1396-11-27 17:53
435
0
50591
رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه کشور :

دفاع مقدس جرات حرف زدن از انقلاب اسلامی را فراهم کرد / وضعیت نامطلوب حوزه فرهنگی نتیجه مسئولینی است که دفاع را باور نداشتند

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه کشور گفت: دفاع مقدس جرات حرف زدن از انقلاب اسلامی را فراهم کرد و تثبیت و شکل گیری نظام اسلامی را رقم زد.

به گزارش گلستان ما ؛"علی محمد نائینی" امروز درنشست تخصصی میراث معنوی  دفاع مقدس و نقش آن در استمرار انقلاب اسلامی در گرگان اظهار کرد:  در سه قرن گذشته مردم چیزی جز شکست و نا امیدی از جنگ نمی دانستند اما با انقلاب اسلامی مفاهیم شهادت  و پیروزی معنا پیدا کرد.

وی با اشاره سخنان مقام معظم رهبری ، افزود: جنگ یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک ثروت ملی است که بر استمرار خودآگاهی و پیشرفت در عرصه های مختلف فرمولی ارائه کرد که پاسخگوی همه زمان هاست.

نتوانستیم متن و روح دفاع مقدس را به درستی تبیین کنیم

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه کشور تصریح کرد: ما نتوانستیم متن و روح دفاع مقدس را به درستی تبیین کنیم در حالی که اثرگذاری و بهره معنوی این حادثه فوق العاده در کشور باید تا دو قرن استمرار و به آن افتخار شود.

حضور در موزه دفاع مقدس و راهیان نور افراد را برای دفاع تربیت می کند

وی ادامه داد: باید هویت انقلابی جوان دهه 60 به جوان دهه 90 و نسل های بعدی منتقل شود تا بدرستی برای ورود به میدان های جدید آماده می شوند همچنانکه حضور این افراد در موزه های دفاع مقدس و راهیان نور آمادگی  روحی لازم را ایجاد و افراد را برای دفاع تربیت می کند .

مسئولینی که به دفاع در جنگ اعتقاد نداشتند عرصه های فرهنگی را در اختیار گرفتند

نائینی با بیان اینکه شکافتن ذره ذره  سلول های دفاع مقدس مهارت می خواهد، افزود: آثار خطیرو مستندسازی انجام نشده چراکه آن مسئولی که اعتقادبه دفاع  و باور اندیشه های داخلی نداشتند عرصه های فرهنگی را در اختیار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: یک ملتی در یک شرایطی که امریکا و شوروی ساختارهای قدرت را در اختیار داشتند و هیچ تغییر سیاسی امکان نداشت، انقلاب با محوریت شیعه و ولایت فقیه معادلات سیاسی جهان را برهم زد و سپس با جنگ تحمیلی مواجه شد و آن را مدیریت کرد .

این مقام مسئول ادامه داد: دشمن با تحمیل جنگ به ایران اسلامی با اهداف حداقلی تسلط بر اروند و تغییر رفتار سیاسی کشور  و هدف حداکثری اشغال کامل خوزستان و تغییر نظام بود که با اعتماد مردمی به رهبری امام خمینی (ره) برآن فائق آمد.

به برکت دفاع مقدس مبدا تحول و دوره نظام سازی شکل گرفت

وی با بیان اینکه در زمانی  لیبرالها به سرکردگی رئیس جمهور وقت (بنی صدر) مدیریت جنگ را برعهده داشتند ، افزود: آنها قبول نمیکردند که ایستادگی یک ملت می تواند به پیروزی بیانجامد اما زمانی که نقش مردمی به رسمیت شناخته شد به برکت دفاع مقدس مبدا تحول و دوره نظام سازی شکل گرفت .

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه کشور گفت: دفاع مقدس جرات حرف زدن از انقلاب اسلامی را فراهم کرد و تثبیت و شکل گیری نظام اسلامی را رقم زد که افراد جنگ دیده آن زمان کادر انقلاب را تشکیل داد.

 مسئول اسناد دفاع مقدس گفت: بعد از انقلاب عظیم اسلامی مرحله نظام سازی شروع شد که این امر به برکت دفاع مقدس شکل گرفت.

نائینی افزود: دفاع مقدس جرات حرف زدن از انقلاب را داد و به برکت دفاع مقدس ساختار انقلاب شکل گرفت.

وی ادامه داد:کادر نیروهای انقلاب در دفاع مقدس شکل گرفت و امروزاگر سپاه با پنج نیروی همچون بسیج و سپاه قدس که حرف اول را در تامین امنیت در منطقه را می زند به  برکت دفاع مقدس بوده است.

وی گفت: به برکت اخلاص و صداقت و بصیرت شهدا توانستیم در دفاع مقدس به پیشرفت و پیروزی برسیم و مسئولین امروز نیز اگر می خواهند به موفقیت برسند باید در همان مسیر گام بردارند.

نائینی ادامه داد: عدم صداقت موجب نفوذ و نداشتن بصیرت باعث ایجاد فتنه می شود که البته رعایت همه این موارد در ذیل ولایت و رهبری معنا پیدا می کند.

وی بیان کرد: بسیجیان در زمان جنگ عاشق امام بودند که البته این عشق از سوی امام هم وجود داشت  و این محبت هم به خاطر اخلاص این شهدا بوده است.

افزایش توان قدرت راه مقابل با دشمن در زمان دفاع مقدس

مسئول اسناد دفاع مقدس اظهار کرد:تنها سه راه در مواجه با تهدیدهای غرب وجود دارد که  تنها در این صورت است که می توان تهدید را از سر خود رفع کرد.

وی در این رابطه توضیح داد:اینکه یا ما دست از منافع خود برداریم و یا اینکه غربیها کوتاه بیایند و راه سوم اینکه آن قدر قدرتمند شویم که بتوانیم در مقابل آسیبهای وارد شده از سوی تهدید غرب بایستیم که در زمان دفاع مقدس رزمندگان راه سوم را انتخاب کردند و با بی اعتنایی به تمام قدرتها با تکیه بر توان ملی خود در مقابل دنیا ایستادند.

مشاور فرماندهی سپاه پاسداران گفت: امروز اقدام نظامی برعلیه ایران امکان ندارد چون توان بازدارندگی دفاعی در کشور وجود دارد و دشمن نیز از آن ظرفیت ها خبر دارد و می داند اگر بخواهد جنگی را آغازکند بی شک پایان دهنده آن نخواهد بود.

وی گفت: متاسفانه در عرصه فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی این نگاه دفاع مقدسی در بین  برخی مسئولین ما حاکم نیست و برخی یا به این نگاه باور و اعتقاد ندارند و یا اینکه توان انجام آن را ندارند.

دوهزار هیات اندیشه ورز در آمریکا جهت نفوذ در ایران  فعال است

مسئول اسناد دفاع مقدس در باره نفوذ دشمن تصریح کرد: جنگ نرم و نفوذ از اهداف دشمن است که تقریبا بیش از دو هزار هیات اندیشه وز در آمریکا بر روی مسئله نفوذ در جمهوری اسلامی کار می کنند.

وی ادامه داد: نفوذ و جنگ نرم کاری بر روی باورهای انقلابی افراد می کند که همان فرد انقلابی  و کسی که رزمنده دفاع مقدس بود نسبت به اهداف و آرمانهای خود بی تفاوت می شود و یا کاملا در جهت مخالف آن عمل می کند.

مسئولین کشور مشی دفاع مقدسی ندارند

نائینی ادامه داد:مسئولین کشور مشی دفاع مقدسی ندارند چرا که در زمان دفاع مقدس نگاه به بیگانه وجود نداشت و در واقع در جنگی که به تعبیر رهبری جنگ احزاب بود و همه دنیا مقابل ما ایستاده بودند توانستیم با تکیه بر توان انقلابی و باور و اعتقاداتمان پیروز شویم.

وی گفت: هنر امام این بود تهدید جنگ را به فرصت تبدیل کرد چرا که اگر جنگ نبود قدرت دفاعی ما تثبیت نمی شد.

روحیه انقلابی رمز بازدارندگی در مقابل توطئه های دشمنان

مشاور فرمانده سپاه پاسداران گفت: در دولتهای پس از جنگ به تجربه دفاع مقدس به عنوان رمز ماندگار انقلاب توجه نشد و در مسائل سیاسی هر گاه با روحیه انقلابی عمل کردیم پیروز شدیم.

نائینی ادامه داد: نارضایتی اجتماعی در سایه ناکارمدی پدید می آید و تا زخمی نباشد دشمن برای آن زخم موجود یارگیری نمی کند و علاج آن هم توجه به مشکلات و نقاط ضعفها هاست.

مشاور اسناد دفاع مقدس اظهار کرد: سرمایه اجتماعی،همبستگی اجتماعی که اوج آن در دفاع مقدس نمود پیدا کرد بزرگترین قدرت بازدارندگی دشمن است.

حضور اعجاز گونه مردم در ۲۲بهمن  امید دوباره را در دل دلسوزان ایجاد کرد

وی گفت: طبق گزارش های اندیشکده های غربی دستاوردهای این انقلاب غیر قابل وصف است و دفاع مقدس تنها نمونه ای شد که روحیه اعتماد به نفس را در ملت تزریق کرد.

وی ادامه داد: راهپیمای میلیونی ۲۲ بهمن و حضور اعجاز گونه مردم  در واقع جان تازه ای به تمام کسانی که احساس ناامیدی می کردند و فکر می کردند نظام از درون دچار فروپاشی شد بوده است، داد و در واقع ملت با حضور خود ثابت کردند  این انقلاب یک حقیقتی است که محکم به راه خود ادامه می دهد./دانشجو سلام و کلاس بیست

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.