در خط مقدم جنگ و تقویت روحیه رزمندگان با نگرش معنویت در آن‌ها، از مهمترین اقدامات و فعالیت‌های روحانیت در دفاع مقدس بوده است.

نقش روحانیت در دفاع مقدس، نقش بی بدیل بوده است

وی به انتظارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از قشر روحانیت جامعه اشاره کرد و افزود: هدف ما از تشکیل این جلسه، در وهله اول تجلیل و قدردانی از روحانیون است و در وهله دوم این است که از ظرفیت عزیزان روحانی در راستای اهداف و ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده شود.

سرهنگ جمشیدی گفت: برنامه‌های خوبی در این راستا تدوین شده است، از جمله جمع‌آوری اسناد و مدارک و تدوین دانش‌نامه استانی دفاع مقدس که نیاز به همت و اهتمام همه مسئولین استان و شما روحانیون بزرگوار دارد تا رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان استان منتشر شود.

وی ساخت مرکز فرهنگی دفاع  مقدس استان را مهمَ‌ترین و اساسی‌ترین هدف اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان خواند و افزود: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، مهم‌ترین و اساسی‌ترین برنامه ما است و با جلسات و ملاقات‌هایی که با مسئولین استان داشته‌ایم، آن‌ها نیز در راستای این هدف در کنار ما خواهند بود و پای کار هستند تا ان‌شاء‌الله با کمک و همکاری شما روحانیون و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها، این مرکز فرهنگی هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

در ادامه این جلسه تعدادی از روحانیون رزمنده دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات خود از آن دوران پرداختند و در پایان از سه نفر از روحانیون فعال که با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان همکاری داشتند، تجلیل شد.

نقش روحانیت در دفاع مقدس، نقش بی بدیل بوده است

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.