1393-08-05 13:47
3531
1
4964
تداوم بی توجهی شهرداری به بافت تاریخی گرگان؛

تخریب خانه تاریخی سردار امجد در گرگان توسط شهرداری / صادقلو حاضر به پاسخگویی نشد

خانه تاریخی امیرخان کتول یا سردار امجد والی استرآباد در زمان قاجار در گرگان بدون اجازه میراث فرهنگی تخریب شد.

به گزارش گلستان ما ؛ گرگان مرکز استان گلستان با قدمتی بیش از 7000 سال دارای تاریخی کهن و بافت فرهنگی که ریشه در تمدن کهن ایران باستان و اسلام دارد اماکن متعددی را چون نگینی در دل خود جای داده است که هر از گاهی خبر از تخریب یا آسیب به آن مشاهده شده که بخش اعظم آن به بی درایتی شهرداری گرگان باز می گردد که خوسرانه و بتنهایی دوست دارد همه اقدامات را انجام دهد .

در جدید ترین مورد خانه امیرخان کتول یا همان سردار امجد نایب السلطنه استرآباد در زمان قاجار توسط پیمانکار شهرداری گرگان تخریب شد و در آستانه نابودی است .

اما میراث فرهنگی با فرستادن کارشناس خود به مکان مربوطه خواهان پایان کار تخریب تا توافق نهایی با شهرداری گرگان شد و مذاکرات هم اکنون ادامه دارد .

مردم محله این مکان را خیلی قدیمی می دانند که در آن درختان گرانبهایی چون سرخدار وجود دارد همچنین همسایه ها معتقدند این مکان سالهاست که بدون استفاده مانده و مکانی برای خلافکاران شده است .

اما کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان گفت : اینکه این مکان به دلیل اینکه خلافکاران را جمع کرده باید تخریب شود پاک کردن صورت مسئله است و چه خوب بود میراث فرهنگی با کمک شهرداری نسبت به مرمت این بنا اقدام می کرد .

با توجه به اینکه این گزارش از طریق واحد مرکزی خبر شبکه گلستان پیگیری می شد خبرنگاران صدا وسیما با صادقلو شهردار گرگان تماس گرفتند تا از وی علت این تخریب را جویا شوند اما صادقلو حاضر به پاسخگویی نشد و خبرنگاران صدا وسیما نیز اعلام کردند سعی می کنند تا ساعت 20:45 دقیقه با صادقلو ارتباط برقرار کنند .

این اولین باری نیست که شهردار گرگان حاضر به پاسخگویی به خبرنگاران نمی شود و برخی در مورد علت این کار می گویند وی تمایلی برای ارتباط با رسانه ها ندارد وبعضی نیز مدعی اند وی خود ا عالم تر از همه می داند لیکن این رویه ای که ایشان در قبال رسانه ها در پیش گرفته اند اصلا مناسب مرکز استان گلستان نیست .

حسین صادقلو اصالتی رامیانی دارد که با مدرک تحصیلی دیپلم سال گذشته به عنون شهردار گرگان انتخاب شده است .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

iman

ازایشان توقع بیش از این نداشته باشید ! برگردید به تاخیر وزارت کشور در تایید ایشان و تلاشهای گرزین برای آوردن ایشان ! در جد شهردار همون رامیان هم نیست چه برسه به گرگان!

0
0
پاسخ
1393-08-06 04:08

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.