1393-08-04 12:42
3700
0
4911
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

مسجد خمسه طیبه گرگان تخریب نخواهد شد/ بدهکاری میلیاردی فرودگاه به اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت :با بررسی های به عمل آمده مشخص شد که تمام مسجد خمسه طیبه در تعریض نیست به همین دلیل اجازه تخریب مسجد داده نمی شود.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سید نژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهارکرد:با بررسی های به عمل آمده مشخص شد که تمام مسجد خمسه طیبه در تعریض نیست به همین دلیل اجازه تخریب مسجد داده نمی شود.

حجت الاسلام رئوف با بیان اینکه تنها کسیکه می تواند اجازه تخریب را صادر کند ولی فقیه و یا نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف به عنوان متولی این بخش است تصریح کرد: تنها با کسب مجوز از دفتر مقام معظم رهبری می توانند مسجد را تخریب کنند در غیر این صورت مسجد خمسه طیبه قابل تخریب نیست.

وی از عدم پرداخت موقوفه برخی از دستگاههای اجرایی که ساختمان آنها وقف است، ابراز نارضایتی کرد و گفت: پس از گذشت مدت ها هنوز ما برای متقاعد کردن دستگاههای اجرایی در راستای انعقاد قرار داد و پرداخت موقوفه سالیانه به نتیجه کاملی نرسیده ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در ادامه خاطرنشان کرد:معاون استانداری وعده داده تا اسامی ادارات بدهکار به اوقاف را به آنها بدهیم و از اعتبارات آنها این هزینه کسر شود اما تاکنون این مهم تحقق نیافته است.

وی افزود: برخی دستگاههای دولتی به دلیل مشکلات مالی در حال حاضر قادر به پرداخت موقوفات نیستند اما درآمد دستگاهی مانند فرودگاه گرگان درحدی است که بدهی اوقاف را بدهد.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد با اعلام این مطلب که فرودگاه گرگان یکی از بدهکاران میلیاردی اوقاف است، گفت: اوقاف می تواند در این بخش از طریق قضایی وارد شود اما به دلیل استفاده عموم مردم از این مکان تاکنون سکوت اختیار کرده ایم.

وی درپایان افزود: موقوفه فرودگاه گرگان مربوط به حوزه علمیه دارالشفا است فرودگاه گرگان از این زمین درحالی استفاده می کند که حق موقوفه های اوقاف را پرداخت نکرده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.