1396-12-14 12:36
494
0
51233
در دیدار مدیران و روسای کمیته امداد استان گلستان با آیت الله نورمفیدی مطرح شد؛

ارائه خدمات کمیته امداد به ۱۰۶ هزار مددجوی گلستانی/ کمک واقعی به فقرا، توانمندسازی آن‌هاست

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: امروزه در شرایط کنونی جامعه اولویت اصلی کمیته امداد برای کمک واقعی به فقرا، توانمندسازی آن‌هاست.

به گزارش گلستان ما، آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با مدیران و روسای کمیته امداد استان گلستان بابیان اینکه فقر زیبنده جامعه اسلامی نیست گفت: تشکیلات مقدس کمیته امداد با توانمندسازی نیازمندان می‌بایست زمینه درآمدزایی فقرا و کاهش فقر در سطح جامعه را فراهم آورد.

آیت‌الله سید کاظم نور مفیدی بابیان اینکه حکومت اسلامی باید کاری کند که مردم روی پای خود بایستند افزود: در اسلام با فقر مبارزه شده و سائل به کف را مذمت کرده است زیرا این امر را دور از شأن مؤمنان می‌داند.

وی با اشاره به اینکه هدف از کمک به فقرا دستگیری از آن‌هاست عنوان کرد: کمک واقعی کمیته امداد به نیازمندان این است که فقرا برای امرارمعاش روی پای خود ایستاده و چشم به دست دیگران نداشته نباشد.

Nor 1

آیت‌الله نور مفیدی، امام‌جمعه گرگان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به مبحث اشتغال و اقتصاد مقاومتی گفت: توانمندسازی و استقلال مالی نیازمندان جامعه مصداق عمل صالحه است زیرا با حفظ آبرو و عزت آن‌ها کاری صورت می‌گیرد تا فقرا دست خود را پیش کسی دراز نکنند و نان‌آور سفره خود باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با تأکید بر اینکه خدمت به انسان‌ها، ذخیره آخرت است یادآور شد: بسیار مهم است که شما کارکنان کمیته امداد تمام هم‌وغم، نیرو و توان فکری و جسمی و وقت خود را درراه خدمت به محرومان و برای رضای خدا صرف کنید که این امر مصداق صدقه و انفاق شما محسوب می‌شود.

۳۶ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان قرار دارند

امان اله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در این دیدار گفت: این نهاد خدمات ارزشمندی در ۳۶ سرفصل به ۶۰ هزار خانوار و ۱۰۶ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان ارائه می‌کند.

وی با اشاره به ۳۶ هزار زن سرپرست خانوارتحت حمایت این نهاد در استان گلستان عنوان کرد: ۹ هزار دانش‌آموز، هزار و ۸۰۰ دانشجو و طلبه و شش هزار یتیم و فرزند محسنین از خدمات ارزنده کمیته امداد استان گلستان بهره‌مند می‌شوند.

حسین پور بابیان اقدامات و فعالیت‌های مهم حوزه‌ی فرهنگی این نهاد افزود: در سال جاری تاکنون هفت هزار مددجوی گلستانی به اردوهای زیارتی قم، مشهد و عتبات عالیات اعزام‌شده‌اند.

وی گفت: امسال ۴۰ هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد با رویکرد افزایش مسائل اعتقادی و مهارت‌های زندگی از آموزش‌های خانواده و اقدامات فرهنگی این نهاد بااعتبار ۱۰ میلیارد تومان بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به ارائه بیش از هزار خدمت در حوزه مسکن به مددجویان و نیازمندان گلستانی در سال ۹۶ گفت: متأسفانه علیرغم ارائه خدمات مسکن در بخش ساخت، خرید و تعمیر و مقاوم‌سازی منازل، هنوز هشت هزار خانوار گلستانی فاقد مسکن و یا نیازمند مقاوم‌سازی مسکن هستند.

وی با توجه به اینکه همه مددجویان این نهاد دارای بیمه حوادث هستند افزود: کمیته امداد استان گلستان دارای ۲۹ هزار خانوار بیمه‌شده است که در طی سال ۱۰۰ درصد هزینه درمان آن‌ها پرداخت می‌شود.

حسین پور بابیان اینکه بیش از چهار هزار و ۹۰۰ آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه اشتغال در سال جاری به مددجویان ارائه‌شده است یادآور شد: امسال با رویکرد اصلی کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان اعتبارات اشتغال سه برابر شده است ازاین‌رو این نهاد با تخصیص ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به متقاضیان نیازمند توانسته برای سه هزار نفر در استان اشتغال ایجاد کند.

وی افزود: طی دو سال اخیر شش هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان توانمند و از گردونه حمایت این نهاد خارج‌شده‌اند.

Nor 1

مشارکت‌ ۴۰ میلیارد تومانی گلستانی‌ها

حسین پور با اشاره به افزایش دو برابری اعتبارات دولتی امسال نسبت به سال گذشته عنوان کرد: مشارکت‌های مردمی ۴۰ میلیارد تومانی گلستانی‌ها در سال ۹۵ با افزایش دو برابری در سال ۹۶ به ۷۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است که ۳۲ میلیارد تومان از محل زکات جمع‌آوری‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در این دیدار از افتتاح صندوق امداد ولایت استان گلستان به‌عنوان ششمین صندوق امداد ولایت در کشور از سرمایه‌گذاری اولیه ۴۶ هزار میلیارد تومان این نهاد باهدف ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه خبر داد.

وی افزود: این صندوق با ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در سال جاری در نظر دارد با جذب سرمایه بیشتر برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه گام بردارد در همین راستا با توجه به اینکه این صندوق نه سود پرداخت می‌کند و نه بهره دریافت می‌کند توانسته در سال جاری تاکنون چهار هزار فقره تسهیلات کارگشایی پرداخت کند.

Nor 1

Nor 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.