1396-10-24 04:31
769
0
49091
حاشیه های جلسه شورای شهر گرگان :

پیدا شدن لیست سیاه در شورای شهر گرگان / انتقاد شدید یک عضو شورا از نمایندگان مجلس

اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در سی و سومین جلسه شورای شهر گرگان بر سر یک لیست سیاه بحث و بررسی داشتند اما بالاخره متوجه نشدیم که این لیست سیاه وجود دارد یا نه ؟

به گزارش گلستان ما ؛  شامگاه شنبه، سی و سومین جلسه شورای شهر گرگان با بررسی نامه های رسیده، برگزار شد.

ابتدا لایحه «پیاده‌رو سازی خیابان ولیعصر» با مبلغ ۳۹۲ میلیون تومان و صددرصد تهاتر که با مساحت چهار هزار متر مربع به پیمانکار واگذار شده بود در صحن شورا مطرح شد.

حسین ربیعی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: چرا باید برای این پروژه فقط دو پیمانکار در مناقصه شرکت کنند؟ مردم نسبت به مسائل بدبین و بی اعتماد شده اند.

وی ادامه داد: نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی چرا هیچ اقدامی نمی کنند، چه دلیل دارد که جوانان ما در خیابان بروند و اغتشاش کنند، همه این ها نشان می دهد آن ها از مسئولان دلسرد شده اند.

ربیعی تصریح کرد: چرا باید نمایندگان با حقوق زیر یک میلیون تومان کارگر موافقت کنند، باید مسئولان شفاف سازی کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: فردی به من مراجعه کرده که من در فلان مناقصه برنده شده ام اما آن را به شخص دیگری واگذار کردند، این رفتارها باعث می شود مردم به ما بدبین شوند و همه خدمات مثبت زیر سؤال رود.

وی افزود: باید در مناقصات یک نظارت درست و راهکار اساسی داشته باشیم.

شهرداری لیست سیاه داشته باشد

در ادامه علی اصغر یوسفی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: شهرداری باید یک لیست سیاه داشته باشد تا پیمانکارانی که خسارت زده و یا بدقولی کرده اند را از مناقصات خارج کند.

وی در خصوص این لایحه گفت: تعداد شرکت کنندگان در این مناقصه و تفاوت قیمت ها با سال گذشته باید بررسی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه گفت: البته این شرکت سابقه خوبی داشته و جزو لیست سیاه نیست، در سال های گذشته بدون مناقصه پروژه هایی واگذار می شده که روند اداری را نمی گذراند.

فائزه عبداللهی ادامه داد: شورا تفویض اختیار به شهرداری داده بود که با ترک تشریفات تا سقف ۵۰۰ ملیون فعالیت کند اما گاهی دیده می شد که پروژه ها را قسمت بندی می کردند.

در ادامه جلسه ناصر گرزین اظهار کرد: هر مناقصه آداب خود را دارد و این مناقصه هم قانونی برگزار شده است و نقش ما نظارت است و نه اجرا.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: براساس شنیده گذاشتن یک شرکت در لیست سیاه کار پسندیده ای نیست و باید کارها را قانونی پیگیری کرد.

لیستی از شرکت های واجد شرایط تهیه شود

حمیدرضا آقاملایی هم در ادامه جلسه چنین گفت: باید یک لیست از شرکت های واجد شرایط را فراهم کنیم و ببینیم برای مناقصات چند شرکت می توانند حضور داشته باشند.

این عضو شورای شهر گرگان ادامه داد: چرا مناقصه ای که حدود ۴۰۰ میلیون تومان است تنها دو شرکت حضور دارند؟ باید مناقصه زمانی برگزار شود که از منظر چند پیمانکار گذشته باشد.

در ادامه محمدابراهیم جرجانی اظهار کرد: لیست سیاه به تفکر مدیریتی برمی گردد و هر مدیری یک لیست ممکن است داشته باشد و اگر پیمانکاری قصد دور زدن دارد باید با آن برخورد شود.

سطح مشارکت پیمانکارن بومی افزایش یابد

سیدمحمد مرتضوی هم با بیان این که مشارکت بیشتر پیمانکاران باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: یکی از منابع مهم اطلاع رسانی «انجمن پیمانکارن» است و باید سطح مشارکت پیمانکاران بومی را وسیع تر کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: البته توان مالی بسیاری از پیمانکاران در حدی نیست که بتوانند در مناقصاتی با مبالغ بالا شرکت کنند.

وی با بیان این که بدحسابی هایی به دلیل کمبود بودجه با برخی از پیمانکاران صورت گرفته است، افزود: این را هم باید در نظر بگیریم که بسیاری از پروژه های شهرداری با تهاتر واگذار می شود.

مرتضوی با اشاره به لیست سیاه، گفت: این لیست در تمام شهرداری ها وجود دارد و دقت، سرعت و زمانبندی باعث پالایش در انتخاب پیمانکار می شود.

سعید رحیمی در ادامه جلسه اظهار کرد: بهترین راه، راه اعتدال و قانون است و اگر بخواهیم بدون سند کسی را در لیست سیاه قرار دهیم، ممانعت از حق شده است.

در ادامه علیرضا حاج محمد علی، معاون زیربنایی، حمل ونقل و ترافیک شهرداری گرگان گفت: شورا در پذیرفتن و یا نپذیرفتن این لایحه مختار است و ما هیچ گونه حساسیتی در این زمینه نداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان این لایحه را اعلام رأی کرد و لایحه مصوب نشد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.