1396-12-13 15:09
588
0
51175
گزارشی از نمایشگاه توانمندی های اقتصادمقاومتی در گنبد؛

لزوم برگزاری نمایشگاه در سال های آینده/ مسئولین همکاری کنند

نمایشگاه توانمندی های اقتصاد مقاومتی و تولیدات خانگی برای اولین بار از 8 اسفند ماه امسال از سوی بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه گنبد در این شهرستان دایر شده است، نمایشگاهی که کمتر حمایت و همراهی شهرستانی را در پی داشته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، غرفه داران این نمایشگاه ، تولید کنندگانی هستند که اغلب با سرمایه اولیه کمی گام در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی برداشته اند و علی رغم کیفیت خوب محصولات به دلیل عدم توانایی مالی توان رقابت در بازار را ندارند.

عبدالرحمن عباسی یکی از این غرفه داران است که به خبرنگار ما می گوید: سه سال و نیم است با بسیج سازندگی همکاری دارم و در حوزه تولید فراورده های زنبور عسل فعالیت می کنم.

qaboosnameh 7

او ادامه می دهد: هدف از ایجاد این نمایشگاه قابل تقدیر است چرا که از بخشی حمات می شود که تولید دارند اما برای فروش هیچ حمایتی از آنها نمی شود.

عباسی می گوید: من بازنشسته هستم و اگر این کار را هم انجام ندهم درآمد دارم و به خاطر عشق زنبورداری سراغ این کار آمده ام و حدود 15 سال است در این رابطه فعالیت دارم اما کسانی در همین نمایشگاه هستند که سرپرست خانوار هستند و نیاز به حمایت دارند و انتظار داریم مسئولین شهرستان حمایت بیشتری کنند و اقتصاد مقاومتی پررنگ تر شود.

او عمده مشکل خود را نیز بخش فروش دانست و می گوید: باید مکان هایی برای عرضه و فروش این محصولات با حمایت مسئولین شهرستانی ایجاد شود.

طاهره یکتا یکی از بانوان غرفه دار است ،او نیز می گوید: من در عموم نمایشگاهها حضور دارم و برای اولین بار است که با نگاه اقتصاد مقاومتی چنین نمایشگاهی دایر می شود و به نظر من برای سال اول خوب است.

qaboosnameh 4

او اضافه می کند: من در کار تولید انواع ترشیجات و مربا هستم و تمام مراحل کار را خودمان انجام می دهیم و در مقایسه با کسی که با تمکن مالی محصولات صنعتی و سنتی را در کنار هم می فروشد نیازمند حمایت بیشتری هستم.

qaboosnameh 6

این بانوی گنبدی معتقد است حمایت در بخش فروش بویژه در رابطه با محصولات اقتصاد مقاومتی ضعیف است و ما انتظار داریم مانند این نمایشگاه که هزینه غرفه پایین است، در نمایشگاههای شهرستانی نیز این تدبیر برای امثال ما اندیشیده شود تا فرصت عرضۀ محصولات خود در سطح بزرگتری را داشته باشیم.

کوهستانی دیگر غرفه دار این نمایشگاه است که می گوید در بخش پرورش ماهی و گل و گیاه فعالیت می کند.

qaboosnameh 5

او که تازه با بسیج سازندگی آشنا شده است می گوید: من با سرمایه شخصی شروع کردم و با راهنمایی و حمایت بسیج سازندگی قصد توسعه گلخانه را دارم.

کوهستانی می گوید: این نمایشگاه فرصت خوبی برای ماست اما گله ای که از اصناف دارم در بازدید از نمایشگاه مانع استفاده بنرهای ما در سردرب غرفه ها شد در حالیکه این بنرها تنها به نوعی معرفی محصول تولیدی خودمان است.
مرجان دازداری نیز تولید کننده لباس کودک است و به گفته او 40 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم از این تولیدات امراو معاش می کنند.

او می گوید ما تنها در هفته بازارها و نمایشگاهها محصولات خود را ارائه می کنیم و عرصه محصولاتمان در مکان ثابتی نیست و 3سال است از طریق حمایت بسیج سازندگی کار را توسعه داده ایم.

دازداری با اشاره به لزوم استمرار برگزاری چنین نمایشگاههایی ، در ادامه می گوید: کاش برای حمایت از تولیدات داخلی نمایشگاههای دائمی برگزار می شد و دولت نیز با اعطای وام های کم بهره از این قشر حمایت بیشتری می کرد.
فاطمه مسلمی دیگر بانوی گنبدی است که به عنوان سرپرست خانوار در کار تولید انواع ترشیجات است.

او نیز نمایشگاه را خوب ارزیابی می کند و ادامه می دهد: با تبلیغات و حمایت بیشتر قطعا این نمایشگاهها رونق بیشتری می گیرد اما متاسفانه حمایت خوبی نمی شود.

qaboosnameh 1

مسلمی ادامه می دهد: چه می شود همانطور که سپاه با شرایط خاص این فضا را ایجاد کرده و غرفه در اختیار ما گذاشته است در سطح شهرستان نیز این نگاه باشد؟ در حالیکه من به عنوان سرپرست خانوار اصلا حمایت نمی شوم.

طبق گزارش خبرنگار ما اغلب غرفه داران برپایی این نمایشگاه برای اولین بار در سطح شهرستان را خوب ارزیابی می کنند ولی آنچه مشهود است حاکی از این مسئله است که برخی نگاههای انحصاری در شهرستان باعث شده این تولید کنندگان که توان و در مواردی اجازه عرضه محصول در دیگر نمایشگاههای بزرگ شهرستانی را ندارند ،  به دنبال کسانی باشند که از کار و تولید آنها ، با در نظر گرفتن شرایط خاص و عدم توانایی رقابت آنها در سطح گسترده حمایت کنند که امسال بسیج سازندگی باب این حمایت را گشوده است و انتظار دارند برای سالهای آتی ادامه داشته باشد و مسئولین شهرستانی نیز حمایت بیشتری کنند.

گفتنی است این نمایشگاه از 8 اسفند آغاز شده و تا 18 اسفند از ساعت 10 الی 22 مقابل دادگستری، پذیرای بازدید کنندگان است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.