1393-08-06 17:18
4557
0
5016
مسئولان شهری به چه چیزی فکر می کنند؟

گرگان ، ماه محرم را با مظلومیت آغاز کرد

اگر در طی چند روز اخیر در سطح شهر گذری داشته باشید ، می بینید که تبلیغات برای عزاداری سالار شهیدان نسبت به سنوات سالهای قبل کاهش چشمگیری داشته و گویا شهردار گرگان با این امر مخالف است و همکاری لازم را با هیئات مذهبی و عدم کمک مالی به این نوع هیئات ، را در دستور کار خود قرا داده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از سرویس خبری کاسب امین ؛ محرم ، ماجرای امروز و دیروز و امسال و سال گذشته نیست، سالهای سال است که ایرانی ها در دهه اول محرم در غم امام حسین و ۷۲ تن از یارانش به سوگ می نشینند و از طریق آیین ها و مناسکی که در هر منطقه و قومیت تفاوت هایی دارد، سوگواری خود را در غم شهادت امام حسین به معرض نمایش می گذارند.

تبلیغات رنگارنگ در شهر به جای پارچه مشکی محرم

اما شهر گرگان ، شهری که به نام شهر دارالمومین در تاریخ معروف است ، برای این ماه چه اقداماتی انجام داده است ؟

همه ساله و در آستانه ماه محرم جای جای شهر گرگان پر از بنر ، پارچه های مشکی ، نوا های عزاداری در سطح شهر بوده است ، اما امسال ، عزاداری در ماه محرم به گونه ای دیگر آغاز شد و شاهد آن هسیتم که سطح شهر اکثرا جای تبلیغات را به خود گرفته است.

شاید برخی ها با عزاداری مخالف باشند ، زیرا قبل از فرا رسیدن ماه محرم حرفهایی در این باب به گوش مردم رسیده است و حتی مخالفت شدیدی با برگزاری چنین برنامه های مذهبی در سطح شهر بودند.

حال فرض کنیم ماه عزاداری سالار شهیدان نبوده و قرار است یک شخصیت مهم سیاسی به گرگان وارد شود ، آن وقت شاهد آن بودیم که دستگاه های مختلف برای اینکه خود را در صحنه نشان دهند با ترفند های گوناگون از قبیل نصب بنر و خوش آمد گویی و هزینه کردن میلیونی در ابن باب می خواستند خودی نشان دهند و دستگاه های تحت امر خود را ، طوری برای آن میهمان سیاسی به نمایش بگذارند که گویا شخص اول دنیا به آنجا شهر سفر کرده است.

بعضی ها هم دین را جدا از سیاست می دانند و با حضور خود در این دستگاه ها تفکرات خود را عملی کرده اند.

نصب پارچه مشکی عزاری حسینی مجوز شهرداری می خواهد !!!

اگر طی در چند روز اخیر در سطح شهر گذری داشته باشید ، می بینید که تبلیغات برای عزاداری سالار شهیدان نسبت به سنوات سالهای قبل کاهش چشمگیری داشته و گویا شهردار گرگان با این امر مخالف است و همکاری لازم را با هیئات مذهبی و عدم کمک مالی به این نوع هیئات ، را در دستور کار خود قرا داده است.

حتی جدیدا شنیده شده ، شهرداری گرگان برای نصب بنر ، پارچه های عزاداری ، برپا کردن خیمه ای عزا در سطح شهر مخالفت کرده و گفته است که باید برای انجام چنین کاری مجوز صادر شود.

درست است ، مجوز برای انجام چنین فعالیت هایی امر بدیهی است ، اما اگر بخواهیم سنگ جلوی پای این نوع فعالیت ها فرهنگی و مذهبی بگذاریم ، ظلم بزرگی به اهل بیت(ع) و فرهنگ حسینی کرده ایم.

حال شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی این شهر ، برای برگزار کردن یک کنسرت ، که جدیدا گرگان را شهر کنسرتها نامگذاری کردند تمایل بیشتری نشان داده و به برگزاری چنین مراسماتی نگاه ویژه ای دارند.

برخی از مردم هم ، معتقد هستند که فرهنگ غرب و تجمل گرایی در سطح شهر به خوبی ، خود را نشان می دهد و مسئولان شهری به سوی این امر سوق پیدا کرده اند.

شاید جواب شما هم این باشد که شهر داری به دنبال سود است ، اری ، ممکن است سخن شما درست باشد ، اما بدانیم نباید دین خود را با مال دنیا عوض کنیم. ما مسلمانیم ، شیعه علی (ع) هستیم و عزادار فرزند علی(ع) که همه چیزمان از اوست.

برخی به دنبال عملیاتی کردن تفکرات ضد ارزشی خود هستند

همین دیروز بود که یک شهید گمنام در گرگان به خاک سپرده شد و دیدیم که مردم با چه شکوهی این شهید والا مقام را به آرامگاه ابدی خود تشیع میکردند.

شهردار گرگان اگر می خواهد عدالت را برقرار کند و اگر خود را به عنوان یک نیروی ارزشی قلمداد می کند ؛ اجازه ندهد ، برخی از افراد تفکرات ضد ارزشی خود را در سطح شهر عملیاتی کنند.

متأسفانه فرهنگ و رسم خوبی که در عزاداری های سالهای گذشته در شهر شاهد آن بودیم در زمان حال ادامه پیدا نکرده است و به نوعی موجب خدشه به فرهنگ عاشورا و عزاداری شده است.

محرم ، ماهی است که اسلام را زنده نگه داشته است

مسئولان شهری بدانند که اگر فرهنگ سازی درست در ماه محرم در سطح شهر صورت نگیرد و جلوی انحرافات برخی از افراد گرفته نشود باید منتظر رشد این آسیب ها و بروز موارد جدیدتر در سالیان آینده باشیم ، به ویژه که دشمنان ما می دانند برای انحراف مسیر رشد معنوی جامعه حتما باید در فرهنگ عاشورا انحراف از اصل حماسه حسینی به وجود بیاورند.

مسئولان شهری بهتر است ، در کنار حجم بالای کارهای سخت افزاری خود ، در پی رواج صحیح فرهنگ حسینی و اثر گذاری مجالس عزاداری باشند.

یادمان باشد که بنیانگذار انقلاب اسلامی در سخنان خود در اوایل انقلاب فرمودند: ماه محرم ، ماهی است که اسلام را زنده نگه داشته است .

این روزها ، این سخن حضرت امام (ره) را ، بایستی سرلوحه کار خود قرار دهیم و با فعالیت های فرهنگی بیشتر خود در سطح شهر ، به عنوان نمادی از باورهای دینی ، جلوه خاصی به فرهنگ عاشورایی و عزاداران حسینی بپردازیم.

 

مطالب مرتبط :

گرگان بوی محرم نمی دهد / نماینده ولی فقیه در گلستان یک بار هم از نیروهای ارزشی دفاع کند !

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان تامین کننده اهداف انقلاب نیست / ساختار سازمان باید تغییر کند !

هیئات مذهبی گرگان خواهان دریافت نقدی سرانه فرهنگی خود شدند / احتمال تجمع در شورای شهر گرگان وجود دارد

برای دفتر شهردار خرج میلیونی می کنند اما ... / انتقاد شدید رئیس هیئات مذهبی گرگان از شورای شهر و شهرداری !

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.