1396-12-09 19:31
742
0
51029
تک نگاری از یک نشست خبری :

وقتی "سیاست" در مقابل "صداقت" رنگ می بازد

اولین نشست خبری نماینده اول گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه 9 اسفندماه 21 ماه بعد از شروع نمایندگی دکتر نورمحمد تربتی نژاد در دفترش واقع در آفتاب 24 ، پشت ساختمان شورای اسلامی شهربرگزار شد .

به گزارش گلستان ما ؛  نماینده ای که اصالتش از روستای کلاجان شهرستان گرگان می رسد و در دوران نامزدی مجلس از طرف حامیان لیست امید "پروفسور" خوانده شد و در زمانی که دکتر عارف رئیس لیست امید در مکتب الحسین (ع) گرگان دستش را به دستانش گره زد و بالا برد ، کمتر کسی فکر می کرد که او بتواند به مجلس برود .

شاید هر نماینده ای و یا هر مدیر یا شخصیت سیاسی دیگری بود با دهها ترفند و شگرد به دنبال سیطره بر فضای جلسات خبری با اصحاب رسانه می گشت و برای کارهای کرده و نکرده اش هزاران توجیه درست می کرد اما این نشست خبری فلسفه اش با یک بیان و اعتراف ساده اما صادقانه شروع شد :

"من نمی دانستم به عنوان یک نماینده باید نشست خبری برگزار کنم چون فکر می کردم وظیفه نماینده مجلس تقنینی و نظارتی است و ممکن است نشستهای خبری با خبرنگاران تبلیغاتی محسوب شود اما خانمم که اخبار فضای مجازی را دنبال می کرد جایی خوانده بود چرا نمایندگان گرگان مجلس نشست خبری برگزار نمی کنند تا به رسانه ها گزارش کار بدهند ".

این سخنان بی ریا از جانب نماینده گرگان و آق قلا و عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس باعث شد تا صحبتهایش بیشتر به دل بنشیند و گوش کردن به ادامه صحبتهایش میسر شود چرا که همقطارانش معمولا با "سیاست ورزی" شروع می کنند و آنقدر مسائل را به هم می می بافند یا می پیچانند که حوصله خبرنگار را سر می برند .

اما تربتی نژاد همه چیز را رک و پوست کنده گفت و تیغ انتقادات و وضعیت فعلی را به سمت خود گرفت ، حتی زمانی که ازش پرسیده شد با نبی هزارجریبی و منتجب نیا بر سر انتخاب فرماندار گرگان نشست داشتند ، تکذیب نکرد و واقعیت را توضیح داد و این اقدام را جزو وظایف تقسیم شده اش با استاندار بیان کرد اما گفت که اصلا بطور مصداقی روی فرد خاصی نظر ندارد .

اتخاذ استراتژی "صداقت" از سوی نماینده مردم گرگان و آق قلا کار را تا آنجا پیش برد که نماینده 62 ساله لیست امید مجلس همه جیک و پوک نمایندگی اش و خرج و مخارج و حقوق و ایاب و ذهاب دفترش و کارکنان آن را روی دایره قلم خبرنگاران ریخت .

او راحت حرف زد و بیم این نداشت که ممکن است از حرفهایش سوء استفاده شود و همین صداقتش جواب داد و خبرنگاران خیلی راحت حرفهای خود را با او زدند ، با او که احساس می شد اصلا اهل رسانه نیست اما تربتی نژاد امروز همانطور که گفته بود فرا جناحی عمل کرد ، او حتی صراحتا گفت که اصولگرایان هم منطق دارند و باید منطق آنان را پذیرفت .

او با صداقت تمام تر ماجرای شام خوردنش در رستوران جردن را اینگونه شرح داد :

طبق معمول یک شب ما را به رستوران جردن دعوت کردند تا در مورد انتخاب استاندار صحبت کنیم ، موضوع مهمی بود و ما هم رفتیم ، گفتیم بالاخره رستوران جای خوبی برای حرف زدن است ، اما از شب بعد یک غوغایی در فضای مجازی بابت شام خوردن ما در جوردن برپا شد ، از آنجا فهمیدیم که دیگر نباید در جاهایی مثل جوردن شام بخوریم ، همان مسجد و حسینیه ها برای ما بهتر است .

او در انتهای این نشست در کنار خبرنگاران نشست و ناهار خورد و با آنها صمیمانه به گفت و گو نشست و حتی به بانوان و آقایان تیم رسانه ورزش که جزو اصحاب رسانه استان هم بودند قول گرمکن ورزشی داد ، ای کاش این منش در سایر نمایندگان و مسئولین هم دیده می شد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.