1396-10-27 06:40
1258
1
49220
نماینده مردم شهرستان گنبدکاووس خبر داد؛

بررسی جزییات لایحه 8 منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی در کمیسیون اقتصادی مجلس/ اینچه‌برون، اردبیل و جاسک مورد تایید نمایندگان قرار گرفت

نماینده مردم شهرستان گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی از بررسی جزییات لایحه هشت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس؛ قره‌جه طیار اظهار کرد: جزییات هشت منطقه آزاد تجاری و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی روز دوشنبه ۲۵ دی ماه در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی و سه منطقه اینچه‌برون، اردبیل و جاسک مورد توجه و تایید اعضاء این کمیسیون قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پیرو سفر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اواسط پاییز به گلستان و بازدید از منطقه پیشنهادی اقتصادی اینچه‌برون و جلسات مختلفی که با مدیران و مسوولان استان گلستان برگزار کردند در نشست روز گذشته این کمیسیون، نمایندگان اقتصادی مجلس نگاه مثبت و خوبی به این منطقه اقتصادی و قابلیت‌های موجود داشته‌اند.

نماینده مردم شهرستان گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: با عنایت به آمار خوب مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص این سه منطقه امیدواریم روند تصمیمات مجلس به خوبی پیش برود و اینچه‌برون در طی سه ماه آینده به عنوان منطقه آزاد اقتصادی معرفی شود.
طیار خاطرنشان کرد: امشب دکتر بانک رئیس شورای عالی مناطق آزاد کشور در معیتی هیئتی همراه و به احتمال زیاد چند استاندار وارد گلستان می‌شوند و صبح چهارشنبه جلسه‌ای در خصوص این منطقه در مرکز استان گلستان برگزار و سپس بازدید میدانی از نواحی مرزی و گمرک مرزپل انجام می‌شود که امیدواریم در نتیجه این جلسات و بازدید میدانی روند اعلام اینچه‌برون به عنوان منطقه آزاد تجاری با سرعت بیشتری طی شود.

گفتنی است همسایگی با کشورهای آسیای میانه، سی‌آی اس، روسیه و چین، وجود معادن غنی، برخورداری از راه آهن و ظرفیت داشتن بخش گردشگری گلستان از ویژگی‌هایی است که سبب اولویت‌دار بودن لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون می‌شود.

ایجاد بندر خشک در اینچه‌برون هم از دیگر مصوبات توسعه گلستان و مکمل منطقه آزاد اینچه‌برون خواهد بود.

منطقه آزاد، سبب توسعه، ایجاد اشتغال، صادرات، جذب سرمایه‌گذاری خانگی و تکنولوژی پیشرفته خواهد شد.

همچنین در کشور هفت منطقه آزاد وجود دارد و در منطقه شمال شرق و شرق فاقد منطقه آزاد است، اینچه‌برون یکی از ظرفیت‌های مستعد برای ایجاد منطقه آزاد است.

منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون دارای پورت‌های ارتباطی مختلفی است که در هفت منطقه آزاد کشور، یک‌جا وجود ندارد، پورت‌های هوایی، ریلی، زمینی و بندر خشک و قرار گرفتن در کریدور قزاقستان از ظرفیت‌های مهم این منطقه آزاد است.

با توجه به اینکه قزاقستان، جدول مندلیف جهان بوده و دارای ذخایر معدنی و سنگ آهن است، می‌تواند در توسعه صنعت استان به ویژه گنبدکاووس تاثیرگذار باشد.

در اطراف منطقه اینچه‌برون، اراضی مسکونی وجود ندارد و زمین‌های لایزرع کشاورزی وجود دارد که می‌تواند برای توسعه این منطقه آزاد در جهت صادرات و واردات مفید باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مردم

امیدوار ان شاالله منطقه آزاد اینچه برون هیچ وقت تصویب نشودچون ضرر و زیانش بیشتر از منفعتش استو فقط باعث ورود کالاهای قاچاق خواهد شدتولید کاملا ار بین خواهد رفتاین را به نمایندگان پوپولیست و بیسواد ما بگویید...

0
0
پاسخ
1396-10-27 08:20

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.