1396-12-12 19:56
3930
4
51125
ایده های تمام نشدنی جوان گلستانی؛

ساخت یخچال جوجه کشی تا دور ریختنی هایی که مرهم دستان پینه بسته کارگران می شود + تصاویر

یک جوان خلاق گلستانی با ایده پردازی و استفاده از مواد دور ریختنی، دستگاه جوجه کشی 210 تایی ساخته است و مراحل پایانی ساخت دستگاه مانیکور ناخن برای افراد با مشاغل سخت را سپری می کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست، "مرتضی تقی زاده"،22 ساله است، ساکن شهرستان کلاله و دانش آموخته رشته کارشناسی مهندسی پزشکی.

او با توجّه به فرامین مقام معظّم رهبری در توصیه به اقتصاد مقاومتی در کشور و استفاده از تولیدات و محصولات داخلی و وطنی و همچنین توصیه به جوانان عزیز ایران زمین در تلاش و پشتکار و بروز توانایی ها و توانمندی های علمی و فنّی، سعی کرد تجربیات فنی خوداز دوران نوجوانی را برای انجام یک فعالیت اقتصادی بکار بگیرد.

photo ۲۰۱۸ ۰۳ ۰۲ ۲۱ ۲۴ ۰۴

تقی زاده انگیزه خود ازساخت دستگاه جوجه کشی از یک یخچال مستعمل راایجاد شوق و انگیزه هرچه بیشتر در بین جوانان  وهم سنّ و سال و تحصیلکرده ای  بیان کردکه ممکن است نگاهشان فقط به استخدام و جذب در دستگاه های دولتی باشد.

می گوید: آنان از ظرفیّت ها،خلاّقیّت ها و توانمندی های خود غافل هستند.

13961212002

او در تشریح ساخت دستگاه جوجه کشی210تایی  خود بیان می کند:  برای ساخت این دستگاه،از یکدستگاه یخچال اسقاطی بدون موتور و ترموستات استفاده شده است.یعنی فقط بدنه خالی یخچال به همراه درب های آن.

این جوان کلاله ای می افزاید: بخاطر اینکه یخچال،با دارا بودن بدنه ی فیبری و پشم شیشه ای،عایق سرما و گرما و بهترین گزینه برای ساخت دستگاه جوجه کشی می باشد.

13961212001

کُلّ مراحل تولید این دستگاه،در صورت آماده بودن تمامی وسایل و تجهیزات،پنج تا هفت روز زمان می برد.

photo ۲۰۱۸ ۰۳ ۰۲ ۲۱ ۱۱ ۰۱

تقی زاده ادامه می دهد؛ قیمت نمونه مشابه دستگاه مذکور در بازار،نزدیک به یک میلیون و دویست هزار تومان می باشد.در صورتی که هزینه ساخت این دستگاه،نصف قیمت تمام شده بازار است که از نظر اقتصادی،بسیار مقرون به صرفه می باشد.

این جوان کلاله برخودباوری نوجوانان و جوانان تاکید می کند و می افزاید: هیچگاه نباید  از ایده ها ترسید باید آن را پیاده سازی کرد.قانع بودن به یک طرح  مرگ ایده را به دنبال دارد لذا باید افکار را حتی بر روی کاغذ پیاده و سپس آن را پرورش داد و دنبال کرد .

photo ۲۰۱۸ ۰۳ ۰۲ ۲۱ ۲۴ ۱۶

تقی زاده می گوید: در آینده ی نزدیک،طرح ساخت دستگاه مانیکور ناخن(ویژه بانوان)و با هزینه ای بسیار مقرون به صرفه و استفاده از قطعات و لوازم به ظاهر غیرقابل استفاده و دور ریختنی،در مراحل برنامه ریزی و اجرا می باشد.

از دستگاه مذکور،تمامی افراد،اعم از زنان و مردان،می توانند برای پاکسازی پوست های مُرده پاشنه پا و انگشتان دست،استفاده نمایند. بویژه برای تعمیرکاران و مردانی که با مشاغل سخت و خشن سر و کار دارند،این دستگاه قابل استفاده می باشد.

به گزارش کلاس بیست؛ پیاده سازی اقتصاد مقاوتی در کشور تنها با عملی کردن «خواستن توانستن است »معنا پیدا می کند؛ خواستنی که از عشق به کمک به همنوعان و جامعه  نشئت بگیرد و ساختن ایرانی آباد را بخواهد .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.