1396-12-12 06:28
2488
0
51102
ترازوی عدالت یا بی عدالتی در بهزیستی گلستان ، کدامیک؟

بهزیستی گلستان در صدد تعطیل نمودن بزرگترین مهدکودک استان گلستان

 بهزیستی گلستان در صدد تعطیل نمودن بزرگترین مهدکودک استان است در حالیکه خانواده ها رضایت فوق العاده ای از عملکرد این مهد دارند!!

به گزارش گلستان ما ؛ محمدرضا پایان دانش آموخته شیلات و کارشناس ارشد استراتژیک ، 10 سال است که خدمات ارزنده ای به کودکان این شهر ارائه می دهد . او فردی خلاق و کارآفرین است و نگاهش صرفا مادی نیست. او یک خیر نیز هست.

بر اساس اسناد واصله ، آقای پایان در سال جاری 500 میلیون تومان از منابع شخصی به یک کودک بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی اختصاص داد و همینطور از منابع شخصی خود و به منظور کمک به تجهیزات و وسایل بازی دیگر مهدهای کودک استان ، مبلغ 1 تا 2 میلیون تومان وام با سود صفر درصد برای هر مهدکودک اقدام نمود و نیز 000/10 جلد کتاب آموزشی را بطور ریگان برای کودکان کم بضاعت استان در نظر گرفته است. این موارد بخشی از اقدامات او در حوزه اجتماعی و اعمال بشر دوستانه و خیرخواهانه اوست.

- امکانات و تجهیزات مهد کودک اندیشه های ممتاز

این مهد کودک با زیر بنایی بالغ بر 500 متر مربع و تجهیزات فوق العاده و با فراهم آوردن بستر مناسب به منظور توسعه و تفکرکودکان و ایجاد خلاقیت در آنان ، خدمات ارزنده ای ارائه می نماید که موجبات شادابی کودکان و رضایت خانواده ها گردیده است.

علت رای کمیسیون بهزیستی به ابطال مجوز مهد کودک چیست ؟ 

موسس مهدکودک اندیشه های ممتاز در مواردی منتقد عملکرد بهزیستی بوده است و تخلفات بهزیستی را از باب اصلاح گوشزد نموده است و از مدیر کل محترم خواسته است جلوی تخلفات مجموعه تحت امر خود را بگیرد .  عدم پاسخگویی بهزیستی موجب می شود با مدارکی که موسس این مهد ( پایان) به نشریات می دهد مطالبی تحت عناوین زیر به چاپ برسد:

* دم خروس یا قسم حضرت عباس در بهزیستی گلستان

* رییس در بهزیستی استان گلستان کیست؟ شاه می بخشد شاه قلی نمی بخشد!

* پرواز 5 میلیارد از آسمان بهزیستی استان گلستان

ظاهراً چاپ مطالب فوق که مسئولین بهزیستی را ناراحت و عصبانی نموده  و آنان ، موارد چاپ شده در نشریات را منتسب به مهد کودک و تخلف مهدکودک دانسته اند و با تذکر و اخطار به مهد کودک اندیشه های ممتاز خواستار شدند که موسس مهد کودک مطالب فوق را تکذیب کند .

ظاهراً از آنجاییکه پایان طی نامه های متعدد اعلام داشته است چاپ مطالبی تحت عناوین دم خروس و غیره  هیچگونه ارتباطی به مهد کودک ندارد و در روز  روشن ، خورشید تخلفات بهزیستی را هم نمی توان انکار کرد ، پایان درخواست بهزیستی را مبنی بر تکذیب مطالب چاپ شده اجابت نکرده است. 

از آنجاییکه کمیسیون ماده 26 که ریاست آن را مدیر کل بهزیستی به عهده داشته و می تواند به تخلفات احتمالی مهدهای کودک از نظر (بهداشتی ، آموزشی و ساختمانی ) رسیدگی کرده و مجازات متناسب با تخلف در نظر بگیرد. لذا بهزیستی اقدام به صدور تذکر و اخطار اول و اخطار دوم به مهد کودک اندیشه ای ممتاز نموده است که مطالب چاپ شده را تکذیب کند، و در نهایت رای به ابطال مجوز این مهد داده است .

با این اوصاف به نظر می رسد بهزیستی گلستان با استفاده از ترازوی بی عدالتی و قدرت قلم خود ، رای به ابطال مجوز مهدکودک اندیشه ای ممتاز داده باشد .

- تقاضای والدین از مسئولین با چند نفر از والدین کودکان مصاحبه ای انجام شد که حکایت از رضایت فوق العاده خانواده ها از روش های نوین آموزشی ، ابتکار و خلاقیت ، رعایت بهداشت و تغذیه مناسب کودکان داشت و والدین با شنیدن احتمال تعطیلی این مهد توسط بهزیستی ، عرق سرد بر بدن آنان می نشست و همگی با تعجب جمله ای شبیه این می گفتند. وای چرا ؟؟!! این مهد کارش فوق العاده است چرا بهزیستی میخواهد این مهد را تعطیل کند؟

یکی از والدین اعلام نمود : (به نظر می رسد برخی در بهزیستی گلستان با شخص موسس مهدکودک مشکل دارند و متاسفانه مسؤلین، به جای حل موضوع ، با قدرت قلم و امضاء خود رای به ابطال مجوز مهدکودک موصوف داده است که بیسار تعجب برانگیز است. )

والدین بسیاری ضمن اینکه نگران از تعطیل شدن مهدکودک فرزندشان بودند از استاندار محترم گلستان به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور تقاضا نموده  موضوع به تعطیلی کشانده شدن مهدکودک فرزندانشان بررسی شده و از این اتفاق ناخوشایند در این شرایط حساس به هر شکلی که صلاح می دانند ممانعت بعمل آورند.

والدین کودکان همچنین  اعلام کردند درصورت تعطیلی مهد فرزندشان ، صدمات جدی به کودکانمان وارد و روح و روان آنان را خدشه دار خواهد ساخت و نیز گفتند اگر بهزیستی استان گلستان با شخص موسس مهد کودک (پایان) مشکلی دارد دلیلی بر این امرنیست که با تعطیل کردن مهدکودک وی به کودکان ما آسیب برسانند.

- مصاحبه با موسس مهد کودک 

مشاهده امکانات و تجهیزات مهد کودک از یک طرف و رضایتمندی خانواده های کودکان از طرف دیگر موجب شد  به عنوان یک خبرنگار کنجکاو شوم  که چرا بهزیستی قصد تعطیلی کردن مهد کودکی با عملکرد بسیار خوب را دارد. احتمال می رود عاملی مبهم در تعطیلی کردن مهد دخیل باشد که ما از آن بی خیریم.

لذا به منظور شنیدن حقایق از زبان موسس مهد کودک با ایشان تماس تلفنی گرفته شد که ایشان حاضر به مصاحبه نشدند و فقط خطاب به خبرنگار گفتند:

لطفا قبل از اینکه بهزیستی شما را در حیاط مهدکودک ببیند از مهد خارج شوید چرا که بهزیستی گلستان به دنبال بهانه است و حضور شما به عنوان "مرد" در مهدکودک یازدهمین تذکر یا اخطار را به بنده خواهند داد! و خواهند گفت که چرا به یک آقا اجازه ورود به حیاط مهد یا دفتر مدیریت را داده اید.

(محمد رضا پایان) حاضر به توضیح بیشتر نشد و فقط گفت: بهزیستی گلستان از بهزیستی کشور درخواست کرده که نظر خود را در خصوص حضور موسس مرد در مهد کودک اعلام کند که بهزیستی کشور طی نامه ای اعلام کرد " حضور آقایان در مهدکودک تحت عناوین مختلف نظیر موسس ، مربی مرد و غیره ممنوع است "  این دستور شامل حال شما خبرنگار البته (اگر مرد هستید) نیز می شود. لطفا از آن مکان به سرعت خارج شوید و در خاتمه پایان گفت: تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

منبع : هفته نامه آفتاب گلستان

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.