1396-10-30 04:02
988
0
49325
وصیت سردار شهیدی که خونش برای اعتلای پرچم ایران بر قله ای ریخته شد؛

اسلام تنهاست؛ به خاطر خدا وحدت را حفظ کنید

در بخشی از وصیت نامه سردار شهید قربان فرجی که به تعبیر امام خواندن وصیت نامه هایشان برابری می کند با پنجاه سال عبادت آمده است: بیایید همه با هم به ریسمان خداوند چنگ زنیم و دست از خدا و امامان که جز حرف خدا،حرف دیگری ندارند بر نداریم.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجوسلام؛ استان گلستان مملو از عطر شهدایی است که همانند گل پر پر شدند و بوی خوششان در شهر و دیار ما پیچیده است.

شهدایی که به تعبیر سردار سلیمانی بر هر قله سنگی خون پاکشان برای اعتلای پرچم ایران ریخته شد.

یکی از این شهدایی که در عملیات غرور آفرین کربلای ۵ به فیض شهادت رسید سردار رشید اسلام قربان فرجی بود که با شروع انقلاب اسلامی با نفس مسیحایی امام دم گرفت و سرانجام در سن ۲۳ سالگی در شلمچه با خون پاکش غسل شهادت به جا آورد و به یاران کربلایش پیوست.

شهید قربان فرجی در خانواده ای مذهبی و نسبتا پرجمعیت در دامن  پدر و مادری متعهد و بی آلایش در روستای آغوزدره از توابع هزار جریب بهشهر بدنیا آمد.

1439923178 3

همه کسانی که با شهید فرجی ارتباط داشتد مردمی بودن و قلب پاک و رئوفش را مشخصه اصلی این شهید بزرگوار می دانند و بر این نکته تاکید می کنند که او جز رضای خدا به چیز دیگری نمی اندیشید.

از احوالات شهید نقل می کنند که بسیار نسبت به آبرو و جایگاه افراد احترام  ویژه قائل بود و بر خلاف برخی که وضعیت مادی را ملاکی بر برتری و احترام افراد می دانستند وی تنها تدین و ایمان افراد را ملاک قرار می داد و در بین اقوام  با خانواده ای که نسبت به بقیه در وضعیت ضعیفتری بود معاشرت بیشتر داشت.

شهید به همراه دیگر برادرانش که از اعضای فعال بسیج روستای آغوزدره به شمار می آمدند  در همان اوایل پیروزی انقلاب در تمام مناسبتهای انقلابی شرکت می کرد و نهایتا در سال ۶۲برای ساماندهی فعالیتهای انقلابیش و علاقه ای که به سپاه پاسداران داشت به عضویت این نهاد مقدس در آمد.

وی در عملیات های متعدد از قبیل رمضان، والفجر مقدماتی، والفجر یک، قدس یک الی پنج، والفجر چهار، والفجر 6، بدر و عملیات بزرگ و دشمن شکن فاو، عملیات کربلای یک و کربلای چهار حضور فعالانه داشت.

1396910399 002

و حتی با و جودیکه در عملیاتهای والفجر 6 و هشت مجروح شد صحنه نبرد را ترک نمی کرد و بعد از بهبودی مجددا در منطقه حاضر می شد.

سردارشهید فرجی با مسئولیت محور دو از واحد تخریب لشکر 25 کربلا در عملیاتهای کربلای 5 در سال 1365 حضور فعال داشت و سرانجام در ۲۱/۱۰/۶۵ به شهادت رسید و در امامزاده سفید چاه در کنار دیگر همرزمان روستای خود به آرام گرفت.

شهید فرجی دو پسر و یک دختر از خود به یادگار گذاشته  که همان طریق پدر را طی می کنند.

1439922445 2

ولایت مداری و وحدت دو نکته ای بود که شهید عزیز در وصیت نامه اش به آن اشاره کرد در بخشی از وصیت نامه شهید که به تعبیر امام خواندن  وصیت نامه هاشان برابری می کند با پنجاه سال عبادت آمده است: بیایید همه با هم به ریسمان خداوند چنگ زنیم و دست از خدا و امامان که جز حرف خدا،حرف دیگری ندارند بر نداریم.

 ای امت مسلمان بیایید به خاطر خون شهدا و اشک یتیمان، وحدت را حفظ کنیم و بدانید که روزی پیروز خواهیم شد و پرچم خونین توحید را بر فراز کاخ های مستکبرین برافراشته خواهیم کرد.

ای جوانان غیور و برومند دست از جهاد و مبارزه برندارید.

ای مردم،امروز اسلام از هر طرف از داخل و خارج مورد تهاجم قرار گرفته است. امروز اسلام تنهاست.

امروز روز آزمایش الهی است، امروز روز مردی و مردانگی است.

امروز روزی است که ایمان آورندگان واقعی با ایمان آورندگان زبانی جدا می شوند.

پسرم در هر شرایطی مطیع بی چون و چرای ولایت فقیه باش و بدان راه بهشت راهی است که باید از پیچ و خم های کمرشکن و طاقت فرسای آزمایش های الهی به آن رسید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.