1396-11-29 08:02
717
0
50626
اعتراض بدلیل طلب 3 ساله از شهرداری؛

میراث پیچیده مدیریت شهری سابق گرگان برای کارگران زیرگذر دخانیات!

کارگران پروژه های زیرگذر دخانیات و روگذر بهارستان که در زمان حسین صادقلو، شهردار پیشین گرگان، انجام شده بود، هنوز نتوانستند بعد از گذشت تقریبا 3 سال، مطالبات خود را وصول کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ چهل و دومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان در حالی برگزار شد که پیش از رسیدگی اعضا به لوایح این جلسه، جمع قابل توجهی از کارگران پروژه های زیرگذر دخانیات و روگذر بهارستان، جهت احقاق حق خود و وصول مطالبات مالی در صحن شورا حضور یافته و اعتراض خود را علنی کردند.

پیشتر در سالهای گذشته نیز این کارگران که از مدت مطالبه مالی آنها تقریبا سه سال می گذرد در صحن شورای دوره چهارم و در دوره شهرداری حسین صادقلو بارها به صحن شورا آمده بودند که هر بار با قول وصول مطالبات مالی این اعتراض ها پایان می یافت؛ البته این اعتراض ها تنها در صحن ورا نبود و این کارگران مقابل ساختمان شهرداری و حتی استانداری نیز در سالهای گذشته تجمع اعتراضی داشته اند.

حال با روی کار آمدن شهردار جدید یعنی عبدالرضا دادبود که تقریبا دو ماه از آمدنش به شهرداری می گذرد، این ارثیه پیچیده ی صادقلو به وی رسیده است و کارگران طلب سه ساله ی خود را از شهرداری درخواست دارند.

هر یک از کارگران مطالبات خود را به گونه ای فریاد می زدند، یکی از آنها که سالخورده نیز به نظر می رسید خطاب به اعضای شورا می گوید مگر رهبری نگفت به فکر دل مردم باشید پس چه شد؟! دیگری می گوید پیمانکار شرکت پاسخ تلفن های ما را نمی دهد شما مگر تضمینی از وی نگرفتید که اکنون بتوانید حق و حقوق ما را بدهید؟

به گفته ی حسین ربیعی، عضو شورای شهر گرگان که در دوره شورای چهارم نیز حضور داشت، این کارگران موافقت کردند عوض بدهی نقدی به آنان ملک تعلق بگیرد اما حال این زمین ها گویا معارض پیدا کرده است.

ابراهیم جرجانی عضو دیگر شورا نیز می گوید که صادقلو در زمان تصدی شهرداری چندین مرتبه قول یک تا دو هفته ای جهت وصول مطالبات این کارگران داده اما بنا بر مشکلات این قول ها عملی نشد و با گذشت چندین ماه دیگر وقت آن رسیده شهرداری مطالبات این کارگران را پرداخت کند.

محمد مرتضوی دیگر عضو شورا نیز خاطرنشان می کند: این دوستان در هفته ها و ماه های گذشته بارها مراجعات مکرر داشتند، خواسته آنان کاملا منطقی و طبیعی است، پروژه هایی که این عزیزان در آن مشغول کار بودند به شکل مطلوب و خوبی به انجام رسیده و مدت قابل توجهی از اتمام آن می گذرد بنابراین وصول مطالبات این عزیزان یک وظیفه است و از طرف شهرداری نیز به رسمیت شناخته شده است.

وی می افزاید: باید به بحث های حقوقی این مسئله توجه شود و راه حلی منطقی برای برون رفت از آن پیدا کرد، خیلی از این عزیزان حاضر شدند در ازای بدهی خود ملک بگیرند اما اکنون به مشکل بر خوردند خواهش من این است که تا پایان سال که نزدیک به سال نو نیز هستیم به مطالبات این کارگران رسیدگی شود.

حسین رضاییان، مدیر امور مالی شهرداری گرگان اما پاسخ قابل توجهی دارد، وی می گوید در سیستم مالی شهرداری شرکتی که پروژه های زیرگذر دخانیات و روگذر بهارستان را انجام داده هیچ مطالباتی از شهرداری ندارد بلکه مقداری نیز بدهکار است.

وی می افزاید: طرف حساب ما شهروندان نیستند بلکه شرکت است و ما بدهی خود را به شرکت پرداخت کرده ایم.

عبدالرضا دادبود، شهردار جدید گرگان که البته انجام این پروژه ها در زمان وی نبوده است، خاطرنشان می کند: یک طرف این قصه شهرداری، یک طرف آن شرکت طرف قرارداد و طرف دیگر آن دستگاه نظارتی قرار دارد و بر اسا آخرین گفته دستگاه نظارتی این شرکت هر آنچه باید از شهرداری می گرفته، گرفته است.

وی می افزاید: بر اساس رای دستگاه نظارتی شهرداری نمی تواند پای خود را فراتر بگذارد چرا که حساب و کتاب های خود را انجام داده است حال اینکه شرکت مدعی است بحث دیگری است و باید ادعای خود را ثابت کند.

در نهایت با اصرار کارگران و نرمش اعضای شورای شهر و شهرداری مقرر شد جلسه ای با حضور پیمانکار این پروژه برگزار شود و ادعاهای شرکت در آن شنیده شود تا هر چه سریع تر به مشکلات این طلبکاران رسیدگی شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.