1396-11-29 05:04
402
0
50620
مدیرکل آموزش وپرورش گلستان تاکید کرد؛

حذف آزمون در راستای سند تحول بنیادین است/ انرژی آموزش و پرورش باید صرف اهداف تعلیم و تربیت شود نه آزمون

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: حذف آزمون های تیزهوشان، نمونه دولتی و سایر مدارس خاص از دوره ابتدایی اقدامی عالمانه و آگاهانه در راستای سند تحول بنیادین است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست، "محمدرضا وطنی "با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش که مطابق با آن:« برگزاری هر نوع آزمون از جمله تیزهوشان، نمونه دولتی و سایر مدارس خاص، ممنوع است و مدارس مذکور در سال تحصیلی آینده مانند مدارس عادی، دانش آموزان را ثبت نام می کنند»، اظهارکرد: به دلیل آثار نامناسبی که برگزاری آزمون ها در روحیه دانش آموزان دوره ابتدایی دارد، این اقدام را بسیار عالمانه و آگاهانه می دانم و وجه بارز این مصوبه را همسو بودن و پیگیری اهداف متعالی سند تحول بنیادین می دانم که به عنوان نقشه راه در وزارت آموزش و پرورش بوده و باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی افزود: تمام اهداف متعالی سندتحول بنیادین  آموزش و پرورش، با این آزمون ها تحت تأثیر قرار گرفته بود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان دوره ابتدایی را به دلیل تأثیر فراوان بر پرورش شخصیت دانش آموزان، بسیار مهم دانست و گفت: برگزاری آزمون های تیزهوشان و مدارس نمونه در پایه هفتم سبب شده بود تا مدارس دوره ابتدایی بخشی از انرژی خود را که باید صرف اهداف تعلیم و تربیت شود، صرف قبولی دانش آموزان در این آزمون ها کنند که این موضوع جریان صحیح تعلیم و تربیت را تحت الشعاع قرار داده بود.

وطنی با اشاره به سخن وزیر محترم آموزش و پرورش مبنی بر اینکه« حجم آزمون ها نباید کودکی را از کودکان بگیرد» اظهار داشت: مدارس باید فضایی شاد و بانشاط داشته و دانش آموزان در آن احساس شادابی داشته باشند که برگزاری آزمون ها، این شادابی و نشاط را از دانش آموزان سلب می کرد.

وطنی، یکی دیگر از مشکلات این آزمون ها را پدید آمدن موسسات مختلف و هزینه کتاب های کمک درسی مختلف و تحمیل این هزینه ها به خانواده، عنوان کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا در کنار ایجاد فضای بانشاط، هزینه های اضافی را از سبد خانوار حذف کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه بر آموزش با کیفیت تاکید داریم ولی فراموش نکنیم که آموزش، ابزار و وسیله ای است برای پرورش و لذا تلاش ما باید شناسایی استعداد و ایجاد زمینه برای رشد استعداد از سوی مدرسه، خانواده و جامعه است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.