1396-12-05 06:36
480
0
50820
13 اسفند ؛ همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)؛

گردهمایی بزرگ مادران و همسران شاهد استان گلستان برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از برگزاری گردهمایی بزرگ مادران و همسران شاهد در روز 13 اسفندماه جاری خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) برگزار می‌شود.

به گزارش گلستان ما، علی‌اصغر فاضلی امروز در گفت‎‎‎‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: یک‎هزار و 727 مادر شهید و حدود 800 همسر شهید در استان گلستان داریم که قرار است گردهمایی بزرگی برای تکریم مقام آنان در گرگان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه 11 اسفند همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مادران و همسران شاهد نامگذاری شده است، تصریح کرد: گردهمایی بزرگ مادران و همسران شاهد استان گلستان 13 اسفند ساعت 9 صبح در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با بیان اینکه شهدا بر تارک ارزش‎ها می‎درخشند، افزود: تربیت چنین فرزندانی قطعا در دامان مادران عاشورایی محقق می‌شود صبوری و استقامت همسران شهدا نیز در تربیت یادگاران شهید قابل تحسین است، باید این مقام و منزلت را همواره ارج نهاد.

فاضلی با تصریح اینکه جامعه باید الگوی عملی و عینی صبر و استقامت را از مادران و همسران شهید بیاموزد، اظهار کرد: گرامیداشت مقام شهید و تکریم خانواده‌های شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است.

وی یکی از شاخصه‌های سبک فاطمی را تربیت اسلامی فرزندان عنوان کرد و گفت: شهدا با الگو از سیدالشهدا (ع) درس فداکاری، شجاعت و گذشت را فرا گرفتند و این مهم را در عمل اثبات کردند و در راه دفاع از ارزش‎های انقلاب اسلامی سر از پای نشناخته و حماسه آفریدند؛ شهدا معلمی به نام مادر داشتند و در کلاس درس آنان به مقام والا دست یافتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با اشاره به اینکه مهمترین شاخصه ائمه اطهار (ع) در ولایتمداری و اطاعت‌پذیری از امام بوده است، گفت: باید همواره ائمه معصومین را الگوی خود بدانیم و در تبعیت از فرامین ولایت کوشا باشیم.

فاضلی بیان کرد: این جمله معروف امام راحل که «از دامان زن مرد به معراج می‎رود» را باید سرلوحه قرار دهیم، این گفتمان باید الگوی تربیت اسلامی باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.