1396-10-17 14:02
601
0
48852
در اختتامیه مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم اهل سنت شمال کشور عنوان شد؛

قدم اول در دین مبین اسلام رفع مشکلات و معیشت امت است/ در آشوب‎های اخیر بار دیگر پوزه حکومت‎های مزدور به خاک مالیده شد

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: دین مبین اسلام بر معشیت و اقتصاد مردم تاکید فراوان دارد و قدم اول دین مبین اسلام رفع مشکلات و معیشت امت است اما در کنار آن اخلاق، معنویت و رسیدن به حیات طیبه مورد تاکید دین مبین اسلامی می باشد.

به گزارش گلستان ما، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در آیین اختتامیه پنجمین دوره مسابقات نیمه نهایی حفظ و قرائت قرآن کریم  روحانیون، مدرسین و طلاب اهل سنت شمال کشور ضمن تقدیر و تشکر از طلاب و مدرسین در جهت حضور فعال در مسابقات قرآنی و برگزارکنندگان بویژه، دبیرخانه شورای برنامه ریزی، که اهتمام ویژه ای برای توسعه فرهنگ قرآنی دارد، افزود: قرآن کریم برای یادگیری، تدبر، فهمیدن و درست عمل کردن در زندگی نازل شده است و به برکت انقلاب اسلامی هزاران نفر از جوانان و نوجوانان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حافظ قرآن شدند.

حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه با بیان اینکه، قرآن کریم نور است، نوری که هرگز خاموش نمی گردد و همه چراغ ها و حتی خورشید در عالم دنیا خاموش می شود، اظهار نمود: در روز قیامت نور قرآن است که عالم محشر را نورانی کرده و حافظان، قاریان و علاقمندان به این کتاب آسمانی را بهره مند می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه بیان اینکه، باید قدردان این نظام باشیم، اظهار کرد: نظامی که قرآنی است و با قرآن عمل می کند و باعث شده است که چنین محفل های نورانی و معنوی برای روحانیون و طلبه های اهل سنت محیا شده و شاهد حضور حافظان و قاریان قرآنی فراوانی باشیم.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور اظهار کرد: در کنار یادگیری قرآن آنچه که برآن تاکید شده است، عمل به قرآن است و دعا می کنیم که خداوند ما را با قرآن مشهور گردانده و زندگی مان زندگی قرآنی باشد.

جانشین معاونت فرهنگی و امور روحانیون دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در گرگان گفت: اهل سنت استان گلستان همگام با دیگر مردم عزیز کشورمان با بصیرت، آگاهی و هوشیاری در برابر فتنه ها ایستادگی کردند.

در آشوب های اخیر بار دیگر پوزه حکومت های مزدور به خاک مالیده شد

غلامرضا ابراهیمی در آیین اختتامیه پنجمین دوره مسابقات نیمه نهایی حفظ و قرائت قرآن کریم  روحانیون، مدرسین و طلاب اهل سنت شمال کشور افزود: طی چند روز اخیر هم عده ای می خواستند با کج فهمی دست به رفتارهایی بزنند که باز هم نقشه های آنان نقش برآب شد و مجددا پوزه آمریکای جنایت کار، اسرائیل غاصب و حکومت های مزدور به خاک مالیده شد.

وی با تاکید براینکه، مسئولین باید قدردان مردم بوده و در رفع مشکلات آنها گام بردارند، افزود: مردم کشورمان همیشه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده و در همه حال در مقابل تمام نقشه های شوم دشمنان ایستادگی کرده اند و اینطور نیست که مشکلی نداشته باشند و باید بنا به فرموده مقام معظم رهبری، مشکلات مردم جدی گرفته شده و حل گردد.

جانشین معاونت فرهنگی و امور روحانیون دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با تاکید براینکه، مردم عزیز کشورمان با الگو قرار دادن آموزه های دینی و بیانات رهبر معظم انقلاب هیچوقت به دشمنان اسلام اجازه نخواهند داد تا دست به چنین رفتارهایی بزنند، اظهار نمود: دشمنان اسلام باید بفهمند که هرچقدر هم فتنه و نا آرامی ایجاد کنند باز هم به نتیجه نخواهد رسید و خاموش خواهد شد.

غلامرضا ابراهیمی با اشاره به اینکه، در زمان 8 سال دفاع مقدس با اینکه اسلحه و تجهیزات نظامی کافی نداشتیم، ایستادگی کرده و با رهبری امام راحل به موفقیت دست یافتیم، اظهار کرد: امروز به شکر خدا، فریاد موشک های غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لرزه بر اندام دشمنان اسلام و نظام ایجاد کرده و پشتیبان و یاری دهنده ملت و کشور عزیز ماست.

وی با بیان اینکه از 230 هزار شهیدی که در کشور داریم بیش از 11 هزار شهید از اهل سنت هستند، افزود: جای تشکر و قدردانی دارد که  اهل سنت کشورمان دوشادوش تشیع در حفظ انقلاب و نظام تلاش کرده اند.

جانشین معاونت فرهنگی و امور روحانیون دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با تاکید براینکه، قدر مردم، قرآن کریم، وحدت قرآنی و اسلامی، برابری و برادری و در نهایت قدر رهبر عزیزمان را بدانیم، افزود: باید دست به دست هم داده تا به پیروزی نهایی دست یابیم و به گونه ای که امام شهداء و شهیدان از ما انتظار دارند، باشیم.

غلامرضا ابراهیمی با اشاره به ترویج برنامه ها و محافل قرآنی افزود: این کتاب مقدس مفاهیم بزرگ و ارزشمندی دارد و ما در مسیر انقلاب و دفاع مقدس نیز از برکات این کتاب الهی استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه این مسابقات پنجمین دوره از مرحله استانی قرآن کریم است که در گرگان برگزار شد و نفرات برتر در مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد، اظهار کرد: مرحله نهایی این رقابت ها در بوشهر برگزار خواهد گردید که طی آن پرتو نور الهی قرآن کریم در امواج دریای عمان و خلیج همیشه فارس تجلی خواهد یافت.

جانشین معاونت فرهنگی و امور روحانیون دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور افزود: اگر امروز در مقابل استکبار جهانی یکی هستیم فقط بدلیل این است که به قرآن کریم پناه آورده ایم و به مفاهیم قرآنی و ارزشهای معنوی آن پی برده ایم.

اصل نظام و حکومت اسلامی توسط عده ای فریب خورده، مورد هدف و نشانه قرار گرفت

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به اینکه حوادث و نا آرامی های اخیر با نگرانی مردم برای معیشت متفاوت است، گفت: در طی این چند روز اخیر حتی یک شعار هم در مورد معیشت و اقتصاد مردم سر داده نشده است بلکه اصل نظام و حکومت اسلامی توسط عده ای فریب خورده، مورد هدف و نشانه قرار گرفته شده است.

حجت الاسلام نورعلی دیلم در پنجمین دوره مسابقات نیمه نهایی حفظ و قرائت قرآن کریم  روحانیون، مدرسین و طلاب اهل سنت شمال کشور، ضمن محکوم کردن حوادث و نا آرامی های اخیر افزود: دین مبین اسلام بر معشیت و اقتصاد مردم تاکید فراوان دارد و قدم اول دین مبین اسلام رفع مشکلات و معیشت امت است اما در کنار آن اخلاق، معنویت و رسیدن به حیات طیبه مورد تاکید دین مبین اسلامی می باشد.

وی با بیان اینکه، انقلاب و نظام اسلامی به راحتی بدست نیامده است که یک عده فریب خورده بخواهند درصدد زیرسوال بردن آن باشند، اظهار کرد: انقلاب و نظام اسلامی کشورمان ثمره خون شهیدان و مردم ولایی و متدین این مرز و بوم است که گوش به فرمان رهبر فرزانه خویش هستند و در برابر استکبار جهانی ایستادگی می کنند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در ابتدای سخنان خود ترویج معارف قرآنی را یکی از حسنات و برکات جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: قرآن کریم زمینه سعادت دنیا و آخرت را برای همه انسانها تضمین می کند.

حجت الاسلام نورعلی دیلم ضمن تقدیر و تشکر از رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور به منظور حمایت از برگزاری مسابقات و محافل قرآنی گفت: برگزاری این مسابقات ضمن ترویج اشتراکات مسلمانان، باعث ایجاد حس رقابت قرآنی، شناسایی استعدادهای قرآنی و ایجاد انگیزه معنوی در بین طلاب و روحانیون می شود.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور خاطر نشان کرد: خداوند متعال، قرآن کریم را نورالمبینا معرفی کردند، چون قرآن کریم نوری است که در جامعه اسلامی می تابد و امت اسلامی را در ذیل نور و روشنایی خود هدایت می کند.

حجت الاسلام نورعلی دیلم، ذیل نور قرآن کریم قرار گرفتن کشور عزیزمان را از برکات مهم انقلاب و نظام اسلامی دانست و افزود: داشتن حکومت اسلامی یکی از خواسته های تمام مسلمانان جهان است و آنها خواهان این هستند که قرآن کریم حاکم باشد تا بتوانند در سایه آن به موفقیت و سعادت دست یابند.

وی اظهار نمود: باید شاکر و قدردان نظام باشیم که در عصر خود زیر حکومت اسلامی و قرآن کریم در کمال اتحاد و همدلی زندگی می کنیم.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.