1396-11-29 10:01
508
0
50637
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان:

توزیع 348هزار سبد حمایت غذایی در گلستان تا پایان سال/ تحقق 30 درصدی تسهیلات اشتغالزایی استان

مدیرل تعاون، کار و رفاع اجتماعی استان گلستان از توزیع 348هزار سبد حمایت غذایی برای افراد نیازمند تا پایان سال خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در جمع خبرنگاران در خصوص تسهیلات این اداره کل در سال اخیر جهت ایجاد اشتغال، گفت: طبق بند الف و ب تبصره 18، سهمیه استان برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی 427 میلیارد تومان بود که تا کنون 130 میلیارد تومان آن را به بانک ها معرفی کردیم که در حال بررسی و تکمیل مستندات برای دریافت وام هستند.

وی افزود: حدود 130 میلیارد تومان پرونده نیز در کارگروه های اشتغال استان در حال بررسی هستند و پیش بینی ما این است تا آخر سال حدود 250 میلیارد تومان مجموعا به بانک ها معرفی کنیم.

مازندرانی متذکر شد: در بحث اشتغال روستایی نیز 164 میلیارد تومان اعتبار با نرخ سود 4 تا 6 درصد در بخش اول به استان ما ابلاغ شده که تا کنون 284 متقاضی برای دریافت این تسهیلات، تشکیل پرونده داده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه در سال جاری با رشد 20 برابری تسهیلات مشاغل خانگی مواجه بوده ایم، گفت: نزدیک به 19میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای استان گلستان با سود 4درصد و بازپرداخت3 ساله در نظر گرفته شده که از قِبَل آن 500 مجوز مشاغل خانگی ایجاد شده و تا کنون بیش از 2میلیادر تومان تسهلیات را دریافت کردیم و نگاه ما این است که تا آخر سال امکان دارد 50درصد از این تسهلیات جذب شود ضمن اینکه نظارت و پایش این تسهیلات نیز در دستور کار است.

وی همچنین خاطرنشان کرد:در بحث کارورزی نیز توانستیم 622 نفر کارورز به محیط های کارگری و بنگاه های اقتصادی استان معرفی کنیم که نسبت به سهمیه ما که 4هزار و 320 نفر است، نیازمند فعالیت بیشتر هستیم.

مازندرانی گفت: در سال 96 توانستیم 6 کاریابی جدید غیردولتی در شهرستان های استان ایجاد کرده و میزان ارائه مشاوره های حرفه ای و فنی را بیشتر کنیم که در این راستا به پنج شرکت مشاوره کارآفرینی در استان مجوز داده ایم.

مدیرکل اداره کار و تعاون استان گلستان تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری توانسته ایم نزدیک به 131 تعاونی جدید را ایجاد کنیم، برای 1150 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده و بیش از 25میلیارد تومان نیز به تعاونی ها تهسیلات اشتغالزایی پرداخت کنیم ضمن اینکه 35هزار نفر ساعت نیز آموزش تخصصی به تعاونی ها دادیم.

مازندرانی در پایان ابراز کرد: تا آخر سال جاری در نظر داریم در بخش آسیب های اجتماعی و حمایت بیمه ای، سبد حمایت غذایی را بین 348هزار نفر از افراد نیازمند توزیع کنیم که سقف آن 120هزار تومان برای خانواده های 5نفره است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.