1396-12-03 13:19
868
0
50790
رئیس پلیس راهور استان گلستان:

42 درصد کشته‌های رانندگی گرگان در کمربندی بوده است/ وجود کمربندی مرکز گلستان در داخل شهر جای تاسف دارد

رئیس پلیس راهور گلستان گفت: 42 درصد کشته‌های رانندگی گرگان در کمربندی بوده است و در مجموع طی 10 ماه نخست امسال 24 نفر در گرگان بر اثر سوانح رانندگی کشته شدند.

به گزارش گلستان ما ؛ ایوب شرافتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: متاسفانه گرگان بیشترین کشته‌های ناشی از سوانح رانندگی در درون شهرهای را به خود اختصاص داده که در 10 ماه نخست امسال 24 نفر در گرگان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که گرگان در کل سال گذشته 20 نفر بر اثر سوانح رانندگی در گرگان جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راهور گلستان خاطرنشان کرد: از این تعداد، 33 درصد موتورسوار و 58 درصد عابر پیاده و هشت درصد راننده و سرنشین بوده‌اند.

شرافتی بیان کرد: از این 24 کشته، 10 نفر در کمربندی گرگان جان خود را از دست دادند و این کمربندی که از مرکز شهر می‌گذرد جای نگرانی و تاسف دارد.

وی اضافه کرد: جای تاسف دارد که ترافیک بالای شهر و ترافیک جاده‌ای گرگان هنوز از مرکز شهر می‌گذرد که 42 درصد از کشته‌های سوانح رانندگی در شهر گرگان در کمربندی این شهر اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راهور گلستان تصریح کرد: اگر این کمربندی از مرکز شهر خارج می‌شد، به طور قطع این آمار کشته‌ها در کمربندی گرگان خیلی کمتر می‌شد و این کمربندی امروز با جان کابران ترافیک بخصوص عابران پیاده بازی می‌کند.

شرافتی تاکید کرد: طرح کمربندی که در گرگان در حال اجرا است تکمیل و قابل بهره‌برداری نیست و اگر 100 متر از آن مسیر هم باقی بماند و به نتیجه نرسد، این کمربندی در حال احداث قابل بهره‌برداری نیست.

وی گفت: متاسفانه سانحه رانندگی را در کمربندی گرگان داشتیم که کامیون با عابر پیاده برخورد کرد و به طر قطع اگر کمربندی گرگان خارج از شهر بود این سانحه رانندگی رخ نمی‌داد.

رئیس پلیس راهور گلستان با اشاره به مرگ 63 نفر در سطح شهرهای استان گلستان، تصریح کرد: حتی اگر یک نفر در سوانح رانندگی کشته شود همه باید احساس ناراحتی و درد کنیم و با جدیت باید به مباحث مرتبط با کاهش سوانح رانندگی وارد شویم.

شرافتی تاکید کرد: طی 10 ماه نخست امسال 60 نقطه پرتصادف در معابر درون‌شهری گلستان شناسایی شده که 23 نقطه رفع و 13 نقطه در حال اصلاح و 24 نقطه در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: به شدت با رانندگانی که در هنگام رانندگی حالت غیرعادی دارند برخورد قاطع خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور گلستان تصریح کرد: گواهینامه این رانندگان 6 ماه ضبط می‌شود و به مرجع قضایی معرفی خواهند شد و خودرو آنها نیز توقیف می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.