1396-11-27 15:22
560
0
50585
در خطبه های نماز جمعه سراسر استان مطرح شد؛

راهپیمایی 22 بهمن، طبق پیش بینی رهبر انقلاب، باشکوه برگزار شد/ مردم نشان دادند تابع دشمن نیستند/ آقای رییس جمهور نظام را به چالش نکشید

ائمه جمعه گلستان با تشکر از حضور باشکوه و تماشایی مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کردند: این حضور ملت بسیار با ارزش و تماشایی بود چنانکه رهبر معظم انقلاب این حضور را پاسخ قاطع ملت به دشمنان نظام دانسته و این حرکت مردمی را نشان از زنده و پویا بودن انقلاب اسلامی مطرح کردند.

به گزارش گلستان ما، "آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی" امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در استان گلستان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر گرگان با تشکر از حضور باشکوه و تماشایی مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر عشق و دلبستگی‌ خودشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی اثبات کردند.

وی افزود: رهبر انقلاب در 19 بهمن ماه در دیدار با فرماندهان و سربازان نیروی هوایی ارتش، فرمودند: راهپیمایی امسال بسیار با شکوه تر نسبت به سال های قبل برگزار می گردد، و این پیش بینی رهبر انقلاب به حقیقت پیوست.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: هفته آینده سالروز شهادت حضرت فاطمه‌ (س) است، انشاالله با تجدید پیمان با این بانوی بزرگ اسلام هر بیشتر از رفتار و منش آن بزرگوار استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مسوولان صدای مردم را بشنوند و جدی‌تر وارد عمل شوند تا نواقص و مشکلات جامعه برطرف شود و در این راه از خدمت به این انقلاب و کشور دریغ نورزند.

امام جمعه بندرترکمن: آقای رییس جمهور نظام را به چالش نکشید/سید امامی با ایجاد تشکل حامی محیط زیستی در صدد جاسوسی اطلاعات نظامی کشور به آمریکا بود

حجت الاسلام محمد صالح منصوری در خطبه های سیاسی عبادی جمعه با تسلیت ایام حزن آلود بی بی دوعالم حضرت زهرا(س)اظهار داشت:برپایی مجالس عزاداری موجب نزول برکت و نعمت و دوری از بلایا می شود.

وی افزود:با سیاه پوش کردن خیابانها، سر در منازل و مغازه ها حرمت این ایام نگه داشته شود لذا از متولیان فرهنگی و نهادهای شهری انتظار می رود نسبت به سیاه پوش کردن منظره و سیمای شهری اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه بندرترکمن با تشکر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی22بهمن تصریح کرد: این حضور ملت بسیار با ارزش و تماشایی بود چنانکه رهبر معظم انقلاب این حضور را پاسخ قاطع ملت به دشمنان نظام دانسته و این حرکت مردمی را نشان از زنده و پویا بودن انقلاب اسلامی مطرح کردند.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به بیانات رهبری در مورد کنگره شهدا سیستان وبلوچستان اذعان داشت:شیعه و سنی همواره در دشوارترین میدانها و لحظات در کنار یکدیگر بودند تا وحدت ملت را به رخ جهانیان بکشند.

خطیب توانمند بندرترکمن با اشاره به سقوط هواپیمای اف16رژیم صهیونیستی توسط سوریه اضافه کرد:رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکا از این سقوط، شکست جدی خوردند.

وی با اشاره به خودکشی سیدامامی و شلوغ کردن عده ای نمایندگان مجلس در خصوص این خودکشی عنوان کرد:نمایندگان مجلسی همچون مطهری ، مازنی و دیگر حامیان آنان مگر قسم نخوردند حامی ارزشهای دین باشند ؟چرا از بی دین ها دفاع می کنید و با ایجاد موج در این قضیه نظام را زیر سوال می برید؟

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد:سید امامی جاسوس لائیک بود که با ایجاد تشکل حامی محیط زیستی و ارتباط با آمریکا در صدد جاسوسی اطلاعات نظامی کشور به آمریکا بود.

وی اعلام کرد:امامی چندین سال به اسم محیط زیست جاسوسی کرده و با نصب دوربینهای مجهز آمریکایی در کنار اماکن نظامی به بهانه حمایت از یوزپلنگهای ایرانی نسبت به درج اطلاعات نظامی ایران اقدام می کرد.

حجت الاسلام منصوری افزود:این دردهای جامعه باید در نماز جمعه مطرح شود چرا که نماز جمعه قرارگاهی فرهنگی است .

امام جمعه بندرترکمن با تاسف از سخنان رییس جمهور در راهپیمایی 22بهمن مبنی بر ایجاد رفراندوم در کشور برای انقلاب اسلامی تاکید کرد:انتظار ما از رییس جمهور این است که دشمنان نظام را خوشحال و دینداران را ناراحت نکند انتظار ما از دکتر روحانی امید است نه اینکه در مراسم بزرگ راهپیمایی مطالب نابجایی را مطرح کند که موجبات خوشحالی دشمن را فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد:آقای رییس جمهور رفراندوم در نظام اسلامی نسبت به چی برگزارشود ؟برگزاری رفراندوم باید در مورد حسین فریدون مطرح شود که در حقوقهای نجومی، اختلاس و مذاکرات هسته ایران نفر اول بود نه کشور.

حجت الاسلام منصوری بیان کرد:برگزاری رفراندوم را بنی صدر نیز مطرح کرد ، انتظار ما از رییس جمهور ملت این است در جاهایی که درست حرکت می کنند از ایشان حمایت کنیم .

امام جمعه بندرترکمن اضافه کرد:آقای رییس جمهور انتظار ما از شما این است که نظام را به چالش نکشید و مطالب چالش برانگیز در خصوص نظام مطرح نکنید.

وی با اشاره به بیانیه جدید آمریکا درمورد آزادسازی سران فتنه یادآور شد:کشوری که نمی تواند امنیت را در جامعه خود پیاده کند و در یک ماه 18مورد اسلحه کشی و ناامنی در کشورش رخ می دهد چه حقی دارد برای کشور ایران تصمیم گیری کند؟لازم نیست برای ما تصمیم گیری کنید شما تکلیف کشور خود را مشخص کنید .

امام جمعه انبارالوم آق قلا : تأئید مجدد و مکرر جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی 22 بهمن/درخواست از استاندار برای حل مشکل آب سد وشمگیر

، حجت الاسلام حاج محمد شیخی در نماز جمعه انبارالوم آق قلا ضمن دعوت نمازگذاران به تقوای الهی و نظم در کارها ، به ادامه مباحث "زندگی به سبک اسلامی" پرداخت و افزود: همانگونه که حضرت فاطمه (س) در امور زندگی ، به همسرشان حضرت علی (ع) کمک می کردند ، بانوان ما نیز باید در کارهای و هزینه های زندگی به همسرشان کمک کنند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از آحاد مردم بخش وشمگیر و شهر انبارالوم بمناسبت برگزاری تظاهرات شکوهمند سالروز پیروزی انقلاب راسلامی ، گفت : راهپیمایی 22 بهمن ، تأئید مجدد و مکرر جمهوری اسلامی ایران توسط مردم شریف و متعهد ایران اسلامی بود.

همچنین با اشاره به مشکلات موجود در بخش وشمگیر ، از مسئولان بخش وشمگیر و شهرستان آق قلا خواست که تلاش خویش را برای رفع مشکلات مردم مضاعف نمایند ؛ زیرا مسند و جایگاه مسئولین ، توسط مردم فراهم شده است. مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و کار مردم باید در اولویت باشد.

امام جمعهء انبارالوم با اشاره به معضلات و مشکلات بخش کشاورزی و کمبود باران ، و نیاز مردم به آبیاری زمینهای زراعی خود ، گفت : مسئولین شهرستان آق قلا و بخش وشمگیر برنامه ریزی کنند و برای گرفتن سهیمه آب بخش وشمگیر از سدّهای بالادستی اقدام کنند.

حجت الاسلام شیخی ادامه داد : مسئولین باید اولویت اول توزیع اب سدّ وشمگیر را به کشاورزی اختصاص دهند. چرا در جایی که بشدّت با کمبود آب روبرو هستیم ، دریاچه های پرورش ماهی باید منتفع شوند؟! صدها خانوار با هزاران نفر عائله دچار مشکلات اقتصادی و خشکی زراعت می گردند ؛ تا تعدادی معدود و چند ده نفر سهامدار این استخرها ، از سودهای هنگفت منتفع گردند .

از استاندار و فرماندار انتظار داریم که این معضل را حل کنند. این تقاضای مردم شریف و زحمتکش بخش وشمگیر است که با انتقال استخرهای پرورش ماهی به سواحل دریای خزر ، برای همیشه این مشکل را برطرف نمایند.

امام جمعه اهل سنت آق قلا :  شما مردم در 22 بهمن علاقه خود به نظام را بار دیگر ثابت کردید

عبدالحی آخوند میرزاعلی امام جمعه اهل سنت شهر آق قلا در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت : یکی از وظایف اصلی مسلمان این است که واجبات دین مانند نماز روزه زکات و احکام اسلامی با جدیت انجام دهیم .

وی افزود : قرآن کتاب هدایت تمام بشریت است و تمام راه های هدایت در آن گنجانده شده است. ما قرآن راه می خوانیم ولی به صورت کامل به آن عمل نمی کنیم. دشمن شیطان هستیم ولی باز هم از شیطان تبعیت میکنم و دستور های شیطان را انجام میدهیم.

آخوند میرزاعلی ادامه داد : میخواهیم به بهشت برویم اما برای رفتن به بهشت عمل های مناسب آن را انجام نمیدهیم. یکی مسلمان واقعی به دور از این اعمل و رفتار است و باید تمام قوانین و دستورات اسلام را سرلوحه خود قرار دهد.

امام جمعه اهل سنت شهر آق قلا تصریح کرد : مرگ یک حقیقت است و نمی توان از آن فرار کرد. پس باید به گونه ای زندگی کنیم که هر لحطه آماده مرگ باشیم و نعمت های خداوند را شاکر باشیم.

وی در پایان از حضور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن تشکر کرد و افزود : شما مردم عزیز همچون سال های گذشته نشان دادید که پشتیبان انقلاب و نظام هستید و هر موقع که کشور به حضورتان نیاز داشت در صحنه ها حضور فعال داشتید .امسال نیز ثابت کردید که علاقمند به نظام هستید و به همین دلیل با اتحاد و وحدت کلمه به خیابان ها آمدید تا باری دیگر حمایت خود را از نظام خودمان و انقلاب خودمان نشان دادید

امام جمعه علی آباد کتول: اثبات پایبندی مردم به نظام اسلامی در 40 سالگی انقلاب/ مسئولین برای حل مشکلات کار کنند

امام جمعه علی آباد کتول در خطبه های نماز جمعه امروز (27 بهمن ماه جاری) با اشاره به خلق حماسه بزرگ مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن گفت: مردم با حضور در این راهپیمایی باری دیگر پایبندی خود به انقلاب و نظام اسلامی راه ثابت کردند، مسئولین قدر این مردم را بدانند و برای حل مشکلات آن ها تلاش کنند.

حجت الاسلام سید داوود شاهچراغی  با قدردانی از خلق حماسه مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، به تعبیری از مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و گفت: قدر مردم را بدانیم، برای این مردم کار کنیم.

وی پیام حضور مردم در این راهپیمایی را حفظ اتحاد، وحدت، دفاع و حمایت از اسلام و انقلاب دانست و اظهار کرد: مردم عزیز ایران در این سال ها، بارها ثابت کرده اند که دست از انقلاب اسلامی بر نمی دارند و پشت سر ولی فقیه از اسلام و جمهوری اسلامی حمایت می کنند.

شاهچراغی با اشاره به مشکلات مردم در جامعه تصریح کرد: مردم توقع و انتظار دارند که مسئولان با تمام وجود برای حل مشکلات تلاش کنند.

امام جمعه گنبدکاووس: هنرمندی که لائیک نیست از وابستگی به نظام خجالت نمی کشد

امام جمعه گنبدکاووس امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اظهارات ابراهیم حاتمی کیا در اختتامیه جشنواره فجر گفت: اینکه هنرمند لائیک نباشد یعنی خجالت نکشد بگوید من به خانواده شهدا و به آدمهای مظام اسلام وابسته ام.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: این افتخار خط کشی جدیدی بود تا اسلام و انقلاب هنرهایی چون سینما و تئاتر را در کنار خود بگیرد.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین به دستگیری جاسوسانی که در پوشش حمایت از محیط زیست فعالیت می کردند به دست سربازان گمنام امام زمان در اطلاعات سپاه پاسداران به عنوان یک اتفاق خوب در هفته گذشته یاد کرد.

وی اضافه کرد: این همان مسئله نفوذ است که مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار دادند. نفوذ یعنی همین که شخصی به نام کاووس سیدامامی به عنوان جاسوس که پدرش نیز از سناتورهای منصوب شده شاه وابسته به اسرائیل باشد در دانشگاه امام صادق(ع) معارف و سیاست ساله ها تدریس کند.

حجت الاسلام محمود ترابی در ادامه به انهدام جنگنده f16 اسرائیل نیز اشاره کرد و گفت: این نشان از قدرت ایران در منطقه است و می بینیم که امروز از بحر تا نهر طبق شعار جمهوری اسلامی است که در دنیا مطرح است و به برکت جبهه مقا.مت اسرائیل عقب نشسته است.

وی همچنین در سخنانش به پیام مقام معظم رهبری و تجلیل از اقوام بلوچ و سیستانی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری این اقوام را از اقوام کم نظیر ایران و مدال افتخاری برای نظام اسلامی دانستند.

امام جمعه گنبدکاووس در خطبه های نماز جمعه این هفته حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را نیز قابل تقدیر دانست و گفت: این حضور نشان از وفاداری مردم به نظام اسلامی است و وظیفه مسئولان را سنگین تر می کند.

امام جمعه موقت شهر رامیان: مسئولین برای تشکر از حضور حماسی مردم در 22 بهمن خدمتی بیشتر از قبل داشته باشند/ مردم نشان دادند تابع دشمن نیستند

حجت الاسلام محمدباقر جلالی امام جمعه موقت رامیان در خطبه های این هفته با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا (س) در مادری، همسری و خواهری به عنوان الگویی بی نظیر است.

وی اظهار کرد: شخصیت زهرای مرضیه (س) فقط در وجود نازنینش است و بشخصیت دیگر زنان عالم را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به فراز اول پیام تقدیر مقام معظم رهبری از مردم برای حماسه 22 بهمن تماشایی افزود: مردم به ندای رهبر انقلاب و برای حفظ نظام و پاسداشت خون شهدا وارد خیابانها شدند و در دفاع از نظام دست به شعار بردند و با مشت های گره کرده بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند.

وی بیان کرد: مردم به توطئه و تقاضای دشمن برای حضور کمرنگ در راهپیمایی 22 بهمن، نه گفتند و نشان دادند که تابع دشمن نیستند.

امام جمعه موقت رامیان با اشاره به فراز دوم پیام تشکر رهبر انقلاب افزود: مردم با وجود تمامی گله مندی ها و مشکلات معیشتی، اقتصادی و فرهنگی، باز هم حماسه 22 بهمن تماشایی را رقم زدند و اکنون مسئولین برای تشکر از حضور حماسی باید به نحو احسنت به مردم خدمت داشته باشند چون مردم همیشه و هرجا نیاز بوده وارد صحنه شدند و حال نوبت مسئولبن است که خدمتی بیش از قبل داشته باشند.

وی تصریح کرد: این افزایش حضور مردم در محقق کردن جمله رهبر انقلاب که حماسه ایی تماشایی خواهیم داشت به صحنه آمدند.

خطیب نمازجمعه با اشاره به شروع مراسمات ایام دهه فاطمیه در رامیان که بنیانگذار آن حجت الاسلام مهدوی امام جمعه سابق این شهر بود خاطرنشان کرد: جای تقدیر از شهروندان دارد که از صبح زود با شرکت در این مراسمات باعث ماندگاری و حفظ آن شده اند.

امام جمعه آزادشهر: باید جلوی روزنامه هایی که قصد کمرنگ کردن حماسه مردم را دارند ایستاد/مردم ما مشکلات را می داند و به میدان می آیند

حجت الاسلام عین ا... شهابی امام جمعه آزادشهر در خطبه های این هفته نماز جمعه آزادشهر ضمن دعوت خویش و مومنین به تقوای الهی، اظهار کرد: از حضور بی نظیر و تماشایی مردم در ۲۲ بهمن خدا را شاکریم و قدردان این نعمت الهی می باشیم. حماسه ای که به نظر محاسبه گران ، با حماسه های دیگر ملت ایران فرق می کرد.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: امام خامنه ای در پیام به مسئولین کشور فرمودند: مسئولین کشور قدر این پدیده بی نظیر را بدانند و با استقامت کامل و روحیه ای انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمانهای انقاب اسلامی دفاع کنند. ما مسئولین باید تلاش کنیم تا از ملت عقب نمانیم.

امام جمعه آزاشهر در خصوص مطالب برخی از روزنامه های داخلی که به کمرنگ کردن راهپیمایی ۲۲ بهمن پرداختند، تصریح کرد: متاسفانه برخی از روزنامه های کشور که با بودجه این ملت ارتزاق می کنند، در پی کمرنگ کردن این حماسه ی عظیم بودند. آنها در روزنامه هایشان حرف های سخیفی نوشته اند. این که راهپیمایی های حالا با راهپیمایی های اوایل انقلاب فرق می کند.

خطیب نماز جمعه آزادشهر ادامه داد: این روزنامه ها نوشته اند، (مردم در اوایل انقلاب برای رضای خدا و خالصانه راهپیمایی می کردند، اما اکنون راهپیمایی ها طنز شده و با پلاکارد و بادکنک و امثال اینها به میدان می آیند.) . نباید گذاشت روزنامه ای که با سرمایه ملت کار می کند، علیه مردم و این حضور حماسی حرف بزند و آن را جور دیگری ترسیم کند.

وی افزود: دشمنان اقرار کردند که این جمعیت بی نظیر بود و با دوره های قبلی فرق می کرد، اما اینها اینگونه علیه مردم و حماسه مردم حرف می زنند. مسئولان باید در مقابل این روزنامه ها ایست کنند. واقعا حرام است سرمایه مردم را به اینها بدهید و اینها بیایند علیه ارزشهای مردم، سخن پراکنی کنند.

حجت الاسلام شهابی در ادامه گفت: بطور حتم بصیرت مردم و اعتماد مردم، نسبت به انقلاب قوی تر شده است. اقتدار، فهم و درک مردم به ارزشهای انقلاب و معرفت مردم به انقلاب در حال حاضر کجا و در اوایل انقلاب کجا! خیلی فرق کرده و قوی تر شده است.

امام جمعه آزادشهر افزود: با این هجمه های گسترده و شبکه های مجازی که دشمن با تبلیغات گسترده به میدان آمده، حضور پرشور جوانان و مردم در راهپیمایی ها و برنامه های ملی و مذهبی را ببینیم.

خطیب نماز جمعه آزادشهر بیان کرد: مردم قدردان برکات و خدمات انقلاب هستند، اما انتظار سرعت در تحول و رشد همه جانبه در کشور را دارند. نظام اسلامی اصلا قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست. دشمنان در قبل از انقلاب با اقتدار ما، با عزت ما و با دین ما بازی می کردند. ما از هیچ به همه چیز رسیدیم. نه اقتصاد، نه کشاورزی و نه صنعت داشتیم. حیات ما وابسته به نفت بود. ما از وابستگی کامل به استقلال و خودباوری کامل رسیدیم.

وی ادامه داد: همه اینها را به نفسهای پاک امام و رهبری ، رهبر فرزانه انقلاب بدست آوردیم. دنیا شاهد است که امروز ملت ما در تحریم و فشار های بسیار است و می بیند که این ملت با اقتدار روی پای خود ایستاده و اینگونه در دفاع و تجدید بیعت با انقلاب حضور پیدا می کند و جواب دشمنانش را می دهد.

حجت الاسلام شهابی خاطرنشان کرد: مردم ما مشکلات را می داند و می فهمند و به میدان می آیند. مردم ما انقلابشان را دوست دارند.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: انتظار مردم از مسئولین این است که با تلاش بیشتر و با سرعت وارد میدان شوند و مسائل و مشکلات اقتصادی را برطرف کنند. کشور ما مستقل از دنیا، یک جامعه جهانی کوچک است. خداوند همه ی نعمتها را به ما داده است و به علاوه آن بهترین مردم دنیا را به این کشور عنایت کرده است. با این مردم محکم، مقتدر، انقلابی، متدین و جهادی، ما توانسته ایم و می توانیم تحول ایجاد کنیم و ایجاد خواهیم کرد.

خطیب نماز جمعه آزادشهر در ادامه با اشاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: اگر همه چیز می خواهید، هم دنیا و هم آخرت را، همه چیز در محبت و ذوب شدن در ولایت بدست می آید. همان گونه که حضرت زهرا (س) در ولایت ذوب شده بود.

وی ادامه داد: مجالس عزای ما نباید تنها به روضه خوانی ختم شود، بلکه باید شیوه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و تربیتی حضرت زهرا (س) در این مراسمات مورد بررسی قرار بگیرد. باید بررسی کرد که ایشان چگونه زندگی و رفتار کرد که فرزندانی همچون امام حسن و امام حسین و بزرگ بانویی همچون حضرت زینب را پرورش داد.

حجت الاسلام شهابی در رابطه با ورود شهدای گمنام به آزادشهر اعلام کرد: فردا ساعت ۱۶ دو مهمان عزیز وارد شهر ما می شوند. امیدواریم که استقبال خوبی داشته باشیم. البته شما نشان داده اید که همواره خیلی بیشتر از پیش بینی ما حضور پیدا می کنید.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: مراسم تشییع و تدفین این شهدای خوشنام در روز یکشنبه ساعت ۹ صبح آغاز می شود . و روز سوم این عزیزان همزمان با شهادت حضرت زهرا در مصلی بزرگ شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.