1396-10-17 07:45
705
0
48826
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس:

مدیرانی که گزارش عملکرد نمیدهند باید حذف شوند/ تغییر الگوی کشت در گلستان ضروری است

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سود واردات باعث می شود مدیران به سمت رانتخواری کشیده شوند، گفت: زدو بند های مدیران برای سود بیشتراست که ملت را به اعتراض می کشاند، در فعالیت مدیرانی که گزارش عملکرد نمی دهند بازنگری شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ اسدالله قره خانی"درجمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک بیمار در طرح تحول سلامت چندی پیش با حضور وزیر بهداشت در آق قلا و علی آباد کتول افتتاح شد و قرار است در کل استان اجرا شود. گلستان بعنوان پایلوت کشور در اجرای این طرح قرار گیرد.

وی با اشاره به بخش کشاورزی در استان ، افزود: مردم استان در این بخش توانمندی های بالایی دارند وباید با توجه به این ظرفیت ها به سراغ اشتغال زایی در این حوزه برویم .

الگوی کشت استان گلستان تغییر کند

نماینده مردم علی آباد کتول اصلاح الگوی کشت در استان از گندم به دانه های روغنی ، شالی و حتی توتون را موثر دانست و تصریح کرد: کشت گندم پاسخگوی نیاز کشاورزان استان و کشور نیست و باید به سمت کشت جایگزین برویم.

وی  ادامه داد: رایزنی‌های برای تغییر الگوی کشت با وزیر جهاد کشاورزی انجام شده و توسعه دانه‌های روغنی ،کشت درختان باغی سیاه ریشه و صنایع وابسته آن، مورد توجه قرار گرفته است.

قره‌ خانی کشت توتون برای کشور و منطقه شمال را با صرفه اقتصادی بیان کرد و گفت: با این  نوع محصول برای تعداد بیشتری از بیکاران شغل ایجاد می شود .

چاه های با عمق 10 متر به ذخیره آب های زیر زمینی آسیب نمی رساند

این مقام مسئول با دفاع از کشت شالی در استان، بیان کرد: چاه هایی که بعضا در عمق 10 متری در استان حفر شده اصلاچاه نیست و از سفره های زیر زمینی استان برداشت نمی شود  این در حالی است که بیان می شود که 20 هزار تا 30 هزار چاه غیرمجاز داریم.

قره خانی گفت: در سال گذشته 180 روستا در استان گلستان با تانکر آبرسانی شد اما دلیل عمده آنها چاه های غیر مجاز نیست.

وی با بیان اینکه سود واردات باعث می شود مدیران به سمت رانتخواری کشیده شوند، افزود: برخی مدیران بی عرضه محصولات را دپو می کنند تا خراب شود، این زدو بند هابرای سود بیشتراست که ملت را به اعتراض می کشاند .

رسانه ها امنیت مدیران نالایق را از آنان بگیرند

قره خوانی متذکر شد: با ورود رسانه‌ها به این موضوعات می توان امنیت مدیران نالایق را گرفت و کشور را به سمت پیشرفت کشاند .

وی تصریح کرد: ضعف مدیریت در برخی مسئولان موجب می شود که  در رایزنی با مسئولان مافوق خود قدرت چانه‌زنی نداشته باشند و حتی در سخن با مدیران پایین دستی خود هم دچار مشکل باشند .

در فعالیت مدیرانی که گزارش عملکرد نمی دهند بازنگری شود

این نماینده مجلس اذعان کرد: برخی مدیرانی داریم که با رسانه ها تعامل ندارند و به اصلاح می خواهند خود را در فضای آرام قرار دهند و حتی گزارش عملکردی هم نمی دهند؛ از این مدیران در استان گلستان هم وجود دارد بنابراین باید در فعالیت آنان بازنگری شود .

اعتراضات  در همه کشورها وجود دارد، هیچ کشور و نهادی حق دخالت در امورداخلی ایران را ندارد

وی  درخصوص اعتراض های داخلی در کشور گفت: این اعتراضات  مربوط به کشور ماست ومنطقه ای نست؛ هیچ کشور و یا نهادی حق دخالت در اعتراض‌هایی که در کشور وجود دارد ندارد و مردم کشور خود پاسخ مداخله کنندگان را دادند.

قره خانی ابراز کرد: این‌گونه اعتراض‌ها در تمام کشورها اتفاق می‌افتد، در کشوری مانند ایتالیا به دلیل نرخ بالای بیکاری کارخانه دارها اعتراض کردند وحتی در چندین کشوری که ما به آنجا سفر کرده بودیم  هم وجود داشت .

«افزایش سطح در آمدی» و «ارتقاء صادرات»  دو راه خروج از رکود

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس در خاتمه گفت: رکود در کشور وجود داردو باید سطح در آمدی مردم افزایش یابد  و خط صادراتی ارتقاء یاید  در این دوحالت است که کارخانجات در کشور رونق می یابد و اشتغال ایجاد می شود .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.