1396-11-27 15:34
545
0
50578
آیت الله علوی گرگانی:

عزت جامعه اسلامی، در سایه عدم وابستگی مسئولین به دنیا محقق می شود

لطف بدین معنا است که خدا با وجود گناهان و لغزش ها و نافرمانی بشر، هدایت خود را برنداشت و باز هم با فرستادن نبی به مردم لطف کرد.

به گزارش گلستان ما، آیت الله علوی گرگانی در دیدار جمعی از پاسداران گفتند: خدای متعال انبیاء الهی را به سمت مردم فرستاده تا بشر را هدایت کنند.

معظم له با بیان اینکه فرستادن انبیاء به سمت مردم در حقیقت لطفی از جانب خدا است، اظهار داشت: لطف بدین معنا است که خدا با وجود گناهان و لغزش ها و نافرمانی بشر، هدایت خود را برنداشت و باز هم با فرستادن نبی به مردم لطف کرد.

ایشان افزود: مردم کسانی بودند که در روزی 70 نبی را کشتند و این نشان می دهد، انسانها به دنبال هدایت نبودند، ولی هدف خدای متعال هدایت بشر بود و می خواست مردم گمراه نشوند.

آیت الله علوی گرگانی گفت: انبیاء الهی و امامان معصوم(ع) دلسوز و هادی جامعه می باشند و هدف این است بشر سعادت مند شود و حتی برای هدایت بشر سختیهای زیادی را تحمل کردند ولی دنبال نجات مردم بودند.

معظم له بیان داشت: خدا انسان را در هدایت آزاد گذاشته، ولی قصد این بوده و هست که بشر گمراه نشود.

ایشان با بیان اینکه انسانها در مقابل دنیا به دسته های تقسیم می شوند، دسته ای وابسته به دنیا هستند و از خود در برابر دنیا اختیاری ندارند، برای رسیدن به منافع به دنبال همه چیز می روند.

آیت الله علوی گرگانی گفت: اما در مقابل افرادی هستند که وابسته به دنیا نیستند، تعلق به دنیا ندارند، دنیا را وسیله برای برای متاع بالاتر قرار می دهند، کسانی که در این دسته قرار دارند، سعادت مند هستند./ حوزه

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.