1396-10-15 11:15
480
0
48769
خطیب جمعه آزادشهر :

این بار هم توطئه کور دشمنان با بصیرت مردم خنثی شد / مسئولین با کم کاری اعتماد مردم را به نظام و انقلاب ضعیف نکنند

امام جمعه آزادشهر خطاب به مسئولین کشور گفت: با کم کاری اعتماد مردم را به نظام و انقلاب ضعیف نکنید و بر جرات دشمنان برای براندازی نظام نیفزایید. مطالبات مردم باید با احترام مورد توجه قرار بگیرد. فراموش نکنیم که مردم ولی نعمتان و صاحبان این انقلاب هستند. فراموش نکنید که این پست ها را مردم به شما داده اند و شما خادمان این مردم هستید.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیترآزاد، حجت الاسلام و المسلمین عین ا... شهابی امام جمعه آزادشهر در خطبه اول نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت خود و مومنین به تقوای الهی اظهارکرد: خانواده که رکن اصلی جامعه است با ازدواج تشکیل می شود و اسلام ارزش ویژه ای برای آن قائل می باشد.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به صراحت ترغیب و تشویق به ازدواج می کند و به جوانان در خصوص ازدواج دلگرمی می دهد و می فرماید؛ به سمت ازدواج بیایید و اگر ترس از فقر دارید، من شما را بی نیاز خواهم کرد و من از همه امورات شما آگاهم.

امام جمعه آزادشهر ضمن روایت چند حدیث از رسول ا... در خصوص اهمیت ازدواج، بیان کرد: جوانانی که متاهل می شوند باید دقت کنند تا رفتار و روش زندگیشان با قبل از ازدواج فرق کند. هیچ جا، هیچ چیزی و هیچ کسی نباید جای خانواده را بگیرید.

خطیب جمعه آزادشهر افزود: رفتار ائمه اطهار و بزرگان دینی باید الگوی زتندگی ما باشد. حضرت زهرا (س) همواره خطاب به امیرالمومنین می فرمودند؛ روحم به فدای روح تو و جانم سپر جان تو باد، در شادی ها و سختی ها با تود خواهم بود. و همچنین امیرالمومنین نیز همچنین مطالبی را به حضرت زهرا (س) می گفتند.

وی با قرائت آیه ای از سوره ای بقره تصریح کرد: خداوند زن و مرد را لباس یکدیگر قرار داده است. نکات ظریفی در این تعبیر وجود دارد. لباس انسان را از گرما و سرمای زندگی حفظ می کند و زن و مرد نیز باید در همه احوالات محافظ یکدیگر باشند و احوالات طرف مقابل را درک کرده و نسبت به هم نرمش نشان دهند. لباس عیب های انسان را می پوشاند، و زن و مرد باید اینگونه نسبت به هم عمل کنند.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: لباس انسان باید اندازه باشد . در این خصوص باید قبل از ازدواج فکر شود، اما بعد از ازدواج باید انسان با همسرش مدارا کند.

امام جمعه آزادشهر در انتهای خطبه اول خاطرنشان کرد: خدا به ما می گوید که هم کف بودن یکی از شرایط ازدواج موفق است. اما هم کف بودن ربطی به فاصله سنی و یا قومیت و.... ندارد، زیرا در زندگی بزرگان دینی این موارد دیده می شود.

خطبه دوم

خیطب جمعه آزادشهر در خطبه دوم ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اعلام کرد: الحمد ا... این بار هم توطئه کور دشمنان با بصیرت مردم خنثی شد. آفرین بر شما مردم و تشکر از نیروهای امنیتی که همراه مردم بودند. از نیروی انتظامی گرفته تا سپاه پاسداران و بیسجیان غیور که صمیمانه از انها بخاطر حضور خوب و مدیریت بجا سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: دشمن از ما دست بردار نیست، شاید برای چند ماه بعد، سال بعد و یا چند سال بعد طراحی هایی داشته باشد، ما باید هوشیار باشیم و با بصیرت توطئه های آنها را خنثی کنیم.

حجت الاسلام شهابی با اشاره به استفاده دشمن از منافقین برای ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی ایران ، اظهار کرد: استفاده از مهره های سوخته ضد انقلاب و منافقین از بی عقلی دشمنان ما می باشد. امثال مریم رجوی که بدترین جنایات و خیانتها را علیه مردم ما انجام داده اند، مشوق و دعوت کننده مردم به آشوبگری شده اند. واقعا استکبار مردم ما را نشناخته است.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: کشورهای آمریکا، انگلیس ، فرانسه ،آلمان در کل استکبار در همه ی دسیسه ها حضور پیدا کرده و علیه مردم ما اقدام می کنند، اما متاسفانه ما با آنها ارتباط ایجاد می کنیم. چه نفعی از ارتباط با انها می بریم! اینها برای سرنگونی ما تلاش می کنند و ما برای حضور آنها در کشور فرش قرمز پهن می کنیم! این کشور ها باید تنبیه شوند نه ...

وی افزود: الحمد ا... اینبار هم مردم مسئولین را شرمنده کردند و با حضور به موقع عرصه را بر اشوبگران تنگ کردند. دشمنان ما هنوز این مردم را نشناخته اند و خیلی زود است که پی به رمز و راز این مردم و انقلاب ببرند.

حجت الاسلام شهابی بیان کرد: ۲۶ درصد لجن پراکنی ها در این اغتشاشات توسط عربستان صورت گرفته است و باید عربستان را سر جایش نشاند و آل سعود را گوش مالی داد. باید برخورد جدی با آل سعود کرد.

خطیب جمعه آزدشهر ادامه داد: ما باید هوشیار باشیم تا دشمنان، اعتراضات به حق ما را تبدیل به آشوبگری نکنند. مردم ما از عملکرد مسئولین کشور ناراضی هستند، اما انقلاب و رهبر انقلابشان را دوست دارند. انتظار بجا از مسئولین راجع به معضل معیشت و اشتغال کمترین خواسته مردم ما است. رفع مشکل معیشت و اشتغال از دغدغه های رهبری است که در شعار سال و موارد مختلف به مسئولین هشدار می دهد.

وی خطاب به مسئولین کشور گفت: با کم کاری اعتماد مردم را به نظام و انقلاب ضعیف نکنید و بر جرات دشمنان برای براندازی نظام نیفزایید. مطالبات مردم باید با احترام مورد توجه قرار بگیرد. فراموش نکنیم که مردم ولی نعمتان و صاحبان این انقلاب هستند. فراموش نکنید که این پست ها را مردم به شما داده اند و شما خادمان این مردم هستید.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: مسئولین باید در وضع اقتصادی و بیکاری باید تحولی ایجاد کنند. چرا جوان باید در به در دنبال کار بگردد! چرا هنوز دو شغله و چند شغله وجود دارد؟ چرا هنوز بازنشستگان در پستهای دولتی بکارگیری می شوند از وزیر گرفته تا ....

امام جمعه در ادامه اظهار کرد: مسئولین هوشیار باشند دشمنان از کم کاری آنها سوء استفاده نکنند. وضعیت معیشتی و بیکاری مردم را اصلاح کنید و برای مردم تلاش مضاعف کنید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.