1393-08-08 04:17
5549
0
4905
سایت های معاند ترکمن و ظهور و بروز داعش !

داعش و همسويي برخي از سايت هاي مدعي حقوق تركمن ها با سايت هاي معاند !

در ماه های اخیر با ظهور و گسترش فعالیتهای گروه تکفیری  داعش در عراق و سوریه، برخی از سایتهای معاند ترکمن ( متعلق به ترکمنهای خارج از کشور ) این مساله را دستمایه تحلیل های خود قرار داده اند .

به گزارش گلستان ما ، در ماه های اخیر با ظهور و گسترش فعالیتهای گروه تکفیری  داعش در عراق و سوریه ، برخی از سایتهای معاند ترکمن ( متعلق به ترکمن های خارج از کشور ) این مساله را دستمایه تحلیل های خود قرار داده اند .

در این تحلیل ها محورهای ذیل مورد توجه این سایت ها قرار داشته است :

-         ظهور گروهک داعش محصول سیاستهای تبعیض آمیز نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق علیه اهل سنت  در این کشور بوده است .

-         سیاستهای تبعیض آمیز دولت عراق در برخی از موارد تحت تاثیر سیاستهای جمهوری اسلامی ایران بوده است .

-         سیاستهای سنی ستیز دولت عراق در سالهای گذشته باعث استقبال اهل سنت این کشور از داعش شد .

-         احتمال حضور پررنگ تر جمهوری اسلامی ایران در جنگ داخلی عراق زیاد است . در این شرایط عواقب آن برای ایران غیر قابل پیش بینی خواهد بود.

-         جمهوری اسلامی ایران هم به مانند دولت عراق به سرکوب اقلیتها و اعمال رفتار تبعیض آمیز بر علیه آنها می پردازد .

-         در مناطق سنی نشین ایران تبعیض ،فقر و بیکاری بیداد می کند .

-         در ایران به عقاید و تفکرات اهل سنت توهین می گردد.

   اگر نگاهی گذرا به این رگه ها داشته باشیم متوجه می شویم که همین محورها با ادبیاتی ملایم تر از طرف برخی از سایت هایي كه صرفا مدعي دفاع از حقوق تركمن ها هستند (مانند سايت ا ) هم دنبال می گردد و غالب مقالات این سایت نيز در سایت های متعلق به ترکمن های معاند مقیم خارج از کشور دنبال می گردد.

ذیلا یکی از مقالات منشر شده در این زمینه در يكي از همين سايت هاي معاند مي آيد :

جمهوری اسلامی ایران و داعش

چندی است که نام داعش ، دولت اسلامی عراق و شام ، در صدر اخبار و گزارش های جهان قرار دارد . داعش نیرویی بعنوان مسلمان سنی بسیار خشن و بیرحم که برعلیه دولت حاکم شیعی بغداد می جنگد.

کشور عراق بیش از سه دهه است که ضربات زیان بار جنگ های خانمان برانداز را متحمل می گردد. جنگ هشت ساله با ایران، جنگ با کویت، جنگ با آمریکا و به دنبال آن جنگ داخلی. اثرات این جنگ ها به هم ریختن شیرازه حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این جامعه را در ابعادی همه جانبه در پی داشته است. جامعه عراق جامعه ای قبیله ای و با مذاهب متفاوت است.

بعد از سرنگونی رژیم صدام حسین توسط آمریکا، شیعیان عراق به حاکمیت رسیدند. این حاکمیت به رهبری نوری المالکی رابطه بسیار نزدیکی با حاکمیت جمهوری اسلامی ایران دارد بطوری که در محافل عربی او را دست نشانده و عامل ایران می دانند. این حکومت از ابتدا نه به قصد وحدت و سازندگی این شیرازه بهم ریخته بلکه با هدف سرکوب و طرد دیگر نیروهای این جامعه، از سنی ها گرفته تا سکولارها، در صدد ایجاد یک حکومت شیعه همانند جمهوری اسلامی ایران برآمده و شاید نیز از راهنمایی و سیاست و تجربه های راهبردی جمهوری اسلامی پیروی نمود. اما شرایط عراق همانند جامعه ایران نبود. این سیاست انحصارطلبانه دولت المالکی اوضاع جامعه را برآشفته تر از آنچه که بود نمود.

حکومت نوری المالکی اعتراضات مسالمت آمیز مردم سنی مذهب فلوچه و رمادیه را توسط نیروهای سرکوبگر نظامی به خون کشید. این سیاست های انحصارطلبانه و تخریبی حکومت جامعه عراق را به سوی یک جنگ تمام عیار فرقه ای و مذهبی سوق داد.

داعش دارای سازمان نطامی گسترده ای نبوده است که بتواند این چنین بسرعت در عراق پیشروی کند. اما در اثر سیاستهای سنی ستیزی حکومت مرکزی عراق و بعد از سرکوب اعتراضات مدنی، مردم آن مناطق به استقبال داعش رفته و به آنها پیوستند. اکنون بازمانده های ارتش بعثی صدام حسین که عمدتا از نیروهای سنی مذهب بودند تحت لوای داعش گردهم آمده اند. دیگر آنچه که داعش نامیده می شود آن داعش قبل از اشغال شهرهای بزرگ عراق نیست. گفته می شود فرماندهی نظامی داعش در این عملیات ها با عزت ابراهیم است.

او از استراتژیست های ارتش صدام و دست راست او بحساب می آمد. شهر میلیونی موصل و برخی دیگر شهرهای عراق در عرض یک روز بدون درگیری تسلیم شدند. ژنرالها و فرمانده های ارتش و پلیس بدون کوچکترین مقاومتی در مقابل داعش فراری شدند.

اگر حکومت عراق به خواست ها و مطالبات دمکراتیک مردم پاسخ مثبتی می داد و اگر حکومت سیاست های انحصارطلبانه شیعه گری را پیشه خود نمی ساخت، نیروهای داعش هرگز زمینه و توان این تهاجم های گسترده را نداشتند. البته نقش کشورهای دیگر در گسترش این جنگ مذهبی و قبیله ای در عراق را نمی توان نادیده گرفت. نقش ایران و عربستان سعودی بر سر تسلط بر جهان اسلام و نقشه های پنهان کشورهای دیگر همانند آمریکا و اسراییل را که در پس پرده این جنگ و بر بستر نارضایتی از وضعیت سیاسی اجتماعی عراق جریان دارد، نمی توان از نظر دور داشت.

اکنون جنگ تمام عیار مذهبی و قبیله ای در جریان است. هر دو طرف به نام خدا و برای رضای خدا و برای جهاد برای اسلام وارد نبرد شده اند و در این میان فقط مردم عادی قربانی و آواره می گردند.

کسی به فکر صلح و برقراری آرامش در این مملکت نیست. آیت الله سیستانی، مرجع تقلید شیعیان، اعلام جهاد کرده است. حکومت عراق از آمریکایی ها می خواهد با هواپیماهایش مواضع مخالفین را بمباران کرده و آنها را بکشد. گفته می شود ایران نیروهایی را به عراق فرستاده است. آقای روحانی، رئیس جمهور ایران، با تهدید می گوید که در مقابل تعرض به شهرهای مذهبی شیعه عکس العمل نشان خواهد داد.

آقای هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق بعد از نشست اخیر وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی در جده گفت که ممکن است از ایران کمک بخواهیم. آقای اوباما ،رئیس جمهور آمریکا، درخواست حمله هوایی به مواضع داعش را رد کرده و در عین ارسال ناوگان دریایی خود به خلیچ فارس، می گوید که ایران می تواند نقش تعیین کننده ای در درگیری های عراق داشته باشد.

نشانه ها حکایت از آن دارد که پای جمهوری اسلامی به بهانه های مختلف به این جنگ داخلی عراق کشانده شود و تمایلاتی در برخی رهبران سیاسی و نظامی برای این مداخله وجود دارد. اگر این سناریو پیش برود، جمهوری اسلامی در باتلاقی فرو خواهد رفت که انتهایش قابل پیش بینی نخواهد بود.

جمهوری اسلامی در سرکوب اقلیت ها و بخصوص سنی مذهب ها در ایران ید طولانی دارد.علیرغم درخواست های مکرر سنی های ساکن تهران اجازه ساخت حتی یک مسجد به آنها داده نمی شود. بیکاری، فقر و اعتیاد در مناطق سنی نشین که عمدتا در مناطق مرزی ایران قرار دارند بیداد می کند.

اندک تلاشهایی هم که اخیرا در دولت آقای روحانی برای کاهش نارضایتی ها و مشارکت حداقلی آنها در مدیریت مناطق خود صورت گرفت با اعتراضات مراجع تقلید شیعه همچون آیت الله مکارم شیرازی قرار می گیرد که دولت با این رفتارش توقعات سنی مذهب ها را بالا می برد و ادعاها و سطح مطالبشان بالاتر رفته و بیشتر خواهد شد.

به سخنی دیگر نباید اقلیتها و سنی مذهب ها را پررو کرد. آنها بایستی همچنان در حاشیه بمانند. در ترکمن صحرا روحانیون حکومتی که در مدارس و دانشگاه ها حضور دارند در عین تبلیغ شیعه از تمسخر و فحاشی بر علیه اعتقادات سنی ها هیچ ابایی ندارند.

گفته می شود حتی علت سخنان اخیر رهبر جمهوری اسلامی ایران برای ازدیاد جمعیت ایران بر بستر موهوماتی مبنی بر ازدیاد جمعیت سنی های ایران بوده است و منظور آیت الله خامنه ای رشد جمعیت شیعه های ایران بوده است. این موهومات از جانب بسیاری از کارشناسان در داخل ایران رد شد.

با این اوصاف اگر جمهوری اسلامی وارد جنگ های داخلی عراق گردد، دامنه و ابعاد آن محدود به مرزهای عراق نبوده به داخل ایران نیز سرایت خواهد کرد. جمهوری اسلامی با سرکوب اقلیت ها و سنی مذهب های ایران زمینه های آن را فراهم آورده است. جمهوری اسلامی خود بر خانه ای شیشه ای نشسته است.

** در تاييد مطالب صدر اين نوشته مي توان به مقاله " جايگاه قدرت و اقتدار " به قلم ( ا . خ ) از نويسندگان سايت ( ا ) اشاره كرد که در تاریخ 2 تیر ماه 93 در اين سایت انتشار یافته و به ارائه تحلیلی آبکی در خصوص مسائل عراق می پردازد و در ادامه با اشاره با اشتباهات نوری مالکی در هدایت حوادث عراق ، عملکرد موفق داعش ، نقش آیت الله سیستانی ؛ ناکارآمدی و ضعف حکومت دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران را نتیجه می گیرد و از بی اعتمادی مردم به نظام و پشت کردن آنان به حکومت و ولایت فقیه سخن می راند .

متاسفانه از این دست مطالب آلوده و منحرف در این سایت صرفا مدعي دفاع از حقوق تركمن ها به فراواني يافت مي شود كه در لابلاي اخبار ، يادداشت و مقالات انتشار يافته در آن منتشر مي گردد .

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.