1396-10-16 19:29
932
1
48815
عضو شورای شهر گرگان:

وزارت کشور در صدور حکم شهردار منتخب گرگان تسریع نماید/ 15 پروژه شاخص که موجب رشد گرگان می شود

عضو شورای شهر گرگان در سی و دومین جلسه رسمی و علنی شورای پنجم، گفت: از وزارت کشور تقاضامندم در صدور حکم شهردار منتخب گرگان تسریع نماید.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ سی و دومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان با بررسی لوایح عمرانی و فرهنگی شهر برگزار شد.

سعید رحیمی در نطق پیش از دستور این جلسه ضمن تشکر از بصیرت و آگاهی هوشمندانه مردم در جلوگیری از سوء استفاده معاندین نظام، گفت: از مسئولین امر رسیدگی و توجه عملی به آن دسته از خواسته های مشروع مردم را بالاخص در بحث مشکلات معیشتی خواستار هستم.

ادامه ی نطق رحیمی به پیگیری تائید حکم شهردار منتخب گرگان از سوی وزارت کشور اختصاص داشت که در این باره اذعان کرد: بدواً از جناب آقای صادقلو شهرداری محترم سابق گرگان که الحق و الانصاف توانسته ظرف چندسال اخیر چهره شهر گرگان را به یکی از شهرهای مدرن تغییر دهد تشکر ویژه داشته باشم و از وزارت کشور تقاضامندم در صدور حکم شهردار منتخب گرگان تسریع نماید چرا که تغییر مدیریتی  موجب وقفه از تاریخ 1/6/96 تاکنون ( 17/10/96) در مدیریت شهری گرگان در رشد و توسعه شهر گرگان شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه ما مطلع هستیم که  15شاخص رشد و توسعه شهری در دستور کار مدیر توانمند سابق شهرداری گرگان و اعضای محترم شورای پنجم بوده است که برشمرده شدن آن خالی از لطف نیست اما پیش از آن رعایت حقوق شهروندی و پاسخگو بودن به مردم باید مدنظر قرار بگیرد.

رحیمی افزود: طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، باید با مردم با روی گشاده برخورد کرد حتی اگر نتوانیم خواسته‌های آن ها را بجا آوریم.

این عضو شورای شهر گرگان ابراز کرد: ما معتقدیم که شورای اسلامی شهر گرگان باید با برنامه محور کردن اقدامات خود در جهت توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری و توریسم، گرگان را از شهر گذر به شهر مقصد تبدیل نماید.

وی تصریح کرد: این مهم می تواند نقش بسزائی در پویایی اقتصاد شهروندان گرگانی و رفع حداقلی مشکلات معیشتی آن ها ایفا کند از این رو علاوه بر احترام به سرمایه گذاران و ایجاد احساس اطمینان از سرمایه گذاری در شهر گرگان باید با بسته های پیشنهادی تشویقی و همچنین تسهیل در امورات ادرای آن ها، سریعاً نسبت به تشکیل کارگروه سرمایه گذاری و گردشگری متشکل از دستگاه های ذیربط در شورای اسلامی شهر گرگان اقدام نمود.

رحیمی در ادامه ی جلسه، اجرای 15 پروژه شاخص که موجب رشد و توسعه شهر گرگان خواهد شد را بشرح ذیل برشمرد:

1- پروژه مجموعه فرهنگی و پذیرایی در خیابان رسالت.

2-پروژه زیرگذرهای پیاده بانضمام آکواریوم ماهیان منحصر به فرد در بلوار ناهارخوران در مجاورت پروژه تله کابین

3-احیاء و مرمت و بازسازی و نوسازی مجموعه بافت قدیم و تاریخی گرگان ( با پهنه بندی و زون بندی های تاریخی ) با اولویت نعل بندان – سبزه مشهد و ...

4-اجرای پروژه سرمایه گذاری در اراضی شهرداری با کاربری های تجاری – خدماتی – رفاهی – با مشارکت بخش خصوصی با هدف ایجاد درآمد پایدار

5-پروژه سالن های ورزشی چند منظوره در محلات به جهت ارتقاء نشاط و روحیه شادابی و سلامت در بین کلیه اقشار  مختلف شهروندان

6-پروژه شهربازی مدرن و مجموعه موج های آبی

7-آب نمای چهاربعدی ( موزیکال – رقص نور – آب و آتش ) و تالار روباز مراسمات

8-پروژه هتل 5 ستاره ناهارخوران

9-سالن آمفی تئاتر 2000 هزار نفره

10-پروژه تفریحی توریستی تله کابین

11-مطالعه و اجرای خط اتوبوس B.R.T و تراموای شهری

12-جذب و هدایت سرمایه گذار برای احیاء بافت فرسوده قلعه حسن

13-اجرای پارک چندمنظوره در اراضی معروف به بانک شهر ( مینا گل ) یا اجرای کمربندی سبز موضوع بند هـ ماده 173 قانون توسعه در عرصه‌های جنگلی به ویژه واگذاری پارک جنگلی هزارپیچ و  ضلع شرقی بلوار صیاد شیرازی به شهرداری از سوی منابع طبیعی

14-مشارکت های محدود و زود بازده جهت ایجاد اشتغال و رونق در اقتصاد شهری با همکاری بخش خصوص و اتحادیه و صنوف

15-بازگشایی و تملک اراضی و معابر سطح شهر با هدف افزایش ارتقاء سرانه های عمومی شهری و کاهش بار ترافیکی خصوصاً خیابان 24 تالار – 30 متری نیایش – 60 متری افسران

این عضو شورای شهر در پایان گفت: امید است با حضور شهردار محترم جناب آقای مهندس دادبود و تشکیل تیم مدیریت علمی و دانش محور بتوانیم مسیر رشد و توسعه شهر گرگان را با تعامل و همکاری همه مدیران و کارکنان شهری و استانی خصوصاً جناب آقای استاندار محترم به سرانجام مطلوب برسانیم .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

منصوری

بیشتر شبیه فیلمهای تخیلی میمونهیه چیزی بگین که مردم باور کنن

0
0
پاسخ
1396-10-17 10:09

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.