1396-12-05 07:29
1698
0
50821
قولی که داده شد اما...؛

خاطره خواندنی فعال رسانه ای گلستان با مهماندار پرواز نا تمام ATR72 آسمان!

مدیر مسئول شبکه اطلاع رسانی کاسب امین که بارها همسفر دو خدمه پرواز نا تمام تهران به یاسوج بوده است از خاطره خود با این دو خدمه پرواز می گوید.

به گزارش گلستان ما به نقل از کاسب امین؛ پرواز ناتمام هواپیمای ATR72 تهران به یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان در اواخر سال 1396، یکی از بدترین حوادث سال کشورمان بوده است.

داغی که امسال این حادثه دردناک بر صنعت هوانوردی کشور زد، دل میلیون ها ایرانی را به درد آورد.

این حادثه دردناک در حالی اتفاق افتاد که جان تعدادی از هم وطنانمان و خدمه پرواز شرکت هواپیمایی آسمان را در دل "دنا" گرفت و این پرواز، پروازیی آسمانی شد و 66 انسان جان خود را از دست داده اند.

در بین این کشته شدگان نام دو تن از خدمه پرواز ، برای "مدیر مسئول شبکه اطلاع رسانی کاسب امین" در روز حادثه، بسیار آشنا آمد و آن دو خدمه زحمتکش، سرمهماندار"محمد حسین فرش سنگی" و مهماندار " بهنام رضایی نیارکی" بود.

فعال رسانه ای استان گلستان، که بارها و بارها با این دو عزیز در مسیر های متفاوت پروازی با آنها همسفر بوده است، از آخرین سفر خود با یکی از این دو خدمه عزیز می گوید.

"محسن عسگری" از فعالان رسانه ای استان گلستان و مدیر مسئول "شبکه اطلاع رسانی کاسب امین" در این باره گفت: در آخرین سفری که با پرواز شرکت آسمان در اوایل دی ماه سال جاری در مسیر پروازی مشهد به گرگان داشتم، بار دیگر با مهماندار"بهنام رضایی نیارکی" هم سفر شدم و ایشان بنده را که بارها در مسیر های پروازی متعدد هم سفر شده بودیم به جا آورد و با احترام خیلی خاصی از من پذیرایی کرد.

وی آدمی بسیار مهربان و دلسوزی بود و برای کار خود خیلی ارزش قائل بود و این در حالی بود که در آن شب که از مسیر مشهد به گرگان پرواز داشتیم در نزدیکی های فرودگاه بین المللی گرگان، اوضاع بد جوی منجر به آن شد که پرواز ATR72 شرکت آسمان در فرودگاه گرگان نتواند فرود آید و خلبان پرواز بر اساس دستورالعمل های پروازی مسیر پرواز را به فرودگاه مهر آباد تغییر مسیر داد.

* انسانیت، مهربانی و صبر وشکیبایی در چهره"مهماندار رضایی" قابل مشاهده بود/ چهره معصوم او برای من قابل مشاهده بود

این تغییر مسیر هواپیما از فرودگاه گرگان و همچنین بدی آب و هوا و اعتراض برخی از مسافرین در این پرواز به کروی پروازی، انسانیت و مهربانی این مهماندار عزیز را برای من قابل لمس کرد.

بنده در آن شب به یاد دارم که یکی از مسافران خانم که در پشت صندلی بنده نشسته بود و هم چنین پیرمردی که بسیار بسیار سوال از جناب "رضایی" می کرد، نهایت صبر و شکیبایی خدمه پروازی و به خصوص جناب "رضایی نیارکی" برای من مشهود بود.

این مهماندار عزیز، با آرامش بسیاری که داشت، به مسافران خدمت می کرد و جواب سوالات تک تک مسافرانی را که اعتراض میکردند را در طول مسیر پروازی مشهد به گرگان و گرگان به تهران را میداد و سوال کسی بی پاسخ نمی گذاشت.

با این که پرواز آن شب بسیار خسته کننده بود و بسیاری از مسافران کلافه شده بودند، این پرواز پس از سوختگیری مجدد و چکاپ کامل در فرودگاه مهرآباد، این فرودگاه را به مقصد فرودگاه بین المللی گرگان ترک کرد.

"عسگری" تصریح کرد: در سفر های متعددی که با این مهماندار عزیز شرکت هواپیمایی آسمان داشتم، در آخرین سفر خود که در دی ماه سال جاری بود، چهره معصوم او در این پرواز برای من قابل مشاهده بود و به گونه ای بود که برای من این سوال پیش آمده بود، که او چه اعمال نیکی را در زندگی خود انجام داده است که چنین رخساری در چهره او برای من بازتاب شده است.

444

* داستان قول مصاحبه ای که "مهماندار بهنام رضایی نیارکی" به مدیر مسئول شبکه اطلاع رسانی کاسب امین دادو  عملی نشد!

وی در خصوص خاطرات خود با این مهماندار گفت: یادم است، در یکی از پرواز ها، من یک عروسک بزرگ برای خواهرزاده خودم خریداری کرده بود و چون فرصت نبود آن را بسته بدی کنم، این عروسک را با خود در پرواز آوردم.

در آن پرواز، "مهماندار" بهنام رضایی نیارکی" در کنار صندلی من که خالی از مسافر بود در هنگام برخاستن هواپیما از باند فرودگاه، هم کلام شده بودیم و از مسائل گوناگون حرف می زدیم تا این که بحث عروسک به میان کشیده شد و این سوال را از من می پرسید که داستان این عروسک چیست؟ تا این که داستان را برای او گفتم و او نیز همزمان با این که من داشتم با او صحبت میکردم با عروسک بازی میکرد و می خندید. البته این داستان به یک یا دو سال پیش بر میگردد.

من در آخرین پروازی که همسفر مهماندار "رضایی" بودم از او درخواست کرده بودم که از وی مصاحبه بگیرم و داستان چگونه مهماندار شدن خود را بگوید اما آن اتفاقات در مسیر پروازی ما این مجال را به ما نداد و او به من قول داده بود که ان شا الله در پرواز بعدی یک مصاحبه عالی و خودمانی از او بگیرم و داستان چگونه مهماندار شدنش را برای من و مردم بازگو کند.

* هیچ وقت فکر آن را نمیکردم که مهماندار "رضایی" از خدمه آن پرواز بوده باشد

امیدوار بودم که در سفر بعدی که با این مهماندار عزیز همسفر میشوم، این مصاحبه را بگیرم ولی روزی که حادثه پرواز تهران به یاسوج روی داد، هیچ وقت فکر آن را نمی کردم که او و جناب "فرش سنگی" از کروی آن پرواز باشند.

در آن شب حادثه، وقتی روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان، تصاویر خدمه و امنیت پرواز را منتشر کرد، تصویر کشته شدن آن دو عزیز مرا شوکه کرد و اشک من را در آورد.

* مرگ آن دو خدمه پرواز، آنقدر برای من سخت و جانسوز بود که گویا یکی از بستگان خود را از دست داده ام

مرگ آن دو خدمه پرواز، آنقدر برای من سخت بود که گویا یکی از بستگان خود را از دست داده ام . داغ این حادثه و به خصوص مرگ این دو خدمه عزیز و مهربان؛ آنقدر برای من جانسوز است که از زمان حادثه، صدا و جهره این دو عزیز به خصوص مهماندار"بهنام رضایی نیارکی" در جلوی چشم و گوش من است.

گویا قسمت نبود، من از او مصاحبه بگیرم و قول او برای من عملی نشد و این مصاحبه در دل من ماند، اما در عوض او آسمانی شد و ما زمینی!

امیدوارم خداوند به حق فاطمه الزهرا(س)، روح این عزیزان از دست رفته را قرین رحمت خود قرار دهد و چه بسا این خدمه و مسافران، قطعا آسمانی بودند که به آسمان پر کشیدند.

روحشان شاد...

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.