1396-12-14 13:50
551
0
51237
یادداشت احمدملاشاهی؛

گلستان و محرومیت / انتخاب مدیران کارآمد از نان شب برای گلستان حیاتی تر است

برای اینکه محرومیت از گلستان گلستان رخت ببندد گل شایستگی و صلاحیت ها را از هرجنس و رنگ که باشند باید در این باغ کاشت و مراقبت کرد آن وقت از گلستان بوی گل می اید نه محرومیت

به گزارش گلستان ما ؛ احمد ملاشاهی فعال رسانه ای استان گلستان طی یادداشتی نوشت : استاندار گلستان اگرچه مدت کمی است تصدی مدیریت کلان این استان را به عهده گرفته اما می گوید گلستان جزء استان های محروم کشور است البته پیش از او دیگر رجال استان هم بر این واقعیت صحه گذاشتند و گفتند "محرومیت گلستان زیر سرسبزیش پنهان است" .

اما چگونه می شود هم  در گلستان باشیم و هم محروم .این پارادوکس  عجیب باید کالبد شکافی شود 

در بررسی علل ایجاد پارادوکس گلستان بودن و محروم بودن آن  ، اولین ادرس در نسخه مخدوش  مدیریتی استان است .

در نسخه های مدیریتی گلستان ،  نمره شایستگی کمترین ضریب را دارد درست مثل یک سوال مهم امتحانی که کمترین نمره را به آن اختصاص دهند . انتخاب مدیران کارآمد از نان شب برای گلستان حیاتی ترند و باید به مهمترین مطالبه عمومی بدل شوند حالا از هرطیف که باشند. مشکل گلستان قحط الرجال نیست ولی نشناختن آدم هااست  برای رضایت ندادن به مدیران درجه ۳ ، باید بیشتر تلاش کرد.

ازدیگر علل محرومیت در گلستان هیاهوها برای هیچ است ، دعوا بخاطر دعوا واختلاف برای جلب توجه است اختلافاتی که آخر کار، چیزی برای استان ندارد . برای پایان دادن به این صف بندی ها کافیست  تماشاچی خوبی برای بازیگرانش نباشیم در این برهه ها هرچه بیشتر تشویق کنیم وکف محکم بزنیم ، فرصت ها بیشتر تباه می شود و امتیازات برباد هوا می رود.

استان گلستان از استان های مرزی است و مردمش باوجود اینکه عمدتا تولید کننده اند اما بی خبرند از فرصت تجارت آن سوی مرز .چه کسی باید فرصت های تجاری ، سلیقه ها ، مناسبت ها و نیازهای کشور های ترکمنستان ،قزاقستان و کشورهای آسیای میانه را به ما  بدهد، چرا آن سوی دنیا از ذائقه ی سفره ، پوشاک و همه بازار همسایگان مرزی گلستان باخبر باشند ولی بازاریان وتولید کنندگان گلستانی بی خبر باشند . کاش بجای همایش ها و جلسات ملال آور ،یک نفر فقط درباره فرصت های بازار و نیازهای معیشتی کشورهای هدف تا روسیه می گفت . مطمئنا آن وقت نه صندلی سالن ها خالی می ماند و نه جیب مردم .

این مسیر باید پرترافیک ترین مسیر برای تجار گلستانی باشد

گلستان دارای اقوام مختلف است و اهل ذوق  آن را ایرانی کوچک می نامند این یعنی گنجینه ای از ژن های خلاق و نخبه اما ما  یا به سراغ این قسمت نرفتیم یا اگر رفته ایم صرفا برای تنبک و ساز و آش رفتیم . حتی در بخش سیاسی هم که گاهی سراغ اقوام رفتیم، بجای گزینش نخبگان و متخصصین ، دست بر دوش رفیقان و همجناحان گذاشتیم . برای گلستان شدن نباید گل شایستگی را فدای هیچ تزینی کرد.

برای اینکه محرومیت از گلستان گلستان رخت ببندد گل شایستگی و صلاحیت ها را از هرجنس و رنگ که باشند باید در این باغ کاشت و مراقبت کرد آن وقت از گلستان بوی گل می اید نه محرومیت

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.