1396-12-15 18:08
939
0
51263
تکریم بانوان فعال شهر گرگان در شورای شهر؛

تشکر ویژه شهردار گرگان از همسرش تا پیشنهاد جالب برای جلوگیری از اختلاس!

مراسم تجلیل از 70 بانوی فعال شهر گرگان، با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ شورای شهر گرگان به ریاست فائزه عبداللهی در آستانه روز زن، مراسم تجلیلی از بانوان فرهیخته شهر و خبرنگاران زن صحن شورا، برگزار کرد.

این مراسم که به صورت گفت و گوی دو طرفه شورائیان و بانوان فعال سطح شهر برگزار شده بود، با حواشی جالبی نیز روبرو شد که تشکر ویژه عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان از همسرش را می توان یکی از این حواشی نام برد که با تشویق حضار نیز روبرو شد.

دادبود در این مراسم گفت: شهر به خودی خود کاربردی ندارد و ارزش و اعتبار شهر و امکانات آن به جمعیت حاضر در آن بستگی دارد از این حیث موضوع زنان به عنوان نیمی از جامعه قطعا در حوزه شهرسازی جایگاه ویژه ای دارد.

وی افزود: برای ما که مدعی معماری اصیل ایرانی در شهرسازی هستیم و الگوهای ما با دنیا تفاوت دارد قطعا نگاه به زن برای ما نگاه ویژه تری است و باید معماری ما با چارچوب های ایرانی اسلامی و در نگاه به زن همخوانی داشته باشد.

دادبود ابراز کرد: بخش های اجرا شده در گرگان برای بانوان ناقص است و کافی نیست، در سال 97 برنامه تکمیل و بهسازی و بازآفرینی پارک بانوان را خواهیم داشت.

شهردار گرگان زنان را محور خانه و جامعه خواند و متذکر شد: بنده اگر حمایت های همسرم نبود نمی توانستم به مردم خدمت کنم.

اگر مسئولین ما خانم ها بودند اختلاس نمی شد!

نکته قابل توجه دیگر در این جلسه اظهار نظر حسین ربیعی، از اعضای شورای شهر بود که گفت: معتقدم برای جلوگیری از اختلاس ها باید مسئولین را از خانم ها انتخاب کنند چرا که اگر نگاه کنیم می بینیم در بین خانم ها اختلاس کننده نداریم!

تمام روزهای سال بنام بانوان شود

سید محمد مرتضوی، عضو دیگر شورا نیز پیشنهاد داد تمام روزهای سال به نام بانوان شود و در این باره گفت: اگر تمام روزهای سال را نیز بنام بانوان کنیم با توجه به زحماتی که از بدو تولد تا انتهای زندگی برای ما می کشند، کار زیادی نکرده ایم.

وی افزود: تبعیض به هر صورتی غلط است، برخی تبعیض ها را در شهر به روشنی می بینیم و سعی می کنیم با اصلاحات فرصت مساوی بوجود بیاوریم که البته برای دستیابی به این مهم راه درازی در پیش داریم.

مرتضوی خطاب به بانوان حاضر در این مراسم تأکید کرد: برای رفع تبعیض جنسیتی باید برنامه داشته باشیم بهترین برنامه ها نیز از نگاه خود شما بوجود می آید شما در این زمینه باید بر مطالبات خود پافشاری کنید چرا که این پافشاری عزم ما را جدی تر خواهد کرد.

پارک بانوان گرگان غیرقابل دسترس و عبث و بیهوده است

محمد ابراهیم جرجانی، دیگر عضو شورا نیز خاطرنشان کرد: همه می خواهند زندگی برای همه فرح بخش باشد، تعارف نداریم بانوان همیشه دوم دیده می شدند و شاید گهگاهی نیز هنوز می شوند اما الحمدلله در دوره اخیر اتفاقات خوبی رقم خورده که نمونه آن ریاست تنها بانوی عضو شورا بر شورای شهر گرگان است.

وی افزود: واقعا ریاست خانم عبداللهی بر شورای شهر گرگان نشان از توانمندی بانوان است چه بسا اگر ایشان نبودند امروز حتی شاهد تغییرات ظاهری شورای شهر گرگان بعد از حدود 13 سال نبودیم.

جرجانی در بخش بعدی سخنانش به پارک بانوان شهر گرگان اشاره کرد و گفت: احداث این پارک روی تپه واقعا کاری عبث بود این پارک برای بانوان غیرقابل دسترس است.

این عضو شورای شهر گرگان متذکر شد: زن محور خانه است اگر مادر سالم باشد می تواند فرزندان سالم تربیت کند باید تلاش کنیم مشارکت زنان در امور اجتماعی و شهری فعال تر شود.

استفاده از بانوان را در مسندهای شهرداری افزایش می دهیم

مهران کاظم نژاد عضو دیگر شورای شهر گرگان که 27 سال سابقه کارمندی در شهرداری گرگان را نیز در کارنامه دارد، به دفاع از شهرداری پرداخت و گفت: در شهرداری از وجود بانوان حداکثر استفاده را می کنیم و قرار است این را گسترش دهیم و در ایجاد معاونت جدید اجتماعی از معاون زن استفاده کنیم.

بانوان بازوان اصلی جامعه هستند

حمیدرضا آقاملایی دیگر عضو شورا نیز خاطرنشان کرد: اعتقادی به تفکیک زن و مرد از یکدیگر ندارم، امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بانوان از بازوان اصلی جامعه بشمار می روند و با تزریق ایده و فکر به کالبد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی جامعه نقش بسزایی در بالندگی کشور ایفا می کنند.

آقاملای افزود: بانوان در پست های مختلف نسبت به اعتمادی که به آنان شد پاسخ خوبی دادند، بنده پیشنهاد دادم در شهرداری معاونت اجتماعی تشکیل شود چرا که اعتقاد دارم شهرداری تنها یک سازمان خدماتی نیست بلکه یک نهاد اجتماعی است حال پیشنهاد می کنم برای این معاونت یک بانوی فریخته در نظر گرفته شود.

بدون بانوان نمی توانیم اتفاقات خوبی در شهر رقم بزنیم

ناصر گرزین عضو دیگر شورای شهر نیز اظهار کرد: اگر امنیت روانی بانوان در شهر فراهم شود جامعه پایدارتری برای آینده تضمین می شود لذا باید در مدیریت شهری نیازهای بانوان را در نظر بگیریم.

گرزین افزود: بخشی از مشارکت مدنی که در جامعه وجود دارد از طرف خانم هاست، اذعان داریم که بانوان در فعالیت های مختلف حضور دارند ما نیز تکلیف داریم تلاش کنیم موضوعات بخش بانوان را در دستور کار قرار دهیم.

گرزین گفت: باید مولفه های ویژه شهری را با توجه به نیازهای ویژه بانوان ببینیم، امروز همه به این نتیجه رسیدیم که اگر همراهی بانوان نباشد نمی توانیم اتفاقات خوبی در شهر رقم بزنیم.

در پایان این مراسم از 70 بانوی فعال در عرصه های مختلف شهری و همچنین همسران شهردار و اعضای مرد شورای شهر گرگان، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.