1396-12-11 12:20
593
0
51094
در خطبه های نماز جمعه سراسر استان مطرح شد؛

تلاش دشمن برای ایجاد ناامیدی در ملت ایران / مسئولین و سیاسیون روی محور رهبری حرکت کنند/ انفاق باید مخفیانه صورت گیرد

همه ی گروه های سیاسی و مسئولین، سخنان و منویات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب خود قرار دهند و روی محور ایشان حرکت کنند که دوست و دشمن به دلسوزی، هوشمندی و تدبیر ایشان در حفظ و حراست از آرمان های انقلاب اسلامی اذعان دارند.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام سید داوود شاهچراغی در جمع نمازگزاران این هفته علی آباد کتول با اشاره به جنگ نرم و هوشمند دشمن اظهار کرد: در حالی که غربی ها پرچم سفید برافراشته و باب مذاکره را باز کرده اند، حاضر نشدند به هواپیمای حامل وزیر امور خارجه کشورمان سوخت بدهد.

وی تصریح کرد: کشور آلمان پرونده سیاهی در تولید سلاح های کشتارهای جمعی دارد و در عین حال یکی از مدعیان حقوق بشر است و چند روز گذشته به هواپیمای حامل وزیر کشورمان سوخت نداد که کاری غیر انسانی بود.

شاهچراغی با تاکید بر لزوم حفظ هوشیار مقابل توطئه های دشمن، متذکر شد: بیماران زیادی داریم که شاید یک آمپول را ۷۰ هزار تومان می خریدند و حالا بر اثر تحریم ها همین آمپول را باید ۶۰۰ هزار تومان بخرند. اینهایی که بنزین به هواپیمای وزیر کشورمان ندادند، به بیماران ما نیز دارو نخواهند داد.

وی با اشاره به جنایات دشمن علیه کشورمان، گفت: گلزارهای شهدا در کشورمان پُر از جوانان گلگون کفن این ملت است و بسیاری از مادران هنوز باور ندارند که فرزندان مفقودالاثرشان به شهادت رسیده اند و امیدوار دارند که آن ها روزی بر می گردند.

شاهچراغی با اشاره به نقش مهم ایران در منطقه اذعان کرد: غرب بر همین اساس غده سرطانی داعش را در منطقه پدید آورد که بخش زیادی از عراق و سوریه را در برگرفته بود، اما وقتی ایران وارد شد، با مدیریت خود روسیه را نیز وارد کرد و حال داعش در عراق از بین رفت و در سوریه نیز در حال نابودی است.

خطیب جمعه علی آباد کتول کتول با بیان اینکه دشمن می بینند هر روز ایران قدرتمندتر از گذشته می شود، خاطر نشان کرد: آن ها علیرغم اینکه خودشان هم باور دارند در این منطقه ناامن، ایران امن کشور است، اما می خواهند با ناکارآمد نشان دادن نظام و بزرگنمایی مشکلات کوچک، کشورمان را ناامن نشان داده و مردم را مقابل نظام قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حال یک شخصیت خودخواه که نه دلسوز مردم است و نه دلسوز انقلاب و کشور و تنها به منافع خود می اندیشد، به مقام معظم رهبری نامه می فرستد و مورد توجه رسانه های غربی قرار می گیرد.

شاهچراغی با بیان اینکه ما از دستگاه قضایی می خواهیم با آن هایی که نظم و امنیت کشور را بر هم می زنند در هر لباس و مقامی که هستندف برخورد کند، افزود: نمی شود که کسی سال ها قدرت و اختیارات کشور در دستش باشد و امروز حرف های بزند که صدای اسراییل آن را پخش کند و رییس جمهور امریکا از آن شاد شود.

امام جمعه علی آباد کتول با تاکید بر لزوم بازگو کردن موفقیت های نظام و انقلاب در پاسخ به آن هایی که می خواهند نظام را ناکارآمد نشان دهند، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این نظام موفقیت های بسیاری کسب کرده که باید این ها را به مردم بگوییم.

وی همچنین خطاب به مسئولین گفت: مسولین و سیاسیون خدا، مردم و نظام را در نظر بگیرند و مراقب باشند که حاشیه سازی نکنند.

شاهچراغی ادامه داد: مراقب قلم، زبان و سخن خود باشیم که دشمن از کوچکترین مسایل ما برای دوقطبی کردن و مطرح کردن جنگ قدرت در ایران سواستفاده می کند.

امام جمعه علی آباد کتول با تاکید بر اینکه ما انقلاب را راحت بدست نیاوردیم، خاطر نشان کرد: همه ی گروه های سیاسی و مسئولین، سخنان و منویات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب خود قرار دهند و روی محور ایشان حرکت کنند که دوست و دشمن به دلسوزی، هوشمندی و تدبیر ایشان اذعان دارند.

امام جمعه چنارلی: انفاق باید مخفیانه صورت گیرد

حاج اسماعیل آخوند قدیری امام جمعه چنارلی در خطبه های نماز جمعه در خصوص مخفیانه بودن انفاق گفت: زین العابدین علی بن حسین بن علی شبانه از خانه خارج می شد و طعام را بر دوش می گذاشت و بر در خانه مساکین قرار می داد، مردم نمی دانستند چه کسی انفاق می کند و به آن پی نبردند مگر زمانی که زین العابدین وفات نمود و این أرزاق قطع گشت.

ghadiri1

حاج آخوند قدیری گفت: مسأله انفاق و صدقه دادن در راه خدا یکی از مسایل اجتماعی بسیار مهمی است که در کتاب و سنت بارها بر آن تأکید شده و ثواب های عظیمی برای فاعل آن در نظر گرفته شده است .

وی افزود: صدقه و انفاق مختص اغنیا و ثروتمندان نیست و هر کسی در حد توان خود می تواند انفاق کند پس هیچوقت نگو مالم کم است و کفایت من و خانواده ام را نمی کند. قال الرسول صلی الله علیه و سلم: (من تصدق بعدل تمرة من کسب طیب و لا بقبل الله الا الطیب فإن الله یتقبلها بیمینه ثم یربیها لصاحبه کما یربی أحدکم فلوه حتی تکون مثل الجبل) رواه البخاری

امام جمعه چنارلی همچنین بر لزوم مخفی بودن انفاق نیز تاکید کرده و گفت: بهتر است انفاق بصورت مخفیانه صورت گیرد زین العابدین علی بن حسین بن علی شبانه از خانه خارج می شد و طعام را بر دوش می گذاشت و بر در خانه مساکین قرار می داد مردم نمی دانستند چه کسی انفاق می کند و به آن پی نبردند مگر زمانی که زین العابدین وفات نمود و این أرزاق قطع گشت، وقتی غسلش می دادند بر کتفش اثر حمل کیسه ها مشخص بود.

ترجمه:حسام الدین گوکلان

امام جمعه رامیان: استعدادهای ورزشی شهرستان رامیان حمایت شوند/ جمع آوری 880 میلیون تومان زکات

حجت الاسلام حسین طاهری امام جمعه رامیان در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گفت: در جوانی باید به فکر اصلاح رفتار و خصوصیات اخلاقی بود چون مبارزه با نفس و اخلاقیات ناشایست انسانی در پیری مشکل است.

وی اظهار کرد: روح حیوانی و ددمنشی انسان باعث بوجود آمدن جنگ های امروزی در دنیای به ظاهر متمدن شده است و هوی و هوس های انسانی باعث خلاف آدمی در دنیا می شود.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به 13 جمادی الثانی و ضمن تسللیت شهادت حضرت ام البنین (s) مادر 4 شهید، افزود: حرکت و صبوری این بانوی بزرگوار جایگاه ارزش به اسلام و ولایت را نشان می دهد.

وی با اشاره به 14 اسفند روز احسان و نیکوکاری و تاسیس کمیته امداد توسط امام راحل بیان کرد: در سال جاری 880 میلیون تومان در شهرستان رامیان زکات جمع آوری شده است که از این مقدار 500 میلیون تومان صرف کمک به فقرا و نیازمندان و تهیه جهیزیه و 380 میلیون تومان آن در حوزه عمرانی در روستاها هزینه شده است.

خطیب نمازجمعه رامیان عنوان کرد: تعداد 400 یتیم در این شهرستان تحت عنوان اکرام یتیم توسط 70 نفر از خیرین رامیان و شهرهای دیگر تحت پوشش و حمایت هستند.

وی با بیان اینکه 25 اسفند روز درختکاری نامگذاری شده است، افزود: روایات فراوانی برای حفظ درخت و درختکاری وجود دارد و برای حیات آنها سفارش شده است.

امام جمعه رامیان با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ نوجوانان بسکتبال در رامیان، گفت: جوانان این شهرستان در حوزه ورزشی و از جمله در رشته های بسکتبال و بدمینتون و کشتی و ... دارای مقام های کشوری هستند و به تیم ملی راه یافته اند لذا باید این استعدادها را مورد حمایت قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در سازمان ملل و در شورای امنیت قطعنامه ای با عنوان آتش بس در سوریه تصویب شد ولی بعد از آن آمریکایی هایی که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند به شهرهای مختلف این کشور حمله کردند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با حفظ وحدت و یگانگی و همراهی ولایت مقابل توطئه های دشمنان پیروز و سربلند شوند.

امام جمعه اهل سنت آق قلا : نماز بالاترین فریضه الهی است/تاکید بر انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر

عبدالحی آخوند میرزاعلی امام جمعه اهل سنت شهر آق قلا در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه نمازگزاران به انجام فرایض دین و ترک گناه به نشانه های روز قیامت، گفت : آخر الزمان و وقت نزدیک شدن روز قیامت در دنیا نشانه های عجیبی پیدا خواهد شد.

وی افزود : زمانی که در امانت ها خیانت شود زمانی که سخن چینی، غیبت ، دزدی رایج شود. وقتی که صله رحم بین اقوام و خویشاوندان بریده شود زمانی که خواندن نماز ها و انجام فرایض دینی قصدا ترک شود، آنگاه به آخرالزمان نزدیک می شویم.

امام جمعه اهل سنت شهر آق قلا در ادامه بر اهمیت نماز در اسلام تاکید کرد و افزود : نماز در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است و هیچ عملی از اعمال دین قابل قیاس با نماز نمی باشد. نماز مهمترین امر و دستور الهی است که از طرف خداوند بر بندگان واجب شده است

الحاج عبدالحی آخوند میرزاعلی با تاکید بر ضرورت اقامه نماز و شرکت در نماز جمعه گفت : نماز انسان را از انجام عمل زشت و منکرات باز میدارد و به راه راست هدایت می کند. در آیات و روایات آمده هرکس سه مرتبه بدون عذر در نماز جمعه شرکت نکند از اسلام هم سهمی ندارد.

وی در پایان بر انجام فریضه امر به معرووف و نهی از منکر تاکید کرد.

امام جمعه اهل سنت پیرواش آق قلا : توکل به خداوند از ویژگی های اصلی مومنان است

حاج عبدالله آخوند سن سبلی امام جمعه اهل سنت پیرواش در خطبه های نمازجمعه با تاکید بر اهمیت توکل به خدا گفت : در کتب آمده است که علما میگویند از کتاب های آسمانی خداوند 4 چیز آموختیم و از هر کتاب یک چیز یاد گرفتیم. از کتاب حضرت موسی (ع) تورات آموختیم که هرکس قناعت کند سیر خواهد شد از کتاب حضرت داود زبور آموختیم که کسی که لذت دنیا را ترک کند از آفات و بلایا مصون خواهد. از کتاب حضرت عیسی انجیل آموختیم : کسی که سکوت کند نجات خواهد یافت.

وی افزود : از کتاب آسمانی حضرت محمد (ص) قرآن کریم آموختیم بر اساس آیه 3 سوره طلاق« و من یتوکل علی الله فهو حسبه » و هر کس بر خدا اعتماد کند، او برای وی بس است.

امام جمعه اهل سنت پیرواش با تعریف حکایتی در باب توکل گفت : تاجری بود که همیشه به فکر روزی بود و به سفر های فراوانی میرفت و برای به دست آوردن روزی بسیار حرص میخورد در یکی از سفر هایش در جنگلی روباهی دید که دست و پا و چشم نداشت با خود فکر کرد چگونه می شود که روزی این موجود می رسد و او زنده می ماند که ناگهان درد یک کاسه شیر و یک کاسه عسل کنارش است با خود فکر کرد با وجود شیر و عسل هم روباه که دست یا پا یا حتی چشم ندارد که آن را بخورد که در همین حین از کنار کوه مرد جوان و زیبایی آمد و روباه را از شیر و عسل سیر کرد. وقتی کارش تمام شد تاجر از آن مرد جوان پرسید تو چه کسی هستی که این روباه را سیر کردی آن جوان پاسخ داد من فرشته ای هستم که خداوند مرا مامور کرده که هر روز این روباه را غذا بدهم و آن مرد در یافت که توکل به خداوند راهی است که روزی همه موجودات را فراهم میکند.

آخوند سن سبلی خاطر نشان کرد : ما باید در همه حال به خداوند توکل کنیم و روزی خود را از او بخواهیم و نه مخلوق او. توکل به خدا یکی از وژگی های اصلی مومنان است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.