1396-11-30 08:48
819
0
50672
تک نگاری از یک پروسه عدالتخواهی :

راه ناهموار عدالتخواهی در فراز و نشیب انقلاب اسلامی

علیرغم سختیهایی که طی این سالها گذشت اما امروز میدانی سخت تر و پبچبده تر است چون برخی همسنگران دیروز که آغشته به مال دنیا شدند و از همه بدتر انقلابیون دیروزی هیچ کمکی به فرایند مطالبه گری نمی کنند.

به گزارش گلستان ما ؛ انقلاب اسلامی ایران مرهون زحمات و از خود گذشتگی های مردانی با اراده های پولادین است که سراسر زندگی خود را با استقامت در راه جمهوری اسلامی گذرانده اند و از جان و مال و فرزندان خود گذشته اند و یا ردای شهادت پوشیده اند یا به جانبازی مفتخر .

جانباز محمد خادملو جوان 15 ساله ای بود که هنوز رنگ سبیلش مشکی نشده بود اما فحوای انقلاب را دریافت و خیلی زود به اردوی انقلابیون پیوست وشور انقلابی اش خیلی زود بزرگان قیام را متوجه خود کرد .

او در اکثرا راهپیمایی های سال 57 گرگان و دشت حضور داشت و از آنجایی که منزل پدری اش در آشوراده بود با همت دوستان محلی توانست انجمن اسلامی آشوراده را تاسیس نماید .

او در ادامه فعالیت خود را در انجمن اسلامی دانشگاه گیلان تداوم بخشید و به همراه آیت الله غفاری و تیمی از جوانان انقلابی به مقابله با تجمعات منحرفین و گروهک هایی چون چریک های فدایی خلق اکثریت و اقلیت و توده ای ها پرداخت .

او همچنین به کتابخوانی علاقه داشت و کتابهایی را از انجمن اسلامی دانشگاه (بهزاد قریاضی و همتی نژاد) گرفته و همواره در شهرستان بهشهر دست به توزیع کتابهای دکتر شریعتی می زد .

در همین ایام که تمام نگاهها به دادگاه انقلاب و آرای صادره حجت الاسلام خلخالی بود جوانی پشت سر تصاویر و دیده می شد که بعدها عنوان شد وی محافظ حاج اقاست ، او  که از سپاه پاسداران به عنوان محافظ حاج آقا خلخالی معرفی شد، بودن کنار خلخالی را از افتخارات دوران کاری اش می داند او را مثل بچه اش دوست می داشت و به خانه اش می برد .

خادملو معتقد است اقدامات خلخالی در حراست از انقلاب خیلی کمک کرد، به زعم وی خلخالی هیچ گاه هنگام عصبانیت حکمی صادر نمی کرد و این از برجستگی های وی بود .

حضور فعال در غائله گنبد و نبرد جانانه با چریک های فدایی خلق مستقر در ترکمن صحرا ، حضور نامحسوس در منزل یکی از کشته شدگان سران خلق ترکمن(جرجانی) در اوج غائله، تشکیل ستاد بسیج اقتصادی گیلان به همراه افراد دیگر از جمله برادران سپاه منطقه  ، انتشار تحلیل سیاسی  درجهاد دانشگاهی ، اعزام به جهبه سومار نیز در کارنامه انقلابی اش سوسو می زند، خادملو جزو معدود افرادی بود که اوج آشوب های منافقین با نوشتن شعار مرگ با منافق به خیابان ها می آمد .

در سال 65 و عملیاتهای بزرگ آن سال نظیر کربلای 5 و حاج عمران دچار مجروحیت شد و بعد از جنگ مطالبه گری را در سطوح مختلف از یک برگ کاعذ A4 شروع کرد و تا امروز که با پایگاه خبری عدالتخواهان این راه ناهموار و سخت را ادامه می دهد .

او در راه حفظ نظام و جمهوری اسلامی از عزیزان خود گذشت و برادر و فرزند خود که گاها در مسیر نبودند بدون اغماض رفتار و برخورد انقلابی می کرد ، او به همراه برادر شهیدش سردار اسفندیار خادملو برادر بزرگترش را به جرم غلطیدن در دامن گروهک ها را دستگیر  کرد.

آری ... او عدالت را در این سالها پیشه کرد و در مسیر زندگی اش صبر کرد و استقامت و بر آرمانهایش ماند تا ثابت کند راهی که آمده را باور دارد تا اجرش را از ابوالفضل العباس جانباز دشت کربلا بگیرد .

او  می گوید علیرغم سختیهایی که طی این سالها گذشت اما امروز میدانی سخت تر و پبچبده تر است چون برخی همسنگران دیروز که آغشته به مال دنیا شدند و از همه بدتر انقلابیون دیروزی هیچ کمکی به فرایند مطالبه گری نمی کنند و حرفهای حضرت آقا روی زمین مانده است و در نهایت مظلومیت با وضعیت جسمی نامناسب تک و تنها در صف مبارزه با بی عدالتی ، تبعیض و تخلفات مختلف مبارزه می کند .

او بزرگترین آرزوی خود را همانند شهدای والامقام دوران دفاع مقدس مردن در گمنامی می داند و شاید در این راه به مادرش فاطمه زهرا اقتدا کرده است ، و او بود که در گمنامی رتبه اول جشنواره ملی مطبوعات مبارزه با مفاسد اقتصادی را کسب کرد .

تهیه گزارش : محمدرضا یاوریان

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.